Iemand ervaring met Boschhoeve?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 22:25

Kent iemand de Boschhoeve in Soerendonk? Ik ga daar waarschijnlijk volgende week naar een Haflinger kijken. Ik ben vooral benieuwd hoe de kwaliteit van de paarden is.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 22:48

Stuur Miesie een PB'tje. Zij gaat daar elk jaar (minstens 2x per jaar) op ponykamp. Heeft er goede ervaringen mee.

Anderzijds, mijn vriendin heeft zich ingeschreven voor een mencursus en de helft aanbetaald. Zou gebeld worden voor de preciese datum en heeft NOOIT meer wat gehoord, dus over de betrouwbaarheid valt te twisten!

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:07

Ik woon er om de hoek, bijna letterlijk. Dus las je zin hebt, kom langs en we gaan samen kijken. Ik heb ook hele verschillende berichten over die zaak, maar dat geldt voor vele maneges en handelaren. Kortom gewoon kijken en het paard op waarde schatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 13:04

Ik ben afgelopen zomer en de zomer daarvoor bij de Boschhoeve geweest, de eerste keer een midweek op de camping met beschikking over de paarden & pony's en de tweede keer op trektocht. Iets regelen met de Boschhoeve is inderdaad tamelijk moeilijk aangezien ze afspraken vergeten of alles net iets anders doen dan ze gezegd hebben. Het is een tamelijk chaotische manege.

De haflingers zijn eigenlijk gewoon haflingers Haha! . er zitten betere en slechtere exemplaren tussen. Een deel werd ingezet in de lessen en het andere deel staat op de wei (dat vertelde Peer in elk geval) voor de fok en voor de kopers. Er zitten echt leuke beesten tussen (Volgens mij stond Jip ook te koop, dat is echt een super Haf, lief & levendig karakter en de uitstraling van een hengst) maar ik zou echt niets verwachten van het rijkunstig niveau; Toen wij op trektocht gingen hadden we midden in de week een rustdag in een super privestal en daar mochten we een uurtje vrij rijden in de binnenbak. Halthouden ging de meeste hafjes goed af, maar zelfs de simpelste overgangen van stap naar draf waren al een probleem. Ze zijn ingereden en verder niet echt uitgedaagd, om het maar zo te zeggen. Ze zijn niet gemeen maar kunnen bijna niets anders dan in een troepje achter elkaar lopen. Jip (de pony die ik bereed) was een fantastisch beest, maar is dat hele uur aan het bokken en steigeren (heeel laag en langzaam, maar het was in elk geval protest) geweest omdat ik voor mezelf wilde rijden en zelf wilde bepalen wanneer we in draf gingen en hoe lang. Ook de andere pony's hadden dit soort 'gebreken'; niet in galop willen, alle hoeken afsnijden, achter de rest kleven enzovoorts. Ik zou daar dus op letten bij de aankoop; dat je niet alleen voor jezelf rijdt in de bak, maar ook kijkt of je kunt rijden als er anderen bezig zijn om te zien of jouw hafje niet zo'n enorme klever is. Dat is natuurlijk het gevolg van op een ponykampmanege staan maar het is wel vervelend. Toch zitten er (ondanks deze 'gebreken') juweeltjes van pony's tussen, qua bouw en karakter (Jip en Fakir, als die te koop zijn moet je ze zeker even proberen; twee brave ruinen die ongeveer 1 1/2 jaar geleden gecasteerd zijn).

Veel succes!