hard opgedroogt mest onder de buik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

hard opgedroogt mest onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 10:23

hoi

ik zit deze maand op een pony en die heeft van die opgedroogde mest/modder plekken onder aan der buik. het zit ook helemaal vast tussen de haren. het is al een keer nat gemaakt(dat hielp niet) en ze is ook ZO gevoelig je kan er echt niet aankomen. ik vroeg aan mijn instructrice of ik zonder zadel mocht. maar dat mocht niet omdat ze anders ontwend raakte aan het zadel. toen ik met dat zadel aan kwam lopen werd ze al helemaal gek. verder ook super gevoelig.

mijn vraag is dus? hoe kan ik het best die plekken eraf krijgen

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'


Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:00

krijg je er niet zo 1,2,3 af..
Mijn paard had dit vorig jaar ook, en daarbij ging het er pas toen ht zomer werd uit (met de vachtwissel) eventueel kan je het heeel voorzichtig wegscheren. Niet gaat knippen!!! Kans dat je in het paard knipt is te groot!


TheSyllie
Berichten: 79
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:04

Nou van een keer zonder zadel raakt ie echt niet ontwent hoor.
Als ie er erg last van heeft met het zadel op kan ie gewoon niet met zadel gereden worden.
Dus eruit scheren..!!!

Sinds kort de trotste eigenaar van een Barefoot Cherokee (boomloos)zadel!

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:16

Stallen uitmesten zodat hij dit soort plekken niet krijgt lijkt me de eerste stap.
Weken met lauw water en voorzichtig wegborselen. Wil dit niet dan voorzichtig wegknippen.
Je paard kan prima zonder zadel gereden worden. Wat je instructrice zegt lijkt me nogal onzin.

charon

Berichten: 124
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:37

ons vorige paard had dit ook vaak hij was een ruin en lag altijd plat op zijn buik omdat zij altijd over al in zijn stal plaste en poeptje ging hij er altijd zelf in leggen de klonten zijn idd moeilijk weg te halen probeer met een beetje warm water en dan zachtjes borstelen zodat het niet al te veel pijn doet . bij billy boy ging het ook echt pas helemaal weg toen hij zijn zomer vachtje weer kreeg. scheren is wel een optie maar knippen zou ik niet te veel gaan doen misschien de pluken die vrij hangen en waar je dan dus goed het verschil kan zien tussen huid en haar maar ik zou het je niet aanraden de kans dat je in zijn huid knipt is erg groot.

wat dat rijden zonder zadel betreft dat zou ik maar gewoon doen hij raakt daar huust niet meteen van ontwent an als het het paard zeer doet om met zadel te rijden zal hij dit ook niet echt als prettig ervaren. ik zou gewoon lekker zonder zadel gaan rijden.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 19:25

aangezien het een manege pony is mag hij niet geschoren worden van de manege eigenaar Verward

en dat zonder zadel mag ik zelf ook niet bepalen ik had het gevraagd en het mocht niet dat vind echt jammer. ze is al zo gevoelig en dan al helemaal met die plekken. als je aan wilt singelen wilt ze gelijk al omhoog.

met lauw water ga ik morgen beginnen ben een uur eerder uit dus ik hoop dat het een beetje weggaat

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:31

als het echt een heel plakkaat is moet er snel wat aan gedaan worden, omdat het anders de huid verstikt. En aangezien de pony zo gevoelig is kan dat best al het geval zijn.
Dat zou dan ook een aardige dierenartsrekening betekenen. (En dus een typisch gevalletje van verkeerde zuinigheid zijn)

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 19:47

Bloos! als dat zou zal zijn nou dat doet die manege eigenaar nooit Boos! die denken altijd maar laat maar lekker staan en als er een paard niet meer kan staan dan toch maar de trailer in slaan opweg naar de slacht Boos!

dan denk ik ook dat ze voor die pony niet de DA zullen halen Bloos!

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:25

Das altijd een nadeel als je op een paard van een ander rijd. Ik hoop dat je hem nog schoon kunt krijgen met een sopje. Succes!Afbeelding

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:01

ik vind het erg vreemd dat je die pony op die manier moet rijden een singel op zon plaats kan pijnlijk zijn voor het paard ik zou als je niet zonder zadel mag gewoon niet rijden tot je het schoon hebt gekregen en tot die tijd lekker ff longeren (als dat wel mag Verward )

die plekken schoonmaken met lauw water en soda ontsmed de vacht ook gelijk als je het goed nat maakt gaat het vanzelf beetje weken .

pony vind het niet zo leuk geef hem iets lekkers als je met hem bezig bent

succes

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:38

hoi, ik had het bij een veulen en die had het echt erg, in z'n lange winter/veulen vacht. Ik heb het weggekregen met een puimsteen blokje, gewoon een beetje kleine zaag bewegingen maken.

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:29

mijn pony heb dat ook heel erg heb het weg kunnen krijgn met lauw water en een zachte borstel ik mocht niet aan zijn buik zitten.Het lijkt me ook niet zo lekker als het onder je buik zit

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:04

Gebruik een roskam, en laat iemand anders hem overdreven knuffelen terwijl jij bezig bent.
Geen zadel gebruiken zolang die plekken niet weg zijn, dat gaat schuren!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 09:10

oke ik zal der aan denken Knipoog

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers