shetlanders minderwaardig?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

shetlanders minderwaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:47

ik verzorg dus onder andere een shetje, en ik erger me dood aan alle mensen die zeggen (en denken) dat shetjes 'maar' shetjes zijn Boos! waarom is een shet minder waard dan een rijpony? (niet in geld hoor) ik hou toch net zoveel van mn shet dan een ander van zijn kwpn verzorgpaard? ja ik kan er niet op rijden, maar dat geeft toch nix? maakt mij niet uit hoor
gesprek:

ik: yes, morgen naar mn verzorgpony's!
ander: ow leuk! wat voor pony's zijn het?
ik: een 2 jarige en een shetje
ander: gaaf! wat doe je dan allemaal? die 2 jarige zeker poetsen en wandelen en knuffelen zeker?
ik: ja! en de shet ook Haha!
ander: ow die ook...vind je het niet vervelend om die aandacht te geven?
ik: Stoom uit je oren WAAROM?
ander: ow sorry hoor

zo gaat dat dus. gelukkig kom ik ze niet vaak tegen, mensen die dit zeggen, maar sommige zie je echt denken: wat moet ze met een shet? daar word ik nou echt zoooo boos om!

vinden jullie shetjes minderwaardig of niet?


Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:53

Dat heb ik ook welleens! Boos!
Mensen noemen het altijd 'maar' shetjes!
Wordt er gek van!!! Stoom uit je oren
Als ik zeg: Ik heb een pony...
Zegt die ander: Wat gaaf wat voor een?
Ik: Een kruising Shet/Arabier *LOL*
Die ander: Hoe groot issie?
Ik: 1.16m.
Ander: Zo.. ook klein, een Shetlandpony!!! Verward

Echt zo stom! Hij is niet eens een volledige Shet maar Shetten zijn altijd minder dan grotere paarden volgens mij... Stoom uit je oren

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:53

nee hoor. ik heb er zelf ook 1. ik vindt um kei lief. je kunt erop rijden en inspannen als je niet te zwaar bent. en hij dient eigenlijk als gezelschaps pony voor mijn paard. ik vindt hem zeker niet minderwaardig. hij houd mij altijd gezelschap en mijn paard ook

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:54

Och nou als je denkt dat dat erg is...
Moet je voor de gein eens de paardenhouderij opleiding doen en dan zeggen dat je een shetlander hebt...
Ze lachen je met z'n allen (incl.leraren) uit.

echt, slaat helemaal nergens op! Boos!

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:33

Ik snap wat je bedoeld. Mensen kijken vaak neer op shetlandpony's, net zoals ze dat doet op ezels etc. Waarom? Ik weet het niet. In mijn ogen is hier geen logische verklaring voor. Aan een Shet kan je net zoveel plezier hebben als aan een KWPN (ik noem maar wat)
Ik denk dat het vooral ligt aan het uiterlijk en de schofthoogte.
Het is idioot om te denken dat een Shet altijd braaf is, maar een 'leek' weet nou eenmaal niet beter...

Ik verzorg een paar Shets en ik weet dat een Shet niet zo maar een Shet is. Er zit heel wat meer onder dat pony'tje met de dikke bos manen Haha!

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 19:31

ja héél veel meer

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:47

Ja... shetten worden vaak gezien als grasmaaiers en nietsnutten...
Terwijl ze even veel waard (niet in geld Knipoog ) zijn als een KWPN bijvoorbeeld. Ze zijn heel veelzijdig, volwassenen kunnen er mee mennen en de kinderen op rijden... Ik snap die mensen niet...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:58

wat dacht je hiervan, ik geef les op een Tinker en arabier, en ook op een shetje. Ik wilde een keertje een buitenrit maken met de Tinker en de shet, zegt die vader van mijn leerling : nee, ze mag niet op die pony, ik wil dat ze er wat van leert,daarom zit ze op les" HET WAS EEN BUITENRIT! die pony is supergoed ingereden! dat meisje mag er echt niet op van haar ouders, dom toch? want met de arabier kan ze niet naar buiten, dus ze moet altijd in de bak.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:04

shetten zijn super, maar er word idd op neergekeken vind ik ook. ff een voorbeeld, een meisje met twee shetlanders zegt steeds ik wil een pony! ik wil een pony! toen zei ik; je hebt er twee staan!! ja maar ik wil een pony! ik; je hebt al twee shetland PONY'S! (ze heeft later nog een new forest erbij gehad), maar goed, heel veel mensen vergeten dat shetlanders PONY'S zijn, bedoel maar, dan banketstaaf iemand, paarden, pony's en shetlanders, ik; shetten zijn ook pony's... weet je wel, zo stom allemaal...
persoonlijk heb ik liever een 'shet'(als is het geen echte, maar een classic pony), omdat niemand zo moeilijk over doet, die koste niet zo veel, tis maar een 'shetlander', als ik bv. met vip wil 'spelen', mn ma; zou je dat nou wel doen blabla.. terwijl als ik met boef hetzelfde doe; grappig.. zo stom.. dus geef mij maar liever een shet, niemand die zich er druk om maakt en daarmee kan ik tenminste alles doen wat ik wil..

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:06

lowara schreef:
wat dacht je hiervan, ik geef les op een Tinker en arabier, en ook op een shetje. Ik wilde een keertje een buitenrit maken met de Tinker en de shet, zegt die vader van mijn leerling : nee, ze mag niet op die pony, ik wil dat ze er wat van leert,daarom zit ze op les" HET WAS EEN BUITENRIT! die pony is supergoed ingereden! dat meisje mag er echt niet op van haar ouders, dom toch? want met de arabier kan ze niet naar buiten, dus ze moet altijd in de bak.

pff.. discriminatie op de shetlander!!! Haha! idd heel banketstaaf... want misschien is de arabier wel minder goed beleerd dan de shetlander, en kun je met de shet schouder voor en bij de arabier moet je opletten dat je er niet word afgebokt(heb het nu niet over jouw paard, maar gewoon ff een voorbeeld)

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:04

waarom snap ik ook nog steeds niet. Een kwpn-er kan net zo goed dienen als grasmaaier Haha!. Op een klein droppie kun je net zoveel als een op een grote lummel alleen het is allemaal wat compacter. Tja kan ik ook niks aan doen. Meldpunt maken voor shetten discriminatie?

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:56

Je moet je er gewoon niet te druk om maken. Wat ik allemaal over minderwaardige opmerkingen naar m'n hoofd gehad heb over Dennis. Het zal allemaal wel, het boeit me niet meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:01

Dennis schreef:
Je moet je er gewoon niet te druk om maken. Wat ik allemaal over minderwaardige opmerkingen naar m'n hoofd gehad heb over Dennis. Het zal allemaal wel, het boeit me niet meer.


das idd de instelling OK dan!

niets van aantrekken! ze zijn gewoon jaloers dat ze zelf niet zo'n leuke shet tot hun beschikking hebben

Dag lieve mama...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:38

Dat had ik met mijn shetje ook. Volgens andere was hij toch wel minder dan een grote pony, en moest ik het ook heel erg jammer vinden dat ik er niet op kon rijden. Als dat zo geweest was had ik hem wel verkocht. Als hij nog zou leven zou ik nu ook nog steeds gewoon een klein onderkruipsel hebben Haha!
Zoals Dennis zegt, niks van aantrekken, gewoon lekker je gang gaan mte die kleintjes, want ze zijn echt veeel leuker dan de meeste denken

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:01

Tja en de opmerkingen van hondenbezitters die denken dat ze leuk zijn. Kom je al wandelend met je shet een hondeneigenaar met hond tegen. Kijkt zijn hond aan en zegt: Zoho, Boris, (of wat dan ook) kijk eens wat een grote hond!
Wat ik meestal terugzei was: Ies, moet je nou eens kijken, das een kleine pony.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:19

Ik heb 2 grote kwpn-ers en een klein shetlandveulentje. Die grote heb ik om te rijden, en die poets ik voordat ik er op ga rijden. En de kleine heb ik als knuffelpony en ik poets hem als ik geen zin heb om op de grote te rijden. Het houden van dieren is een liefhebberij. Waarom heb je een shetlandpony? Sja, waarom heeft iemand een konijn of een cavia of een kat? alleen maar uit liefhebberij. Het er mee bezig zijn. Dat doe je omdat je het leuk vind ja. Ik vind dat nogal wiedes.
En dan de tevredenheid en voldoening die je voelt, als je beestjes het fijn hebben en tevreden hun voer staan te eten, een glanzende en verzorgde vacht hebben, etc.

De hond is de betere mens

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:23

Desiree schreef:
Ik heb 2 grote kwpn-ers en een klein shetlandveulentje. Die grote heb ik om te rijden, en die poets ik voordat ik er op ga rijden. En de kleine heb ik als knuffelpony en ik poets hem als ik geen zin heb om op de grote te rijden. Het houden van dieren is een liefhebberij. Waarom heb je een shetlandpony? Sja, waarom heeft iemand een konijn of een cavia of een kat? alleen maar uit liefhebberij. Het er mee bezig zijn. Dat doe je omdat je het leuk vind ja. Ik vind dat nogal wiedes.
En dan de tevredenheid en voldoening die je voelt, als je beestjes het fijn hebben en tevreden hun voer staan te eten, een glanzende en verzorgde vacht hebben, etc.


Desireee, hier heb je perfect omschreven waarom ik shetlanders heb Knipoog
De voldoening als ik naar ze kijk als ze staan te eten, als ik aankom en ze komen luid hinnikend naar me toe lopen om even te kroelen.
Poetsen, in en om rond de stal rommelen terwijl die nieuwsgierige mutsen om me heen staan te draaien.
Daar geniet ik van

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:26

Het achter je aan hobbelen en trippelen als je ergens heen loopt in de stal. Echt prachtig!

De hond is de betere mens

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:13

Over een paar maandjes wordt mijn eerste echte EIGEN paard geboren.
Een shetje dus. Over de moeder wordt ook al gesproken als 'jouw paard', maar ze is gedekt als verjaardagscadeau. Het veulentje wordt dus officieel van mij. (het mooiste cadeau wat ik ooit gehad heb)

Ik ben Super blij dat ik nu eindelijk een paardje (bijna 2) heb waar ik alles mee mag doen waar ik zin in heb. En dat ze toevallig iets kleiner zijn dan gemiddeld, boeiuh!
Ik vind het stiekem zelfs fijn. Ik ben namelijk niet zo'n held als het om paarden gaat die net zo groot zijn als ik. Ik weet wel dat die shet net zo hard door me heen loopt als ze daar toevallig ooit zin in krijgt, maar dat is psychisch he.

Overigens heb ik het nooit over 'pony', maar over paardje.
Het rijden mis ik trouwens ook helemaal niet. Ooit gehoord van vrijheidsdressuur? Dat is veel moeilijker. (daarom lukt het ook nog niet Haha!) waarmee ik niet wil zeggen dat rijden minder zou zijn, maar alleen dat ik genoeg heb aan de rest

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:14

Overigens heb ik zelf nog nooit negatief commentaar gehad, daar krijgen ze de kans niet voor want ik heb het alleen maar over hoe geweldig ze is..

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:18

Hee, wat leuk nog iemand uit Culemborg die van shetten houdt Knipoog

Citaat:
Ik ben namelijk niet zo'n held als het om paarden gaat die net zo groot zijn als ik. Ik weet wel dat die shet net zo hard door me heen loopt als ze daar toevallig ooit zin in krijgt, maar dat is psychisch he.


Dit voel ik trouwens precies zo Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:23

Niks minderwaardig,ik vindt ze super schattig,heb vanmorgen al weer een klein schettie veulentje gezien zo lief Lovers
Ik kon er eentje krijgen,maar helaas gaat dat niet omdat ik zelf geen ruimte bij huis heb,anders had ik er graag eentje (of meer Schijnheilig Haha! ) willen hebben hoor.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:38

niks van aantrekken hoor... shetjes zijn geweldig.. maar niet iedereen ziet dat..
wat, ik heb ooit iemand ontmoet die zei dat je een shet 1 maal in de maand flink af moet slaan anders waren ze niet braaf Verward Verward
En weet je wat ook leuk is... diegene met shets hebben geen groot paard nodig om op te vallen......
das hetzelfde als iemand die zich schaamt om met een klein hondje over straat te lopen... blijf erbij, dat zegt meer over die persoon dan over het hondje....

Geniet nu, het is later dan je denkt

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:28

Sommige mensen willen nu eenmaal groot groter grootst. Ik heb Dennis(94 cm) en rijd een welshje van ong 120. BELACHELIJK, als je het sommige mensen vraag, als je boven de 18 ben moet je op een PAARD rijden. Dat ik 'shet-rijd' is al een 'ramp' maar het is nog een hengstje ook, dat is pas echt erg als ik de reacties mag geloven.

Volgend jaar heb ik, met dank aan irene OK dan! Haha! , m'n eigen hummeltje er bij zodat ik nog meer om handen heb Lachen . Lekker d'r mee tutten, fietsen, wandelen, mennen, lange teuglenen, VD, longeren en rijden(en wat ik allemaal wel niet meer vergeten ben).
Ik denk dat het voor mij eens een shet, altijd een shet blijft.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 16:54

gelukkig, ik ben niet de enige die shetfan is Haha!
ik snap ook echt niet wat mensen aan een shet raar vinden. ik ken veel mensen die een veulen kopen, 'zodat ze er later op kunnen rijden' zeggen ze dan. maar dan kan je toch ook een 3 jarige kopen? nee ze nemen ze om er lekker mee te kunnen knuffelen en tutten. en dat kan toch ook met een shet? daarom hou ik me bij de shetjes Haha! beetje vage verklaring maar toch Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, sterregoud, tienus63, Vagabondo, vilheide en 20 bezoekers