Neurotische paarden???....Zo komt het!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Neurotische paarden???....Zo komt het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 01:18

De auto diende als vervanger van de auto. Hij deed zijn werk zo goed dat hij het paard helemaal van zijn plaats af heeft gestoten. En terwijl hij dat deed heeft hij het paard heel erg beledigd. Hij heeft hem beroofd van wat hij dacht dat zijn geboorterecht was. Het ontnam de affectie van de mens. (Bekende psychiaters hebben bewezen dat het enorm belangrijk is om genegenheid te krijgen.)

Het paard ontwikkelde een gestoorde blik op de wereld. Er is, zelfs nu, geen enkel paard dat een auto kan zien zonder dat hij zich belachelijk gemaakt voelt. Hij hoort de chauffeurs opscheppen over hoeveel p.k’s zijn auto wel niet heeft. En hoewel een paard heel goed weet dat hij makkelijk een hoefafdruk op de auto kan achterlaten, moet hij erkennen dat een auto hem ver achterlaat in een race. En dat diezelde auto wel vier keer zoveel mensen en bagage kan meenemen als hij.

Het begon allemaal zo rond 1894 toen het eerste paard een auto zag. Stel je zijn gevoel eens voor! Een mix van horror, ongeloof en natuurlijk paniek! Hij zag een koets met de snelheid van een op hol geslagen paard voorbij komen. Maar dan zonder paard! En met een treurige blik in zijn ogen realiseerde hij zich dat de mensen voortaan zonder hem konden.

Psychiaters noemen dit soort ervaringen een trauma. Het is een gedachte die je maar niet uit je hoofd kan zetten. Dat maar terug blijft komen. Vergelijkt het met het moment dat je met je paard over een hindernis wilt springen en dat het paard er gewoon langs loopt. Dan realiseer jij je ook dat je eigenlijk geen donder te zeggen hebt en dat een paard een eigen wil heeft.

Sinds die dag heeft de auto steeds meer werkruimte ingenomen van het paard. Zelfs zo erg dat als we over P.K’s praten we nog maar zelden aan een paard denken. Maar in het begin waren er nog steeds paarden nodig. Bijvoorbeeld om de auto’s weg te slepen als ze weer eens vast zaten. Er waren boeren die er zelfs een aantal trekpaarden om die reden hielden. Dat verdiende zo goed dat ze al vlug een tractor konden betalen.

En omdat mensen nu eenmaal mensen zijn hadden ze het niet door hoe de paarden reageerden op deze auto’s. Zodra de mensen een auto hoorden zetten ze hun paard stil en klopte ze op hun nek. Maar als het paard het vijandige geluid van de auto eerder hoorde(en dat was meestal) dan had de ruiter geen tijd om een klopje te geven omdat ze het te druk hadden met zich vasthouden aan diezelfde nek. Hij wilde niet weer belachelijk gemaakt worden! Mensen dachten dan dat het paard bang was. En het paard voelde zich nog minder begrepen.

Dus de hoogtijdagen van het paard waren voorbij. De auto bleef. Dat had de auto misschien te danken aan het feit dat er maar zelden iemand af donderde, dat zijn snelheid eenvoudig aan te passen was, dat het goedkoper was en dat je niet iedere dag met kruiwagens mest hoeft te sjouwen. De auto heeft het paard verdrukt.

Nogal logisch dat het paard zich verwaardeloost voelt, niet gewild en genegeerd. Geen wonder dat hij neurotisch wordt met uitspattingen van paardhysterie. Geen wonder dat ze af en toe staan te mokken in hun stal met hun oren in hun nek.

Pony’s hebben zelfs nog een groter complex dan de grotere soortgenoten. Hij heeft het verwaardeloosde gevoel zoals eerder beschreven maar bovendien moet hij steeds bewijzen dat hoogte geen maatstaf is voor prestige. Pony’s bezitten een super agressieve eigen wil dat sommige ponybezitters karakter noemen. Maar wat eigenlijk het hoogst haalbare is van de Paard Quotiënt is. Dit telt dubbel voor Shetlanders!

De laatste tijd is er een groeiend besef naar onze paarden toe. Vooral naar de pony’s. Dit is (vreemd genoeg) mede te danken aan de populariteit van de auto. Deze werd namelijk vlug zo populair dat iedereen er tegenwoordig een heeft, of twee. Het is niet meer exclusief en ook geen statussymbool meer. En dat nu is het paard nu wel! Het nieuwe statussymbool. Hij krijgt weer wat van zijn eergevoel terug.

Wil je weten wat voor Paard Quotiënt jou paard is?

Eerst een korte inleiding. Het ene paard is het andere paard niet. Soms is een paard veel meer ‘paard’ dan een ander paard. Dit moet je goed snappen voordat je, je verder gaat verdiepen in een paard. De paarden die meer paard zijn dan een ander zijn de paarden die gevaarlijk zijn aan de voor -en achterkant en oncomfortabel zijn in het midden. Sommige paarden hebben paardhysterie en/of zijn paardneurotisch. (Het bekende neurootje) .

Ieder paard heeft een Paard Quotiënt. Hoe hoger des te lastiger hij is!
Het paard kun je simpel weg verdelen in vier P.Q. groepen.

Lage P.Q.
Deze paarden hebben geen benen en komen alleen voor in de zee. Ze zijn heel anders geëvolueerd dan onze land paarden. (Die wel in de ark van Noach mochten blijven) Deze dieren zijn heel erg makkelijk in de omgang. Heeft geen complexen omdat de mens ze altijd met rust heeft gelaten. Ze zijn de minst slimste dus.

Normale P.Q.
Deze paarden komen als je ze roept. Bijten nooit en houd ten alle tijden zijn benen op de grond. Hij geeft aan wanneer hij niet wil springen. Gaat er nooit vandoor tijdens een buitenrit. En zodra je in het zadel gaat zitten dan richt hij zich op en maakt zichzelf mooi. Je kunt dit paard ook allerlei handige trucs aanleren. Zoals spulletjes aangeven etc. Helaas zijn er meer heel weinig van dit soort paarden (ik wed zelfs dat er geen bestaan) Deze paarden zijn iets slimmer maar nog behoorlijk dom.

Gemiddelde P.Q.
Dit paard heeft de neiging om te gaan draaien zodra jij je voet in de stijgbeugel zet. Hij verstopt zich achter een boom zodra je hem roept en vind het heerlijk om je jas, schoenen etc op te eten. Tijdens de galop brengt hij zijn hoofd lager en lager (dit komt omdat hij graag een stevige knuffel om zijn hals wil) en vind het leuk als zijn ruiter in het zand hapt. Snijdt bochten af en heeft over het algemeen een eigen wil. Deze zijn redelijk slim

Hyper P.Q.
Zodra je op wilt stijgen stapt hij weg en als je dan toch zover komt dat jij je voet in de stijgbeugels hebt draait hij vlug naar rechts en springt dan naar links. Dit doet hij vooral als er publiek is. Het liefst in de buurt van andere paarden zodat die op het idee gebracht worden zelf te gaan experimenteren. Als je hem aansingelt maakt hij zich dik. En als je dan wilt gaan springen dan blaast hij zijn adem uit zodat jij met zadel en al zijwaarts glijdt. Hij doet zijn uiterste best om andere paarden te irriteren en dus ook hun ruiters zodat die jou weer geïrriteerd aankijken. Dit soort is het beste in strategieën te bedenken om maar niets te hoeven doen. Deze paarden zijn het allerslimst.

Sommige paarden passen precies in een van deze categorieën. Maar sommige paarden hebben een gespleten persoonlijkheid. Die zijn half normaal en half gemiddeld. Dit komt vaker voor dan je denkt! Er is een test om te ontdekken waar je paard nu in past. Plaats je neus op je paard zijn bovenlip. En kijk recht in zijn neus. Als hij je likt voordat hij bijt dan heeft hij een gemiddeld P.Q

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:15

Heike schreef:
Er is een test om te ontdekken waar je paard nu in past. Plaats je neus op je paard zijn bovenlip. En kijk recht in zijn neus. Als hij je likt voordat hij bijt dan heeft hij een gemiddeld P.Q


Ehm, jij eerst, OK? Schijnheilig

Dat trucje wordt trouwens wat lastiger met mijn zeepaardje .

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:21

Nou, die van mij doet niks. Die gaat gewoon lekker relaxen.
Ik heb er opgevoed met knuffelen ect.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:48

ik heb er opgevoed met knuffelen Knipoog

Sorry Heike, die reactie is leuker dan je stuk Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:58

Haha! Tong uitsteken Arme paarden.. Ik ging ook veel liever te paard naar mijn werk dan met de auto

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:46

Die van mij zegt *HAP* Extreme duivel

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:13

Die van mij stond vandeweek toen ik met mijn bijrijdster stond te praten, opeens mijn gezicht te likken, zegt dat genoeg Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:10

Mijne is gemiddeld. Jippie... Alles komt overeen, ook die lik. Maar die was wel erg groot en nat.... haha

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:42

Ach, zolang ik het bij die 1-PK havermotor met zweepslagontsteking en achterhand aandrijving kan houden, neem ik het maar voor lief dat er dus vooral veel domme paarden bestaan! Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:56

Altijd al geweten dat die merrie van me een slimme donder is, werd weer eens bevestigd.... Dagelijks voer ik een mentale strijd met mijn paard om haar te slim af te zijn en elke keer komt ze weer met een creatieve oplossing. Ik zie de humor er wel van in. Ooit wel eens een paard gezien met drie sluitingen op de staldeur? Nee? dan moet je hier eens komen kijken. Alleen de onderste krijgt mevrouw niet meer los...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:37

Mijn tinkertje pakt met zijn lippen mijn neus vast om dan zijn tong in mijn mond proberen te proppen. Wat zeg dat over zijn PQ. Is ie dan gespleten?? Haha!

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:09

Die van mij heeft een hoog P.Q. Verdrietig

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:17

Gemiddeld!! Lachen


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:24

mijne is ook gemiddeld en af en toe een beetje hyper maar over het algemeen gemiddeld Lachen

............


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Bielsje, ComscoreBot, gillian, JeRekers, lauralarissa, Vagabondo en 57 bezoekers