waarom mag grijs jasje niet in dressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

waarom mag grijs jasje niet in dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:24

dat vraag ik mezelf weleens af wat is eigenlijk de reden waarom een grijs jasje niet mag en een blauw wel?

groetjes [naam]


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:25

dat mag volgens mij wel!!

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:29

Nee, een grijs jasje mag niet tenzij het verenigingstenue is.
Ik heb geen idee waarom het niet mag, misschien omdat er vroeger nog geen grijze jasjes bestonden Verward

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:33

nou erg vreemd vind ik dat dan!
mijn instructrice heeft een hele tijd gewoon met een grijs jasje gereden!
en een meisje van mijn vereniging ook hoor! zij springt vooral, reed toen ook af en toe dresuur, maar gewoon met grijs jasje.
en het is niet ons verenigingstenue!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:37

grijs mag alleen bij mannen.... vraag me niet waarom maar is (geloof ik) wel zo.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:43

Grijs mag ook niet bij mannen. In het reglement staat duidelijk dat je een zwart of donkerblauw jasje aan moet.

Wat bij springen allemaal mag weet ik niet uit mijn hoofd. Ben tenslotte geen springjury Knipoog, volgens mij is daar wel heel veel toegestaan als ik dat zo bekijk op wedstrijden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:45

Allen op nationaal mag je er van afwijken (dan zie je van die typische gesponorde jasjes............. Eurocommerce / Sloothaak / Pessoa )

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:47

hmmm nou ik snap der nix meer van, maar goed rijd zelf gewoon met blauw Haha! .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:48

Zep rijdt in een Frank Sommer jasje, die is ook grijzig en ze heeft er nog nooit een opmerking op gehad.
Bij het springen zie je ook veel mensen in een grijstint rijden.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:56

Dan heeft Zep geluk gehad, ik zeg er meestal wel wat van. Maar om mensen niet te laten starten vanwege de kleur jasje gaat me wel erg ver.
Ik zeg het meer om de mensen tegen zichzelf te beschermen. Als er juryleden zijn die rot willen, mag je dus niet starten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:57

gewoon niet goed gewassen / gestoomd / te lang in de zon / geen Dreft DARK........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:57

Dat is afhankelijk van wat het verenigingstunue is. Wij hebben bv allemaal groene jasjes!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:01

oh ja.
Dat kon ook nog.

Volgens mij heb ik zelfs eens een pony-verenigingstenue gezien met blauwe broeken dacht ik........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:02

Fitzroy schreef:
Dan heeft Zep geluk gehad, ik zeg er meestal wel wat van. Maar om mensen niet te laten starten vanwege de kleur jasje gaat me wel erg ver.
Ik zeg het meer om de mensen tegen zichzelf te beschermen. Als er juryleden zijn die rot willen, mag je dus niet starten.

Je moet dus dan inderdaad wel weten wat het desbetreffende verenigingstenue is........
"Mag ik even de statuten van je vereniging inzien" vraag je dan vriendelijk....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:05

heb je een foto of een voorbeeld van je grijze jasje sjuimpje
ik wil namelijk een nieuw jasje en wil graag een grijs, mijn zwarte is nog goed maar vind grijs mooier
echt flauwekul dat je niet met grijs zou mogen rijden

de KNHS moet zijn regels eens aanpassen

zowiezo vind ik heel dat vereniging tenu een aanfluiting. zou je zo kunnen zien dat je bij elkaar hoort?
idd bij de pony's wel wij reden met knal blauwe gebreide truien.
dan vind ik het iets anders maar wij rijden duizend in dozijn in een zwart jasje.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:08

CGJ12 schreef:
Je moet dus dan inderdaad wel weten wat het desbetreffende verenigingstenue is........
"Mag ik even de statuten van je vereniging inzien" vraag je dan vriendelijk....


Over het algemeen ben ik wel vrij goed op de hoogte van de verenigingstenues in de omgeving. En omdat de meeste verengingen nu eenmaal ouder zijn dan de grijze jasjes, ken ik nog steeds geen enkele vereniging met een grijs jasje als verenigingstenue.
Jij wel?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:13

en hoe zit het met de shabrakken?
ik rijd met 10 verschillende kleuren met springen.
met dressuur mag dat natuulijk ook niet?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:16

Zolang je niet de Nederlandse driekleur op je chabrak naait, mag je werkelijk alles gebruiken.........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:19

Fitzroy"]
[quote="CGJ12 schreef:
Je moet dus dan inderdaad wel weten wat het desbetreffende verenigingstenue is........
"Mag ik even de statuten van je vereniging inzien" vraag je dan vriendelijk....


Over het algemeen ben ik wel vrij goed op de hoogte van de verenigingstenues in de omgeving. En omdat de meeste verengingen nu eenmaal ouder zijn dan de grijze jasjes, ken ik nog steeds geen enkele vereniging met een grijs jasje als verenigingstenue.
Jij wel?
[/quote]

........... Ik ken de statuten niet en het onderwerp spreekt me ook niet aan.
Voor mijn part rijdt iedereen in een bloes / topje / winterjas of wat dan ook.
Maar om niet al te veel uit de toon te vallen bij de andere jurys ga ik die winterjas niet goedkeuren bij 25+graden .......... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:46

Ík was laatst ergens aan het jureren, kwam er iemand binnen in een zwart wit geruit jasje, en dat bleek haar verenigingstenue te zijn. Ik doe er, net als fitzroy, niet moeilijk over, maar meld het wel even aan de ruiter dat ze er wel rekening mee moet houden dat er juryleden bij zijn die wel moeilijk kunnen doen Scheve mond . En vraag me niet waarom de knhs deze regel heeft gesteld, wel weet ik dat dat al zeker 10 jaar zo is, blauw of zwart jasje bij de dressuur.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:01

...Omdat het in het reglement staat Haha!


Bij het springen doen ze volgens mij gewoon minder moeilijk Verward Daar zie ik allerlei kleuren voorbij komen iig *LOL*
Ik reed altijd in het groen(verenigingstenue) en heb nu netjes een blauwe gekocht, omdat ik bij een andere vereniging ben gaan rijden (houd ik me toch nog aan het reglement af en toe Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:07

vonneke schreef:
heb je een foto of een voorbeeld van je grijze jasje sjuimpje

Het is niet mijn jasje, maar die van Zep.
Er staat als het goed is een foto van haar met Ozep in mijn profiel. Ik weet niet of het daar duidelijk te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:57

idd een mooi jasje maar het is niet echt het grijs wat bedoel. dat van zep is idd tegen het zwart aan. wat ik graag wil is een echt grijs jasje.
maar heb geen zin in problemen zodat ik mijn dure jasje straks thuis kan hangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:07

CGJ12 schreef:
Zolang je niet de Nederlandse driekleur op je chabrak naait, mag je werkelijk alles gebruiken.........


en volgens mij mag je dat zeælfs doen, alleen mag je niet met het officiele KNHS logo rijden als je niet door de bond bent uitgezonden.

Ik start hier in Zweden dus met een KWPN shabrak, juist vanwege het oranje-rood wit blauw erop (Holland uber alles... OK dan! )


Dit is mijn jasje BTW
Afbeelding

Antraciet heet dit Haha! (maar onder bepaalde lichtval lijkt het blauwig)
Heb er idd nog nooit een opmerking over gehad. Alleen dat mensen het apart vinden.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:46

hier rijden er ook verschillende met een grijs jasje.

maar weet niet of dat van een vereniging is,ik vind ze wel erg mooi Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maessie, Melzazu, Noukie, prii_boy en 54 bezoekers