Verschillende mogelijkheden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Verschillende mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 20:21

Dit is mijn laatste jaar bij de pony's, eind van het jaar dus naar de paarden.
Nu zijn er de volgende mogelijkheden, en daarbij wil ik weten in welke klasse ik bij de paarden mag starten.
* Met mn E-pony naar de paarden, ben nu Z-springen - wil daar dit jaar nog wel ZZ van maken. In welke klasse zou ik bij de paarden moeten/mogen starten?
* Met een paard dat L heeft gesprongen starten (en ik zelf dus Z of ZZ bij de pony's), in welke klasse dan?
En de laatste mogelijkheid:
* Met een groen paard starten, mag ik dan ook al heb ik zelf hoger gesprongen weer in de B beginnen?

Dan nog even iets anders: hou houden jullie de sporen op de plaats? Ze zakken altijd naar beneden, maar kan ze niet nog strakker trekken dan past mn voet er niet meer tussen Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:12

Nou, volgens mij is het zo dat je met je E-pony bij de paarden dan 1 klasse lager moet starten (weet ik niet helemaal zeker)

En met een paard dat L heeft gesprongen moet jijzelf (minimaal) L starten, omdat zowel jij als het paard dan al L geweest zijn.

De laatste situatie weet ik niet Lachen

En voor je sporen: je kunt misschien zo'n rubberen laarsbeschermertje kopen, dat is stroever en dan zakken je sporen dus minder af...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:31

E pony's is 10 cm lager dan paarden toch? Dus mag je een klasse zakken. Met dat L paard mag je nog B starten denk ik, mits je niet eerst je E pony start bij de paarden. Aangezien een ponyruiter die overgaat naar de paarden een klasse mag zakken.
Een groen paard mag je zowiezo in de B starten.

Zo steekt het allemaal wel in elkaar denk ik, weet niet 100% zeker

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:09

je mag altijd starten in de hoogste gemeenschappelijke klasse. bij een overgang naar de paarden is dit ook zo. als je dus bij de pony's in t Z start(=1.20m voor E) mag je bij de paarden over de zelfde hoogte (dus ook 1.20m = M). met het paard mag je dus gelijk L starten of B als je dispensatie aanvraagt.
voor het groene paard weet ik het niet zeker maar daar kan je toch gewoon mee in t B beginnen? krijgt ie gelijk ervaring en de B ben je zo weer uit.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:10

Indien je eerst het paard wat L gesprongen heeft start voordat je je E bij de paarden start, mag je met dat paard B.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:19

Volgens mij niet Liberty
Ze heeft 1.20 gesprongen met winstpunten, dan mag ze bij de paarden L starten(10 cm lager), maar zeker geen B. Daar moet ze volgens mij echt dispensatie voor aanvragen


Met een groen paard B springen mag gewoon Dat mag niet meer als je 2 keer Z bent geweest
Je mag wel direct L starten met een jonkie(mits minimaal 4 jaar oud), maar het moet niet

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 21:14

mlvanmelle schreef:

En voor je sporen: je kunt misschien zo'n rubberen laarsbeschermertje kopen, dat is stroever en dan zakken je sporen dus minder af...


Die hen ik al, maar werkt niet echt

Dus klopt het zo?: Verward
* Met mn E-pony moet ik dus M gaan starten (of Z als ik bij de pony's ZZ ben gestart)
* Met het L paard moet ik L gaan starten (ik brengen dan nl mn pony tegelijkertijd bij de paarden uit in een hogere klasse > de L is dan de gemeenschappelijke klasse, toch?)
* Het groene paard zou ik L mogen starten? Maar beter is om met een jong paard in de B te beginnen..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:37

gomir schreef:
Volgens mij niet Liberty
Ze heeft 1.20 gesprongen met winstpunten, dan mag ze bij de paarden L starten(10 cm lager), maar zeker geen B. Daar moet ze volgens mij echt dispensatie voor aanvragen

Normaal mag je toch een klasse zakken met een nieuw paard? Ik mocht dat toen ook Verward Maar dan moet ze eerst het L paard starten, en dan pas de E pony.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:15

L is al een klasse lager toch, ze is M-startgerechtigd bij de paarden(Z met een E-pony)

Wat je nu zegt klopt volgens mij helemaal Sedar
Als je B start met een jonkie mag je trouwens ook versneld promoveren naar het L vanaf 1 april Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:12

sedar"]
[quote="mlvanmelle schreef:

En voor je sporen: je kunt misschien zo'n rubberen laarsbeschermertje kopen, dat is stroever en dan zakken je sporen dus minder af...


Die hen ik al, maar werkt niet echt

Dus klopt het zo?: Verward
* Met mn E-pony moet ik dus M gaan starten (of Z als ik bij de pony's ZZ ben gestart)
* Met het L paard moet ik L gaan starten (ik brengen dan nl mn pony tegelijkertijd bij de paarden uit in een hogere klasse > de L is dan de gemeenschappelijke klasse, toch?)
* Het groene paard zou ik L mogen starten? Maar beter is om met een jong paard in de B te beginnen..
[/quote]

your just like me Haha!
ik sprong met mijn E ook Z en start nu M paarden
en ik breng een paardje uit in het L,omdat ie al L liep!
en een groen paard mag je B starten, maar ook L, je kan ook kiezen om na 1 april bv 2x B te springen en daarna L te gaan!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:35

Ja maar stel: Ik ga springen, rij Z bij de E's en ga over naar de paarden = M, maar ik start eerst het L paard, dan mag ik met dat paard B of L rijden, wat ik helemaal zelf mag weten.. Kan nu nu de reglementen downloaden, zal ze straks wel eens nakijken

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 20:56

liberty schreef:
Ja maar stel: Ik ga springen, rij Z bij de E's en ga over naar de paarden = M, maar ik start eerst het L paard, dan mag ik met dat paard B of L rijden, wat ik helemaal zelf mag weten.. Kan nu nu de reglementen downloaden, zal ze straks wel eens nakijken


Maar ik ga sowieso gelijk met mn E'pony over naar de paarden..
Dus dan moet ik M starten?
En zal ik dus met het L paard, L moeten starten?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:42

Als je al M springt dan met je E, moet je L starten met het L paard.

Bij de dressuur mag je zowiezo een klasse lager starten, omdat je dan de overgang maakt van de pony's naar de paarden. Ik kan even niet vinden of dat bij springen ook mag, maar staat mij bij dat dat mag Lachen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:12

Maar een klasse lager bij de paarden is L liberty Knipoog
Ze is namelijk M-paarden startgerechtigd(wsl zelfs met winstpunten )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:55

liberty schreef:
Als je al M springt dan met je E, moet je L starten met het L paard.

Bij de dressuur mag je zowiezo een klasse lager starten, omdat je dan de overgang maakt van de pony's naar de paarden. Ik kan even niet vinden of dat bij springen ook mag, maar staat mij bij dat dat mag Lachen


dus het maakt niet uit of ze die E start of niet, ze moet met het L paard gewoon L(en als je dat nie wil moet je wachten tot na 1 april, zodat je paar x B kan doen)

met je E ben je dus verplicht om M te springen bij de paarden
maar je bent gek als je nog ZZ start bij de pony's Tong uitsteken want dan moet je wel Z bij de paarden...... en paarden en pony's is toch wel een groot verschil(hier dan)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 19:29

reddytobias schreef:

met je E ben je dus verplicht om M te springen bij de paarden
maar je bent gek als je nog ZZ start bij de pony's Tong uitsteken want dan moet je wel Z bij de paarden...... en paarden en pony's is toch wel een groot verschil(hier dan)


Is het echt een erg groot verschil?
Opzich zijn de afstanden in bijv. 3 sprongen bij de paarden makkelijker voor mij, of scheelt het echt superveel? Mn pony moet nu altijd een tussenpasje maken.
De oxers zullen breder zijn?

* Niemand nog een tip voor mn sporen?

