Wormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Wormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 10:22

Ik ontworm mijn paarden netjes op tijd, en gebruik daarbij afwisselende wormenkuren. Ze lopen de hele winter op dezelfde wei (anders trappen ze alles aan gort).

Nu heb ik afgelopen zaterdag ontwormd en zondag/maandag zaten er bij beide paarden wormen in de mest. Rode wormen.

Kan iemand misschien tips en/of adviezen geven?

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!


banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:01

Vreemd hoor, zo te horen ontworm je altijd netjes op tijd, ik zou als ik jou was even een da bellen en vragen of het kwaad kan
Veel succes!!

Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:49

Vraag je dierenarts eens te ontwormen dmv een injectie (Dectomax heet het middel geloof ik). Er schijnt wel een risico aan te zitten maar wij hebben laatst 20 paarden zo ontwormt en het is prima gegaan (wel op 3 tot 4 verschillende plaatsen vd hals of borst inspuiten). Dit middel helpt tegen allerlei soorten wormen, longwormen, bloedwormen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:39

Heb het bij een ander paard ook wel eens gezien. Waren dan dode wormen neem ik aan? Die er door de wormenkuur uitkwamen. Dat paard moest toen geloof ik om de 2 weken ontwormd worden. Zou het idd even opnemen met je dierenarts en dan alle paarden op stal behandelen (omdat ze steeds samen op hetzelfde stuk lopen)


Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 19:24

Ik heb contact gehad met de DA en de paarden worden over twee weken (na de laatste kuur dan) weer ontwormt. Het waren inderdaad dode wormen. Ik snap het ook niet, maar goed, misschien dat het eraan ligt dat ze continu op dezelfde wei lopen.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:29

Daar heb ik ook last van. 1 paard blijft wormen houden, dat zijn ook altijd rode wormen. Bij ons lopen ze ook continu op de wei en de dierenarts heeft mij ook verteld dat ze je dan nooit helemaal wormvrij krijgt, of je moet heel vaak omwisselen van land zodat er geen wormen meer zitten.

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 08:35

Van de zomer wisselen ze ook van land (we hebben drie stukken weiland) maar nu dus niet. Normaal hebben de paarden ook geen worden. Snap het niet zo goed. Ze komen ook helemaal niet lusteloos over, dat scheelt ook weer in mijn gemoedsrust.

Weet iemand of het kwaad kan om gewoon te rijden of wordt ik nu helemaal paranoide.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:17

De mijne heeft bloedwormen gehad een paar maand geleden laten bloed nemen..zo mager maar zo zot als een deur..! fit genoeg..
Hij heeft de nodige verzorging gehad en nu alle maanden ontwormen met Eqvalan en dan eens Equest , enfin de strafste spullen..
Hij blijft mager worden , de mest is uit de wei gehaald en de stal kuiste ik met detaol alle weken en alle dagen compleet proper gemaakt...
Ik begrijp e rniets van , wordt er zot van!!...Hij krijgd enorm vele te eten en ik zie hem zo vermageren...ik ben nu in een rolstoel dus kan niets meer doen en dat maakt me ziek !!.........heeft iemand daar ook last van of gehad , die stoeme bloedwormen?

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:22

Wiesje, welk wormmiddel gebruik je normaal, en welke heb je nu gebruikt?

Je suis Charlie.

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:14

[/quote]heeft iemand daar ook last van of gehad , die stoeme bloedwormen?[/quote]

Het paard van een kennis werd ook mager en lusteloos, en een instructeur die toevallig als een zoiets gezien had wees op de mogelijkheid van bloedwormen. Bloedonderzoek wees dit inderdaad uit. Het paard is toen 2 of drie keer met een injectie ontwormd, de gewone wormpasta's (zelfs de hele goede zoals Equest) helpen daar nl niets aan. De besmetting had hij waarschijnlijk al jaren, maar de vorige eigenaar was het nooit opgevallen. Na die injecties knapte hij echt zienderogen op!
Is bij jouw paard ook uit het bloedonderzoek duidelijk geworden dat hij bloedwormen heeft? Anders kun je ook eens denken aan lintworm. Veel mensen denken dat dat hier niet voorkomt, maar mijn paardje heeft het ook gehad en het blijkt dat er heel veel paarden mee besmet zijn. Ontwormen met Equimax of Hipptwin helpt tegen lintwormen, gewone wormkuren niet, behalve geloof ik Furexel in dubbele dosering.
Succes!

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 07:57

Kiara van ons heeft ook wormen in de mest we hebben 2weken geleden ontwormt.Ze staat sinds een week op een africhtings stal en belde gisteren naar de stal om te vragen hoe het ging ze ded het prima.Hij had haar gisteren in de stapmolen gezet en daar had ze gemest dus zodoende werdt het ondekt geven haar gelijk weer een wormenkuur en over 10 dagen weer en dan maar hopen dat het weg gaat.Vindt dit echt erg en maak mijn ook zorgen.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:21

De DA is gekomen en heeft ook een injectie gegeven , bloed test was ook gedaan en wees op bloedwormen uit, en heeft speciale pasta gehad ...maa ik zie nog geen verbetering...Boos! had ook gehoopt da het beter ging gaan..nee t is geen lintworm..

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 21:19

Cassidy, ik gebruik Equest en Eqvalan. Nu heb ik weer een ander wormmiddel, maar ik moet nog even kijken welk merk het is.
Denk je misschien dat ze resistent zijn geworden voor het ontwormingsmiddel?

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:32

De mijne kreeg altijd eqvalan voor ik hem kocht, nooit iets voorgehad en nu gebruik ik afwisselend en ops, bloedwormen !! en de juiste dosis en de straffe pasta's...

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers