Twee kampen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:44

het is net "real life"..........

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:47

Inderdaad. In real life zijn onderlinge meningsverschillen al moeilijk op te lossen, laat staan op een forum waar veel mensen elkaar niet eens in real life kennen, laat staan de moeite nemen iets uit te praten. Van de aanhang al niet te spreken....

Denk dat er verder met dit topic weinig meer te doen valt. Veel mensen hebben aangegeven mee te willen werken aan een nieuwe start en ik denk dat we dat gewoon moeten gaan proberen en niet eindeloos doorzeveren over het verhaal.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:47

CGJ12 schreef:
het is net "real life"..........



Of een hengstenshow. Haha!

De helft roept alleen maar positief over een hengst en de andere helft breekt hem af.

Zo zit de paardenwereld nu eenmaal in elkaar.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:47

Ik denk af en toe dat het toch te maken heeft met het uit de ogen verliezen van de realiteit....
en Jurga die namen die je noemt....Als je iets anti Sjuim zegt (even als recent voorbeeld) dan is het net of je een blik los trekt...en hups daar komen er een paar het opnemen voor Sjuim, terwijl er helemaal niets ergs/ernstigs verteld wordt...
Kijk nu dit topic (en dit heb ik al eerder aangehaald..)
Topic wordt geopend om het uit te praten..en wat lees je ergens...er wordt geadviseerd om te zwijgen...
Ik vraag me dan werkelijk waar af hoe je in vredes naam iets uit kunt praten als je adviseerd te zwijgen...
Verder zie je dat een bokker heeeeel aardig is omdat men die bokker kent van een topic..Dan schiet men in de verdediging omdat men elkaar IRL kent....en eerlijk gezegd denk ik dat een hoop bokkers dat geen ene moer uitmaakt wie wie in het dagelijks leven kent...maar wel dat men elkaar eens een keer respecteerd .....
kijk eens hoe er gereageerd wordt naar kinderen toe...toevallig een vraag gesteld op een verkeerd forum...verkeerde leeftijd en hoppa....
en dat zijn dan mensen die je moet respecteren? die voor vol aangezien willen worden?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:50

Er zijn naast de persoonlijke zaken nog wat dingen blijven liggen die F&A er niet toegankelijker op maken in mijn ogen. Het eeuwige gequoot bijvoorbeeld.
Als je iets wil quoten, selekter dan dat stukje waarop je reageert of verwijs naar de post.
Het tig keer quoten van foto's soms zelfs zonder enige tekst.
Het mag er dan mysterieus uitzien, ik vind het neerbuigend naar de medebokker.
Buitenlandse stukken neerzetten, niet ter zake doende linken, het overdreven maken van reclame voor hengsten.
Het zijn maar een paar zaken waar ik ook een mening van anderen over zou willen zien als we dan toch samen F&A aantrekkelijker willen maken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:53

sarabande schreef:
het overdreven maken van reclame voor hengsten.



Of Stamboeken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:54

Sjuimpje heeft geen bevrijdingsfront nodig hoor, die kan haar eigen boontjes wel doppen. Pipo niet, die heeft echo's nodig om haar punten te steunen en zelfs onder woorden te brengen. Die geven hun mening en dan zie je dat Pipo denkt " verrek dat zal mijn mening dan ook wel zijn". Dat ze jaloers is op Sjuim lijkt mij evident, dat was trouwens al wat langer bekend bij de incrowd.
Nu ken ik Sjuim vrij aardig, maar ik zou eerlijk gezegd niet met haar willen ruilen hoor, yuk, ze heeft zo lang als bokt bestaat nogal wat bezoeken aan het ziekenhuis gebracht die ik liever oversla. Verder zou ik niet zoveel zin hebben om nagenoeg in mijn eentje een stal te runnen, ookal staan er maar 5 of 6 paarden.
Geen afgunst bij mij hoor, terwijl mijn ouders nog niet eens een trailer achter de auto willen koppelen en ik ook nooit een eigen ponnie heb gehad *huil*.
En over neerbuigend en arrogant gesproken, ik denk dat er meer bokkers zijn die zo overkomen, Pipo kan er zelf ook wat van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-04 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:56

tadaa weer een voorbeeld....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:59

Dat bedoel ik nu ceasario, het KWPN is het grootste stamboek ter wereld. De meeste mensen die paarden fokken hier fokken een KWPN paard, die maken geen reclame voor een stamboek maar willen trots kunnen zijn op hun eigen fokkerij.
Overigens wordt er evenredig veel meer voor piepkleine stamboekjes reclame gemaakt.
De verhouding is soms wat zoek.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:01

Alane"]
tadaa weer een voorbeeld....
[/quote]

Dat dacht ik nou ook
Pot verwijt de ketel....

Lov bedenk je ook wel dat die mensen die verdedigd worden daar niet zelf om vragen. Heb jij nu eerst met Sjuim overlegd wat je hier zou posten Verward

Misschien lijkt het soms ook wel eens of ik iemand verdedig, dat is misschien ook wel zo. Maar meestal probeer ik daarmee ook mijn eigen mening en ideeen te uiten, en probeer ik dingen duidelijker te maken!

[quote="Lovely schreef:
En over neerbuigend en arrogant gesproken, ik denk dat er meer bokkers zijn die zo overkomen, Pipo kan er zelf ook wat van.


Daar kan iedereen wat van, hetzelfde geld voor afgunst, dat heeft iedereen het is gewoon een menselijke eigenschap! De vraag is alleen hoe je met die arrogantie en neerbuigendheid omgaat! Het gaat erom dat je andere mensen niet irriteerd met je arrogantie, of afgunst. Het werkt twee kanten op!!! Arrogantie wekt afgunst op; en afgunst wekt arrogantie op! Dus in dit voorbeeld moeten én pipo en sjuim moeten wat aan hun gedrag veranderen. waar dan weer een heleboel bokkers een goed voorbeeld aan kunnen nemen Haha!
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 11-03-04 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:04

Nu dat is dan duidelijk.
Als dit een FA KWPN forum moet zijn dan is het zo.
Dan zou er ook nog een FA forum voor algemeen kunnen komen.
Om te laten zien dat de Wereld groter is dan KWPN.

En daarmee is een groot probleem opgelost.

Soort FA-KWPN-A-reg-B-reg. Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:07

Lov, wat niet is kan nog komen, wij hebben nu ook pas onze eerste ponnie Tong uitsteken

Overigens heb ik Lovely deze week alleen nog maar over Rhino, Doruto en brilletjes gesproken.
Ik durf gerust te beweren dat wij nog nooit per pb hebben kort gesloten hoe en wie op bepaalde topics reageert en dat wou ik graag zo houden. Mensen die ook op andere topics komen weten dat wij ook nog wel eens fel in de clinch liggen, over bijvoorbeeld het LDR rijden. Toch kom ik er met Lov altijd uit, ook al zullen we het wb LDR nooit met elkaar eens worden.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:07

de bedoeling was toch om tot elkaar te kunnen komen?
het enige wat ik steeds lees is: ja maar........ja maar......ja maar........

Daarbij komt mijn eigen motto: wat gij niet wilt dat u geschiedt......

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:11

doe dat vooral bij een ander Haha!

Als "buitenstaander" op FA (tenslotte fok ik "maar" shetjes Knipoog ), amuseer, verbaas en erger ik me over de oeverloze discussies die er zijn.
Bij mij neemt dat in ieder geval de zin weg om te reageren, hoewel ik zeer geinteresseerd ben in de fokkerij in het algemeen.
Jammer, maar geen levensdrama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:14

Het ging mij er trouwens niet eens zozeer om om Sjuim te verdedigen, dan had ik wel heel wat anders neergezet. Iets van "Sjuimpje is de goeiste en niemand is beter dan Sjuimpje". Zou lachen zijn, want dat meen ik niet eens *LOL* *LOL*.
Maar goed, ze wordt hier wel gewoon eventjes als een soort verwend nest neergezet door iemand die daar kennelijk belang bij heeft, er moet immers een motief voor zijn.
Sprintje, ik zie de link tussen afgunst en arrogantie niet zo duidelijk eigenlijk.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:14

[quote="irene"]doe dat vooral bij een ander Haha!

quote]


Blijkbaar.......

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:15

ceasario schreef:
Nu dat is dan duidelijk.
Als dit een FA KWPN forum moet zijn dan is het zo.
Dan zou er ook nog een FA forum voor algemeen kunnen komen.
Om te laten zien dat de Wereld groter is dan KWPN.

En daarmee is een groot probleem opgelost.

Soort FA-KWPN-A-reg-B-reg. Knipoog


De bedoeling is dat we niet elkaars meningen, keuzes etc denigreren. Jij laat hier excact zien waar het probleem bij jou zit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:16

Lovely schreef:
Pipo niet, die heeft echo's nodig om haar punten te steunen en zelfs onder woorden te brengen. Die geven hun mening en dan zie je dat Pipo denkt " verrek dat zal mijn mening dan ook wel zijn". Dat ze jaloers is op Sjuim lijkt mij evident, dat was trouwens al wat langer bekend bij de incrowd.
.
Sjongejonge zeg, was dit nu weer nodig? jij laat je ware gezicht weer aardig zien! Hier scoor je mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:18

Desiree, jij zei toch ook dat het om afgunst ging, nou dat ben ik dus met je eens, goed gezien hoor Lachen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:23

sarabande"]
[quote="ceasario schreef:
Nu dat is dan duidelijk.
Als dit een FA KWPN forum moet zijn dan is het zo.
Dan zou er ook nog een FA forum voor algemeen kunnen komen.
Om te laten zien dat de Wereld groter is dan KWPN.

En daarmee is een groot probleem opgelost.

Soort FA-KWPN-A-reg-B-reg. Knipoog


De bedoeling is dat we niet elkaars meningen, keuzes etc denigreren. Jij laat hier excact zien waar het probleem bij jou zit.
[/quote]

Ik wil en met mij meerdere personen ,dat mensen horen dat de paardenwereld en zijn historie verder reikt dan het regionale Nederland.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:23

En nu begint het gehakketak weer......
en velen hadden er dus gelijk....uitpraten voor de schone schijn en onderwijl door gaan op de oude voet omdat men denkt dat wat men beweert zo is en vooral dat men het het beste weet

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:24

Eigenlijk is het toch best heel erg triest dat er toch nog even naar elkaar uitgehaald moet worden.
* Even lekker een trapje na*
Zijn jullie nou echt niet in staat om normaal naar elkaar/ over elkaar te doen?
Blijkbaar niet dus...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:26

ceasario schreef:
[Ik wil en met mij meerdere personen ,dat mensen horen dat de paardenwereld en zijn historie verder reikt dan het regionale Nederland.
[/quote]

Dat is heel mooi van je. Maar daarvoor zit je een tikkeltje op het verkeerde forum, waar de meesten al blij zijn als ze 1x in hun leven al de gelegenheid hebben om een veulentje te fokken, wat hoogst waarschijnlijk hoewel met de beste bedoelingen gefokt, maar gewoon middelmatig zal zijn.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:30

Lovely schreef:
Sjuimpje heeft geen bevrijdingsfront nodig hoor, die kan haar eigen boontjes wel doppen. Pipo niet, die heeft echo's nodig om haar punten te steunen en zelfs onder woorden te brengen. Die geven hun mening en dan zie je dat Pipo denkt " verrek dat zal mijn mening dan ook wel zijn". Dat ze jaloers is op Sjuim lijkt mij evident, dat was trouwens al wat langer bekend bij de incrowd.
Nu ken ik Sjuim vrij aardig, maar ik zou eerlijk gezegd niet met haar willen ruilen hoor, yuk, ze heeft zo lang als bokt bestaat nogal wat bezoeken aan het ziekenhuis gebracht die ik liever oversla. Verder zou ik niet zoveel zin hebben om nagenoeg in mijn eentje een stal te runnen, ookal staan er maar 5 of 6 paarden.
Geen afgunst bij mij hoor, terwijl mijn ouders nog niet eens een trailer achter de auto willen koppelen en ik ook nooit een eigen ponnie heb gehad *huil*.
En over neerbuigend en arrogant gesproken, ik denk dat er meer bokkers zijn die zo overkomen, Pipo kan er zelf ook wat van.


Lovely, ik denk dat je wat zaken mist. Je stelt deze zaken als feiten, terwijl ik heel sterk het gevoel heb dat dit jouw observaties zijn. Hier hebben we het al eerder over gehad. Persoonlijk ben ik het namelijk absoluut niet eens met je observatie.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:31

Desiree"]
[quote="ceasario schreef:
[Ik wil en met mij meerdere personen ,dat mensen horen dat de paardenwereld en zijn historie verder reikt dan het regionale Nederland.
[/quote]
Dat is heel mooi van je. Maar daarvoor zit je een tikkeltje op het verkeerde forum, waar de meesten al blij zijn als ze 1x in hun leven al de gelegenheid hebben om een veulentje te fokken, wat hoogst waarschijnlijk hoewel met de beste bedoelingen gefokt, maar gewoon middelmatig zal zijn.


Dan zal er een ander forum opgestart dienen te worden. Haha!