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:09

ik snap niet helemaal wat jou vragen nou precies zijn Haha!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:23

heidiLOVER schreef:
ik snap niet helemaal wat jou vragen nou precies zijn Haha!

waarom antwoord je dan Knipoog

Misschien hebben jullie over die E maat wel gelijk, wist het ook niet 100% zeker Lachen

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:00

Van het springen heb ik niet zo'n verstand, maar die zwarte rubberen beschermhoesjes om de sporen mogen bij dressuur in ieder geval NIET (wel als ze er fabrieksmatig aanzitten). Weet niet hoe dat bij het springen zit hoor.

Don't dream your life, live your dreams!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:45

Daar mag het officieel ook niet(basisreglement!), maar ik heb er nog nooit een springjury moeilijk over horen doen
Heb er zelfs op de kampioenschappen gewoon mee gereden en ik was lang niet de enige Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:54

gomir schreef:
Daar mag het officieel ook niet(basisreglement!), maar ik heb er nog nooit een springjury moeilijk over horen doen
Heb er zelfs op de kampioenschappen gewoon mee gereden en ik was lang niet de enige Knipoog


Dat klopt.
Ook bij de dressuur heeft een groot deel het wel en heeft er ook nog nooit van gehoord dat het niet mag.
Ik wist het eerst ook niet , maar toen ik naar de Gelderse mocht en las dat het officieel niet mocht heb ik ze erafgehaald en nooit meer erop gedaan.

Don't dream your life, live your dreams!

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 13:43

gomir schreef:
Daar mag het officieel ook niet(basisreglement!), maar ik heb er nog nooit een springjury moeilijk over horen doen
Heb er zelfs op de kampioenschappen gewoon mee gereden en ik was lang niet de enige Knipoog


Ow ik wist het nog steeds niet haha, ik rij er altijd mee. Heb er ook al de kampioenschappen mee gereden Haha! Ik laat ze er ook gewoon omzitten want ze zakken nu al naar beneden, dan helemaal.
Als er iets van gezegt wordt haal ik ze er wel af Knipoog

Volgens mij ben ik er wel uit Lachen
* Met de E-pony M starten
* En met het L paard, L starten

Is een paardenparcour trouwens echt heel anders dan een ponyparcour dan?

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:45

sedar schreef:
Dit is mijn laatste jaar bij de pony's, eind van het jaar dus naar de paarden.
Nu zijn er de volgende mogelijkheden, en daarbij wil ik weten in welke klasse ik bij de paarden mag starten.
* Met mn E-pony naar de paarden, ben nu Z-springen - wil daar dit jaar nog wel ZZ van maken. In welke klasse zou ik bij de paarden moeten/mogen starten?
* Met een paard dat L heeft gesprongen starten (en ik zelf dus Z of ZZ bij de pony's), in welke klasse dan?
En de laatste mogelijkheid:
* Met een groen paard starten, mag ik dan ook al heb ik zelf hoger gesprongen weer in de B beginnen?

Dan nog even iets anders: hou houden jullie de sporen op de plaats? Ze zakken altijd naar beneden, maar kan ze niet nog strakker trekken dan past mn voet er niet meer tussen Haha!


over de sporen?
moet je van die rubberen bescherm bandjes kopen die eromheen kunnen, je kent ze wel.
Als je leren laarzen hebt, dan bleven ze een beetje 'plakken' ze schuiven niet zo snel.
gr
naomi

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 13:50

Bashuk schreef:

over de sporen?
moet je van die rubberen bescherm bandjes kopen die eromheen kunnen, je kent ze wel.
Als je leren laarzen hebt, dan bleven ze een beetje 'plakken' ze schuiven niet zo snel.
gr
naomi


Die heb ik al. Ik heb leren rijlaarzen, maar ze blijven eerlijk gezegt niet echt plakken > schuiven nog naar beneden Verward

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:53

ook ff over die sporen, je kan ze ook een beetje verbuigen dat ze wat smaller worden. Heb ik ook gedaan werkt super!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers