Vraagje over ADHD

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Vraagje over ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 16:44

Een meisje uit mn klas heeft dus ADHD.
En nu zet zij boven alle repetities de D van dislectie, terwijl ze dat niet heeft. Maar ze zegt dat ze dat mag doen omdat ze ADHD heeft, is dat zo??
Want ik vind het nogal oneerlijk, niet dat ik er een probleem van ga maken ofzo maar gewoon ja.

En is het ook zo als mensen die geen ADHD hebben een ADHD pilletje nemen dan heel druk worden?
Dat doen kinderen uit mijn klas en die worden dan druk en dat wil ik ook doen Haha! Bloos


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:46

ADHD en dyslexie staan volgens mij los van elkaar.
En mensen zonder ADHD die een 'ADHD-pilletje' nemen (bedoel je dan Ritalin oid?) en daar druk van worden?
Daar heb ik al helemaal nooit van gehoord.
Ik zou geen pilletjes nemen voor de lol als je ze niet op doktersrecept hebt gekregen, nooit. En helemaal niet omdat de kinderen uit je klas dat doen. Daar zijn die medicijnen niet voor.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:48

Het komt voor dat mensen met ADHD ook dyslexie hebben. Dus misschien heeft ze het ook echt!

En het is niet echt leuk hoor om ADHD te hebben, integendeel zelfs. Snap niet waarom jij zo'n pilletje in wilt nemen, als ze uberhaupt al bestaan!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 16:49

ik zeg niet dat het leuk is om ADHD te hebben, maar gewoon es voor het uitgaan word je lekker druk Tong uitsteken

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 16:50

dat meisje zegt dat iedereen die ADHD heeft de D mag gebruiken van dislexie
Ze zegt dat 1 D uit ADHD voor dyslexie staat Scheve mond

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:51

Ik vraag me af hoe die klasgenoten dan aan die pilletjes komen? Die krijg je alleen als er onderzoek naar is gedaan of je ADHD hebt.

Verder is het niet zo dat er bijv. bij een proefwerk voor aardrijkskunde soepeler naar de inhoud van je antwoord gekeken wordt als je dyslectisch bent. Er kunnen wel syntactische fouten inzitten, of een verkeerde zinsopbouw, maar de essentie van het antwoord zal toch moeten kloppen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:51

Lizz"]
Het komt voor dat mensen met ADHD ook dyslexie hebben. Dus misschien heeft ze het ook echt!
[/quote]
Zou kunnen hoor.
Ik bedoelde alleen dat ADHD niet betekent dat dat meisje dan dus ook dyslectisch is.

[quote="x4you schreef:
dat meisje zegt dat iedereen die ADHD heeft de D mag gebruiken van dislexie
Ze zegt dat 1 D uit ADHD voor dyslexie staat Scheve mond

Dat is niet zo.

Ik snap trouwens de redenering niet over die 'ADHD-pilletjes'.
Bedoel je dan de medicijnen van het meisje met ADHD?
Zoja, lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat anderen er juist drukker van zouden worden, lijkt me nou juist het tegenovergestelde wat men met die medicijnen wil bereiken.
En voor het uitgaan zou ik het maar niet gebruiken, het is geen speelgoed Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cody op 11-03-04 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 16:52

als je de D van dyslexie mag gebruiken krijg je ook 10 minuten langer tijd. En dat kan ik goed gebruiken bij wiskunde omdat ik per som wel een kwartier bezig ben Bloos
Maar ze denken dat ik reken-dyslexie heb, maar heb geen zin om een test te doen Haha!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:53

Toevoeging, die pilletjes zijn bedoeld om rustiger te worden, waardoor je je beter kunt concentreren. ADHD wil trouwens niet altijd zeggen dat je heel druk bent. Het kan zich ook uiten in een hele slechte concentratie, waardoor je oppervlakkig gaat werken.

Om gezellig te kunnen uitgaan hoef je trouwens niet druk te zijn hoor!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 16:53

Cody"]
[quote="Lizz"]Het komt voor dat mensen met ADHD ook dyslexie hebben. Dus misschien heeft ze het ook echt!
[/quote]
Zou kunnen hoor.
Ik bedoelde alleen dat ADHD niet betekent dat dat meisje dan dus ook dyslectisch is.

[quote="x4you schreef:
dat meisje zegt dat iedereen die ADHD heeft de D mag gebruiken van dislexie
Ze zegt dat 1 D uit ADHD voor dyslexie staat Scheve mond

Dat is niet zo.

Ik snap trouwens de redenering niet over die 'ADHD-pilletjes'.
Bedoel je dan de medicijnen van het meisje met ADHD?
Zoja, lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat anderen er juist drukker van zouden worden, lijkt me nou juist het tegenovergestelde wat men met die medicijnen wil bereiken.
En voor het uitgaan zou ik het maar niet gebruiken, het is geen speelgoed Knipoog
[/quote]

ja ik denk niet dat het kan worden gecombineerd met alcohol en sigaretten

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 16:54

Scum schreef:
Toevoeging, die pilletjes zijn bedoeld om rustiger te worden, waardoor je je beter kunt concentreren. ADHD wil trouwens niet altijd zeggen dat je heel druk bent. Het kan zich ook uiten in een hele slechte concentratie, waardoor je oppervlakkig gaat werken.

Om gezellig te kunnen uitgaan hoef je trouwens niet druk te zijn hoor!


Lekker hyperactief is toch leuk Knipoog
maar het kan ook wel gezellig zijn zonder druk te zijn, maar het lijkt me wel kickeh omdat es uit te proberen

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:56

Cody"]
[quote="Lizz schreef:
Het komt voor dat mensen met ADHD ook dyslexie hebben. Dus misschien heeft ze het ook echt!

Zou kunnen hoor.
Ik bedoelde alleen dat ADHD niet betekent dat dat meisje dan dus ook dyslectisch is.
[/quote]

Ik reageerde niet op jou hoor, maar op x4you

ADHD betekend: Attention Aeficit Hyperactivity Disorder, in de volksmond ook wel: alle dagen heel druk.

Dat die lui uit jouw klas die pilletjes willen gebruiken moeten zij zelf weten. Maar stel jij gebruikt het en jij kan er niet tegen, wat dan? Je weet niets van die medicijnen af, zou er dus maar gewoon vanaf blijven!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:57

Ik zou het afraden, daar zijn die medicijnen gewoon niet voor.
En de combinatie drank, sigaretten en medicijnen voor iemand van 14 jaar?? Je moet het zelf weten maar er zijn verstandigere dingen te bedenken.

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:03

Lizz"]
[quote="Cody"][quote="Lizz schreef:
Het komt voor dat mensen met ADHD ook dyslexie hebben. Dus misschien heeft ze het ook echt!

Zou kunnen hoor.
Ik bedoelde alleen dat ADHD niet betekent dat dat meisje dan dus ook dyslectisch is.
[/quote]

Ik reageerde niet op jou hoor, maar op x4you

ADHD betekend: Attention Deficit Hyperactivity Disorder, in de volksmond ook wel: alle dagen heel druk.

Dat die lui uit jouw klas die pilletjes willen gebruiken moeten zij zelf weten. Maar stel jij gebruikt het en jij kan er niet tegen, wat dan? Je weet niets van die medicijnen af, zou er dus maar gewoon vanaf blijven!
[/quote]


een vriend van mij heeft ook ADHD en dat is voor hem echt geen pretje... lekker hyperactief bestaat niet... wat de meeste mensen zeggen en verstaan onder hyperactief dat is het helemaal niet er is een verschil tussen druk zijn en hyperactief zijn.... heb nog een compleet moduul boek voor je liggen over ADHD dan kun je eens lezen hoe vervelend het eigenlijk wel niet is ....
en volgens mij bestaan die pillen helemaal niet ... Tsja dan kom je meer in de XTC etc.
maar goed misschien heeft jullie school wel vast gesteld dat zij die D mag gebruiken omdat het moeilijk is voor haar om zich te concentreren en dus die extra tijd nodig heeft voor een toets .... want dat zou niet de eerste keer zijn dat dat zo is ...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:05

Van ADHD-pilletjes kun je NIET druk worden.
Als je graag eens hyper wilt worden zou ik je (gezien je leeftijd) eens willen aanraden een flinke hoeveelheid kleurstof of kunstmatige smaakstof te nemen. Ofwel, veel snoepen. Misschien dat dat werkt?
(bij sommigen wel)

En als jij denkt dat je discalculie (reken-dislectie) hebt, kun je dat laten testen.
Maar wie weet is het nivo gewoon te moeilijk? Dat kan ook.


blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 17:08

ja nivo te moeilijk
ik doe nu GT dat is mavo/havo
maar taal heb ik havo/vwo
en rekenen bbg het laagste der laagsten Bloos
dus zit er tussen in, ik kan gt wel doen maar met wiskunde niet

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:09

sorry ik zie de lol daar niet van in. Een meisje dat bij mij in huis heeft gewoond (nu 10 jaar) heeft het ook en het is zeker niet iets om mee te "spotten" in de zin van medicijnen innemen zodat je er druk van wordt Verward , vind er niks van humor in zitten. Ook raar hoe ze aan die medicijnen kunnen komen anders dan van ADHD-patienten zelf. ADHD heeft vele uitgingsvormen en is niet bij iedereen gelijk. Wel moeten ADHD-patienten er zelf ook veel voor (blijven) doen om deze aandoening onder de duim te krijgen c.q. houden.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:09

Lizz"]
[quote="Cody"][quote="Lizz schreef:
Het komt voor dat mensen met ADHD ook dyslexie hebben. Dus misschien heeft ze het ook echt!

Zou kunnen hoor.
Ik bedoelde alleen dat ADHD niet betekent dat dat meisje dan dus ook dyslectisch is.
[/quote]

Ik reageerde niet op jou hoor, maar op x4you

ADHD betekend: Attention Aeficit Hyperactivity Disorder, in de volksmond ook wel: alle dagen heel druk.

Dat die lui uit jouw klas die pilletjes willen gebruiken moeten zij zelf weten. Maar stel jij gebruikt het en jij kan er niet tegen, wat dan? Je weet niets van die medicijnen af, zou er dus maar gewoon vanaf blijven!
[/quote]

moest inderdaad Deficit zijn.

En wat BeNGeL zegt kan het inderdaad ook zijn. Concentreren is vaak moeilijk met ADHD. Misschien dat het daarom er boven mocht staan.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 17:11

BeNGeL schreef:




maar goed misschien heeft jullie school wel vast gesteld dat zij die D mag gebruiken omdat het moeilijk is voor haar om zich te concentreren en dus die extra tijd nodig heeft voor een toets .... want dat zou niet de eerste keer zijn dat dat zo is ...


Nee ze maakt er misbruik van, vooral bij nieuwe stagelopers/leraren
doet ze het. Maar niet bij de oudere leraren die haar kennen.
En als de mensen zeggen: jij hebt geen dyslexie gebruikt ze ADHD als smoesje!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:11

x4you schreef:
ja nivo te moeilijk
ik doe nu GT dat is mavo/havo
maar taal heb ik havo/vwo
en rekenen bbg het laagste der laagsten Bloos
dus zit er tussen in, ik kan gt wel doen maar met wiskunde niet


Misschien helpt bijles wel, ik had op mijn examen een 3.5 en toen heb ik in de vakantie bijles gehad en op mijn herexamen haalde ik een 8, dus heeft zeker zijn vruchten wel afgeworpen. Misschien een tip.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:11

x4you schreef:
\

En is het ook zo als mensen die geen ADHD hebben een ADHD pilletje nemen dan heel druk worden?
Dat doen kinderen uit mijn klas en die worden dan druk en dat wil ik ook doen Haha! Bloos

Sorry dat vind ik gewoon weg niet sporend. Je gaat toch niet voor de lol medicijnen nemen? En al helemaal niet iets voor adhd (ritalin of dergelijke) dat is ook niog eens verslavend..

So close,
no matter how far.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 17:12

Ik heb bijles Haha! dat helpt wel, maar niet genoeg, de school denkt het ook dat ik discalculie heb

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 17:13

ja ik dacht van zal ik het wel doen?
even weten hoe bokt er over denkt!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:14

om het zeker te weten kan je alleen maar een test laten doen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 17:19

Ja ik weet het!
maar die is ook heel duur Frusty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, Anne_26, bebble, Butterfly, eline27, Eloya, Frummel01, Ginny135, Goldwynn, IASCrawler, ingetje3012, Julimy, Lauke, linoleum, luuntje, maitestar23, Malissaa1, MuffinX, nicole_floor, Noor, scrabbel, YandexBot, Zoe_97 en 60 bezoekers