voel maar 1 zitknobbel!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

voel maar 1 zitknobbel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 09:23

Ik krijg mijn paard rechtsom erg moeilijk nageeflijk, en dat ligt echt 100% aan mezelf. Nu heb ik ontdekt dat ik rechtsom mijn rechterzitknobbel niet voel: ik zit dus duidelijk op links. Da's niet goed, natuurlijk . Ik weet dat ik zelf scheef ben, want ik heb ook speciale zooltjes in mijn schoenen.
Maar zelfs rechtuit voelde ik maar 1 zitknobbel!

Hoe zorg ik ervoor dat ik recht op mijn paard kom te zitten??

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:27

Lastig probleem, lijkt mij..
Waar ik als eerste aan denk:
Zouden zitlessen misschien kunnen helpen, onder begeleiding van goede instructie Lachen ? Dat je je echt kunt concentreren op je gevoel en houding, en je paard bijv aan de longe loopt??

Maar wel een goede ontdekking van je, als je zelf scheef zit zal dit waarschijnlijk aan de basis liggen van de evt. rijtechnische problemen...

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:19

Probeer gelijke veel druk op je beugels te krijgen, ga eens wat meer staan in je beugels en ga dan weer zitten. Let niet alleen op je zitbeenknobeels, maar ook op de stand van je heupen en schouders - ga zo recht mogelijk boven je paard te zitten. Probeer recht voor je uit te kijken en duidelijk naar voren licht te rijden.
Zitles is belangrijk, maar zo kun je zelf ook wel wat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:32


Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 12:09

Citaat:
Misschien kan Jarco Dun je helpen, hij is fysiotherapeut voor zowel mensen als paarden en heeft een vriendin van mij die scheef is ook heel erg goed geholpen.



Dank je! Dat is wellicht wat. Ik zat zelf ook te denken aan een stukje dat in de Bit heeft gestaan. Daar werden geloof ik ook wat mensen recht op hun paard gezet.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:13

dat idee had ik ook. Het hielp bij mij om eerst echt te gaan voelen, dus in je zadel wat wiebelen tot je je zitbeenknobbel voelt. En onder het rijden er goed aan denken, zonder zadel heb ik ook gereden en dat hielp ook.
succes Lachen

fjorduhlover
Berichten: 41
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:26

waarschijnlijk kantel je je bekken...
controleer door als je op je paard zit recht voor eeen spiegel te gaanstaan en kijk of je vanuit je schouders naar je bekken aan twee kanten recht bent (even lang dus)
is dit niet zo moet je jezelf dus vanuit je bekken recht maken (dit kun je vanaf de grond oefenen) daarna op je paard.
is dit niet zo dan zou ik iemand met ervaring (over menselijk lichaam en paard (rijden)) mee laten kijken..
succcc66666666666666 OK dan! OK dan! Vingers aflikken Vingers aflikken Knipoog

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:20

grandeur schreef:
Zouden zitlessen misschien kunnen helpen, onder begeleiding van goede instructie Lachen ? Dat je je echt kunt concentreren op je gevoel en houding, en je paard bijv aan de longe loopt??

Maar wel een goede ontdekking van je, als je zelf scheef zit zal dit waarschijnlijk aan de basis liggen van de evt. rijtechnische problemen...



daar dacht ik ook als eerste aan zitlessen ?!
heb je dat al geprobeerd ?!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:43

4 maanden niet rijden en vervolgens op een paard gaan rijden die je heel erg op je zit terug moet rijden... Ik voelde ze meteen, voor de eerste keer Haha!