Wie weet een gezonde maaltijd voor arme student.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Wie weet een gezonde maaltijd voor arme student.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 12:08

Ik arme student, zoek mensen die goedkope maaltijden weten te bereiden. Mijn boodschappen doe ik bij de LIDL dus das al wel goedkoop. Iemand suggesties?

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:15

Een pastamaaltijd? Met tomatensaus (blik tomaten) mix v macaroni, gesnipperd uitje, groentes, eventueel gehakt?
Of aardappel anders? Als je alleen bent, kan er 2 dagen van eten.
Chicken tonight?

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 12:22

he bedankt. Nog meer suggesties?

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:23

pannekoeken ~!

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:27

Of soep met stokbrood. Pakje soep klaarmaken, zakje soepgroentes toevoegen, laten koken. Stokbroodje erbij!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:28

stamppotten Lachen (zuurkool en andijvie Vingers aflikken ) Zelf babi pangang maken met speklapjes (goedkoop Knipoog of schouderkarbonade als je iets meer te besteden hebt), potje zuur en rijst. Kleine zelfgemaakte quiche (bodem maken van bloem/eieren/melk/boter/weet ik veel... -zal het Simon even vragen...- , de bodem en zijkanten van een ovenschaal met je deegpapje bekleden, groentes er in mikken, geklutst eitje er over heen, beetje geraspte kaas en in de oven. Zelf een pizza maken met behulp van een kant en klaar bodem of een naan of foccacia brood... is zo gezond als de ingredienten die je er op doet... Ik gebruik altijd de goedkoopste tomatenpasta e.d. smaakt net zo goed.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:07

Groentenpakketje kopen, wokken, mie koken.. vega-gegehakt of een eitje (roer) dr bij (ja kben vega), dan ben je ook klaar.. voor echt maar weinig geld.. groentenpakketten hebben ze bij alle supermarkten wel.. mie van een B merk is ook erg goedkoop, en een eitje heb je altijd wel

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:57

Twee omeletjes bakken, een flinke prei in ringetjes ertussen met wat plakken kaas. Nog even in de pan leggen tot de kaas gesmolten is. Lekker met een gepofte aardappel (2 min in de magnetron(als je die hebt) , wassen, inprikken en even laten afkoelen en dan pellen).

Plakken knolselderij zijn heerlijk als vleesvervanging. Gewoon bakken in een beetje margarine en wat peper en zout erop. Knolselderij blijft lang goed en is goedkoop.
Toen ik studeerde maakte ik vaak gebakken uien met taugeh en rijst, beetje ketjap erover en that's all, als ik heel weinig geld had. In betere tijden maakte ik linzenkoekjes. (recept heb ik al eens ergens geplaatst op bokt).

Eigenlijk is het allemaal goedkoper naarmate je beter kunt koken. Je maakt dan van niets bijzonders toch iets lekkers. Kant-en-klaar producten heb je dan niet nodig.

pizzaatjes kun je ook heel goed en goedkoop maken van shoarmabroodjes

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:58

Gewoon goedkope groente inslaan in kilo's (mits je een grote vriezer hebt!) dat alvast voorkoken zodat je voor een tijdje lekkere groente hebt!
Groente is allemaal niet zo duur en een zak aardappels kost ook vrij weinig!
Alleen t vlees is gewoon duur!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:52

pasta koken, blikje ragout opentrekken en warm maken en de ragout als saus gebruiken bij je pasta. Evt nog groenten oid door de ragout doen (mais bijv)

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:52

Klinkt ook wel lekker Maaike.. Lang geleden dat ik ragout gegeten heb..

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:14

stamppot kan je van (bijna) iedere groente maken.
Neem gewoon de seizoensgroente en aardappels (of kant en klare puree als je geen zin hebt in gedoe.)
koken, stampen, klontje boter erover, scheutje melk erdoor, klaar!
Preistamppot, broccoliestamppot, spinaziestammpot, het kan allemaal!
beetje kaas erover, jummie!

tonijnsalade: blikje tonijn (op olie), sla, uitje erdoor. afbakbroodjes erbij: jummie!!

nasi: groentepakket, boemboe (zo'n mix), rijst en varkensreepjes. Kan je 2 dagen van eten.

chili con carne: blikje bruine bonen, gehakt, blikje tomatenpuree, uitje, eventueel wat groente (prei ofzo), blikje mais (evt. half). Je kan er zo'n mix door doen, maar met chilipoeder, zout en peper is het halve werk al gedaan!
Als je er dan ook nog een gekookte aardappel doordoet kan je daar ook 2 dagen van eten!

de trucs:
1. Kant en klaar = DUUR (dus ook met gesneden groenten, gekookte aardappels etc etc)
2. Aardappels kopen in een grote zak (evt samen met huisgenoten);
3. Groenten kopen in het seizoen, bij voorkeur op de markt of in de toko. 4. VRIEZER!! Dan kan je meerdere porties maken en invriezen of aanbiedingen invriezen voor later. Bijvoorbeeld een kilo gehakt kopen in de aanbieding, en in een paar porties verdelen en invriezen. Grootverpakkingen zijn sowieso vaak voordeliger...
Groenten kun je al een beetje koken en invriezen...
5. Vergeet niet een beetje voorraad in te slaan als je een ruim budget hebt. Dan heb je vast wat voor het einde van de maand Knipoog

...en zo nog wel 100 dingen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:30

Een komkommer en een Mars. Drink er water bij.

Het vult en alle voedselgroepen zijn vertegenwoordigt. Echt waar! Volgens m'n moeder de ultieme studentenmaaltijd Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:35

Als je de mogelijkheid hebt om zelf wat groentetelers af te gaan om groenten en fruit in te slaan kan dat ook veel geld schelen.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:28

ArwenLune schreef:
Een komkommer en een Mars. Drink er water bij.

Het vult en alle voedselgroepen zijn vertegenwoordigt. Echt waar! Volgens m'n moeder de ultieme studentenmaaltijd Haha!


haha dat heb ik echt nog nooit gehoord, een komkommer en een mars *LOL*

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:03

Janneke18"]
[quote="ArwenLune schreef:
Een komkommer en een Mars. Drink er water bij.

Het vult en alle voedselgroepen zijn vertegenwoordigt. Echt waar! Volgens m'n moeder de ultieme studentenmaaltijd Haha!


haha dat heb ik echt nog nooit gehoord, een komkommer en een mars *LOL*
[/quote]
Ik ook niet eigenlijk.
Is wel makkelijk koken. Clown

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:13

Soep + stokbrook !