L2-startgerechtigd met Nimondro, jippie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

L2-startgerechtigd met Nimondro, jippie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 22:37

Ik had het niet durven hopen toen ik met hem begon half september. Heel hard met hem aan het werk gegaan, conditie en spieren opbouwen en vooral de voorkant weer loskrijgen. Dan mag hij wel Z dressuur geweest zijn, compleet ver***** was hij.

Ik was al reuzetrots op mijn eerste twee winstpuntjes in de L1 tijdens mijn eerste wedstrijd. Dat was in november, ik reed hem net anderhalve maand.

Daarna nog een aantal keren gestart, stuivertje wisselen wat betreft wel en geen winstpunten. Afgelopen zaterdag behaalde ik winstpunt zeven en acht op de Nieuwe Heuvel, tot daar had ik al mijn winstpunten op de Nieuwe Heuvel gekregen. Wel een keer enorm goed gereden in Barneveld, maar toen had ik zulke lage punten dat ik zoiets had van 'het zal wel, maar beter dan dit kan ik niet...'.

Maar goed, vandaag weer in Barneveld gestart. Tijdens het losrijden liep hij enorm lekker. Tijdens de proef iets minder, maar toch nog steeds wel goed. Met als resultaat tweemaal 162 punten!

Ik heb nu dus tien winstpunten en ben L2-startgerechtigd! Party!! Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan. Mijn doel voor dit jaar met Nimondro is L2 met een winstpunt, dus dat moet te doen zijn.

Er staan nog twee indoors op het programma en dan nog een outdoor L1, daarna, in juni, ga ik het proberen in de L2. Heb ik nog drie maanden de tijd om het achterwaarts te oefenen en het wijken te bevestigen en dan zijn we er klaar voor!

Heb ik ook geen twee paarden meer in dezelfde klasse!

Jurga gaat gelukkig na wat problemen ook weer de goede kant uit. Zij mag eind deze maand weer mee op wedstrijd en ik hoop dat we binnen een paar maanden weer ons eerste winstpunt na ruim anderhalf jaar halen.

Bij deze nog wat bedankjes:

Petra, toppie dat je steeds trouw meegaat als groom en me helpt met de paarden! Dankjewel!

Pap en mam, bedankt voor de steun en het vertrouwen dat jullie me geven om dit te kunnen doen. Ontzettend fijn dat jullie meegaan naar de wedstrijden en rijles, zonder jullie had ik dit niet kunnen doen. Lovers

janna, bedankt voor de fijne lessen, ik leer meer en meer bij, zowel met Jurga als Nimo!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:42

Ja super Iloon! Het kon ook niet anders he dat je nu punten had. Hij ging echt lekker!

Enne jij ook bedankt dat ik mee mag en je met de paarden mag helpen Lovers

Je pap en mam zijn ook super hoor! Die van mij zie ik dat nog niet doen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:46

Super Iloon!! Het gaat helemaal goedkomen met jou en de paardjes!!
Heel veel succes de aankomende tijd, maar dat gaat vast wel lukken..

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:23

Goed zo iloon!!!

Voordeel is natuurlijk dat er al wat knopjes opzitten en dat hij al wat ervaring in wedstrijden heeft.

Maar evengoed klasse.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:24

Goed gedaan hoor, L2 moet vast gaan lukken toch? Ik ben ook L2-startgerechtig sinds zaterdag Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 23:32

De knopjes zitten er helemaal niet meer op hoor! Kreeg een totaal verkloot paard onder mijn kont en kijk hoe hij nu loopt. Meer dan wat voorwaarts en aanleuning en wat simpele figuurtjes kan ik nog helemaal niet van hem vragen, zelfs schoudervoor is nu moeilijk. Hij kan dan wel een overgang stap-galop maken, maar die is een B-paard ook aan te leren. Contragalop springt hij ook wel door, maar dat kan ik er niet op de juiste manier uitrijden. Bovendien is hij daar ook helemaal niet aan toe.
Ervaring in de wedstrijden zegt met Nimo ook niets. Hij is enorm kijkerig en daardoor pakt hij me er meteen op als ik niet streng genoeg rijd, dan gaat 'ie aapies kijken . Of vertikt het verder gewoon en loopt onder me uit. Het is echt geen braafje hoor, al ziet 'ie eruit als knuffelpoonie Lovers.
Veel mensen denken dat ik deze punten toegeworpen krijg, maar dat is zeker niet waar. Denk dat zij met zo'n vastgereden paard dit resultaat niet hadden kunnen neerzetten in het aantal keren dat ik er nu opgezeten heb (en les heb gehad). Knap dus van Nimo dat hij het allemaal doen wil voor me. Heb al genoeg complimenten gehad over de combinatie Ilona-Nimondro. Paard is enorm opgeknapt en wordt mooi vriendelijk gereden. Ik moet alleen meer rechtop gaan zitten, het standaardprotocol-opmerkinkje... *wordt hard aan gewerkt!*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:36

Een punt? Joh! Je rijdt hem dit jaar nog naar de M, let maar op mijn woorden! Heb ik alle vertrouwen in. Jullie zijn allebei op zo'n niveau van rijden dat dat zeker te doen is, en ook nog op je eigen tempo! Super gedaan lief! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 23:38

Sabine zei ook al dat we waarschijnlijk snel de punten voor de M zouden hebben, maar hee, daar ben ik nog helemaal niet aan toe!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:04

super!!! gefeliciteerd hoor OK dan!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:08

Toppie Floppie OK dan!
Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter!
Op naar het Z met Ilona erop

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:15

Jurga schreef:
De knopjes zitten er helemaal niet meer op hoor! Kreeg een totaal verkloot paard onder mijn kont en kijk hoe hij nu loopt. Meer dan wat voorwaarts en aanleuning en wat simpele figuurtjes kan ik nog helemaal niet van hem vragen, zelfs schoudervoor is nu moeilijk. Hij kan dan wel een overgang stap-galop maken, maar die is een B-paard ook aan te leren. Contragalop springt hij ook wel door, maar dat kan ik er niet op de juiste manier uitrijden. Bovendien is hij daar ook helemaal niet aan toe.
Ervaring in de wedstrijden zegt met Nimo ook niets. Hij is enorm kijkerig en daardoor pakt hij me er meteen op als ik niet streng genoeg rijd, dan gaat 'ie aapies kijken . Of vertikt het verder gewoon en loopt onder me uit. Het is echt geen braafje hoor, al ziet 'ie eruit als knuffelpoonie Lovers.
Veel mensen denken dat ik deze punten toegeworpen krijg, maar dat is zeker niet waar. Denk dat zij met zo'n vastgereden paard dit resultaat niet hadden kunnen neerzetten in het aantal keren dat ik er nu opgezeten heb (en les heb gehad). Knap dus van Nimo dat hij het allemaal doen wil voor me. Heb al genoeg complimenten gehad over de combinatie Ilona-Nimondro. Paard is enorm opgeknapt en wordt mooi vriendelijk gereden. Ik moet alleen meer rechtop gaan zitten, het standaardprotocol-opmerkinkje... *wordt hard aan gewerkt!*


Stiekem een plank onder je jasje doen Knipoog Ik ben er trouwens ook niet zomaar gekomen, mijn pony kon nog geen volte toen ik hem kreeg

Musquito

Berichten: 131
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Opijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:15

Gefeliciteerd met je winstpunt.
Ik vraag mij alleen af of er bij jullie zo weinig wedstrijden worden georganiseerd of dat je zelf niet aan zoveel wedstrijden mee wil doen.
Als we hier in Twente willen kunnen we bijna elk weekend dressuurwedstrijden rijden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 02:26

In Gelderland worden vast elke week wedstrijden georganiseerd. Maar zelf blijft ze liever wat dichter in de buurt. Dit ook ivm vervoer.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 02:36

leuk!!
gefeliciteerd1
op naar de volgende wedstrijd

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 08:52

Gefeliciteerd hoor!Dat heb je snel en netjes gedaan zeg!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:12

Goed zo, Ilona, echt super!! OK dan!

Met alles lijkt het nu de goede kant op te gaan, echt fijn voor je.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:36

He hartstikke goed Ilona, je zult zien dat hij L2 ook zo door is.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:58

Gefeliciteerd! Dat gaat lekker vlotjes! Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:00

Wat goed zeg! En als de L1 al zo voorspoedig gaat dan denk ik niet dat de L2 veel problemen voor jou op zal leveren. Ik heb ook wel zo'n vaag vermoeden dat je in de loop van dit jaar wel in de M aan de start zal komen Knipoog
Ga zo door Ilona!!!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:15

He joh wat gaaf, echt super van jullie! OK dan! Suc6 in het L2 maar dat gaat vast wel lukken!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:56

Het is idd geen knoppenpaard. Spreek uit ervaring. Het is bijna moelijker als met een jong beest van 0 beginnen.
Hij is namelijk met slof gereden, hij wil vre_se_lijk op je handen hangen als je 'm naar beneden rijdt.

Maar dat komt goed! En 1 punt in het L2 moet lukken, en in het M ook wel Haha!

Ps.bekken kantelen Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:04

Supergoed!!
Ben blij dat het ook met Jur weer de goede kant op gaat!
En Nimo gaat ook super, als ik het allemaal zo hoor! Ik heb em pas zien lopen in lunteren, en als het zo daargaat moet je zeker ook punten kunnen scoren in de L2!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:00

was ook helemaal geen kritiek of zo hoor....
Maar een paard dat tot de z gereden is heeft toch al een beetje ervaring... ook al is dat dan nu nog niet zo te zien omdat hij nog spieren en zo moet kweken.

Maar het zit er natuurlijk allemaal wel op... alleen is het een kwestie van tijd totdat het er uit komt...

Geloof me iloon... het was alleen maar een opmerking verder niets...
Vind het juist tof dat het zo goed gaat met jullie.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:03

Toppie iloon!!
Lekker zo doorgaan dus Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:46

Gefeliciteerd!! Dit vind ik echt geweldig voor je, ga zo door.