weet niet wat ik me me pensionstalling moet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 20:13

hallo (ben nieuw)
ik heb op dit moment 5 paardjes, (waarvan 1 te koop en die staat ook in een andere box (niet in me iegen gangetje...) Ik heb al bijna 9 jaar me paardjes op die stalling staan en altijd goed bevallen, alleen nou is tijdens de zomer de eigenaar veranderd (overgenomen) ik had toen al 4 paardjes er staan en ik betaal F1000 voor 4 paarden, inc hooi/stro/voer (ook brokken enzo) mesten (iedere dag de hopen er uit, 2x per week geheel nieuw pak) en er is een binne bak, buitenbak, paddock, weides zat en er is een overdekte spuitplaats, ze hebben ruime boxen enzo, echt heb er al 9 jaar me paardjes staan en nooit problemen, maar sinds dat de eigenaar is veranderd, is het achteruit gegaan, al die luxe... heb gelukkig wel het zelfde stalgeld mogen betalen (omdat ik er al zolang stond betaal ik nog steeds het zelfde bedrag Haha! ) maar het stalgeld is nu F500 voor een pony en F550 voor een paard, en ik heb er dus nou 5 staan... Maar ik heb 4 boxen tegen over elkaar, en 1 staat dan apart maar die verkoop ik omdat ik er gewoon te weinig aandacht aan kan geven...
maar nou heb ik het dus helemaal niet meer naar me zin, maarja, als ik val stal wissel, hoe krijg ik het dan voor elkaar om ineens meer als het dubbele neer te tellen? Niet dus...
jullie mening?


Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:30

Hoi! Welkom hier op Bokt!

Je geeft het zelf al aan.... 4 paarden opnieuw ergens anders stallen zal een dure zaak worden... Ik zou er nog maar goed over denken en als het echt niet uit te houden is, ja, dan moet je wel! Verward

Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 20:45

nou misschein heb ik het fout getyoed maar het is zo: - eerst waren er 5x voedertijden, nu nog maar 3
- eerst kon je zeggen hoeveel uur ze op de wei moesten, nu een uur of de hele dag...
- eerst werd er vaker gemest, nu maar 1x in de week (hou het dus zelf bij)
- ze verhuren de binnebak aan de pony club op bepaalde uren, dus dan is ie gewoon bezet...
- ze zijn niet echt bepaald netjes met de voerschema's (halve beker is hele, hele emmer is halve emmer...)

het zijn allemaal van die kleine dingen... ik erger me er aan, en ik heb bijvoorbeeld al 9 jaar een paardje, en die staat daar dus al vanaf haar 3e, het is een paardje dat het liefst in 1x alles op eet, dus eerst kreeg ze 5x een beetje over 18 uur verspreid (ruimere tijden) en nu in 3x in 12 uur tijd! Hierdoor heeft ze al een keer koliek gehad (te veel in een keer opgeschrokt) en ik merk gewoon dat ze minder in haar vel zit...

ook is het een stuk minder gezellig op stal en allemaal veel slordiger en ongeregeld...

als ze me voor het zelfde prijs een stal aanbieden met minder luxe maar wel gezllig en meer voedertijden enzo, dan wissel ik meteen...
maarja, nou ben ik per maand F1250 (5 paarden) en dat is ook nog eens inc hoefsmid...

dus ja,....


Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:55

ALs ze met voederen gaan klooien is het wel erg! Frusty Kom je uit de randstad?

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 22:42

Misschien is het een idee om een weiland van een boer uit de buurt te huren? Misschien hebben ze er ook wel stallen bij die toch leegstaan? Ik wens je erg veel succes! Met zoveel paarden zit je inderdaad snel vast...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers