wurgneigingen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

wurgneigingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 15:53

In de afgelopen 2 weken ben ik 4 duiven kwijt geraakt, waaronder eentje die ik voor mijn verjaardag heb gehad en waar ik erg trots op was.
Ik heb er nu dus nog maar eentje over! Mijn ene overgebleven duifje mag niet meer naar buiten en is doodsbang.
De dader is een kat uit de buurt die ondanks een heel grote schutting toch bij ons in de tuin klimt en mijn duiven opvreet, nou ja volgens mij vreet hij ze nog niet eens op maar dood hij ze alleen voor de kill.

Nu word ik toch wel zo enorm ziek van dat beest, maar wat kan ik eraan doen? HELEMAAL NIETS Het is de natuur van het beestje zeggen de eigenaren, ik moet maar zorgen dat hun Poekie niet in mijn tuin kan komen. Nou als Poekie niet oppast komt ie nog 1 keer in mijn tuin, maar komt ie er niet meer uit!

Grrrrrrrr ik ben het zoooooooo zat Verdrietig

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:54

Men neme een plantenspijt/tuinslang, men gaat op de loer liggen, men ziet kat over schutting klimmen, men spuit kat helemaal nat Knipoog
Katten houden niet van water, tenminste, de meeste niet...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:58

Hoe komt die kat bij de duiven dan? Ik neem tenminste niet aan dat ze op de grond lopen :/
Dus duiventil / hok beter beschermen, en idd, kat natspuiten Knipoog

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 15:59

Ja dat lopen ze al 8 jaar, in mijn eigen tuin wel te verstaan. Natspuiten helpt alleen als je zelf aanwezig bent, en daar leer je ze het echt niet mee af hoor, als ze eenmaal bloed geproefd hebben.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:00

Dan zou ik toch zorgen dat je ze ergens anders hebt zitten, want als de kat niet luisterd, moet je je duiven verplaatsen. Een mooie til met prikkeldraad om de basis misschien?

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:02

_Scarlet_ schreef:
Dan zou ik toch zorgen dat je ze ergens anders hebt zitten, want als de kat niet luisterd, moet je je duiven verplaatsen. Een mooie til met prikkeldraad om de basis misschien?


Jah, gaas kopen bij de gamma, par stevige planken en een stuk overdekken. Dan hebben de duifjes weliswaar minder ruimte, maar dan kunnen ze nog wel naar buiten. Of lukt dat ook niet? Scheve mond Hoeveel ruimte hebben de duifjes nodig?

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 16:04

Ja maar dus ik moet mijzelf op kosten jagen omdat mijn nieuwe buren een kat hebben die zijn tanden niet thuis kan houden? En nee overdekken is geen optie bij ons helaas.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:05

Óf je houdt je duiven veilig, óf je geeft geen geld uit... Want die buren kunnen de kat moeilijk uit je tuin houden.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 16:06

Ja maar waarom niet? Heeft die kat meer rechten als mijn duiven?

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:06

Nee, maar je kan niet met een opgeheven vingertje tegen een kat gaan vertellen dat hij niet in jouw tuin mag komen, maar dat de rest van de tuinen vrije toegang hebben.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 16:08

Tsja jij denkt dus al precies hetzelfde als mijn buren, niemand is trouwens blij met die kat want hij schijt ook overal, denk dat ze niet gek op moeten kijken als hij opeens weg is, ookal heb ik er dan niets mee te maken.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:12

Ik denk niet hetzelfde, maar het is ook niet goed voor dat beest om hem hele dagen binnen te houden. Had jij ideetjes dan, hoe ze die kat bij jouw tuin weg zouden moeten houden?

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 16:14

Dusse ik moet mijn duiven nu verplicht 24/7 binnen houden dit kan wel, maar voor een kat is het zielig? Ach kom nou

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:17

Nee, ik zeg, koop een duiventil. Dan kunnen ze uitvliegen, en de kat kan daar niet bij als je om de basis prikkeldraad zet.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:19

Katten schijnen een hekel te hebben aan koffie dik.
Als je dit veel in de tuin doet komen ze niet graag bij je.
Al vraag ik me wel af of de kat het koffiedik niet voor lief neemt voor een 'lekker duifje'.
Anywayz. Het is een vervelend probleem.
Ik zou me, als katteneigenaar, er helemaal niet lekker bij voelen.
Maar voor jou is het helemaal niet leuk.
Succes!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:20

mijn katten zijn ook binnenkatten. Ik wil niet dat anderen er overlast aan ondervinden want o.a. kattenpoep in je tuin is echt smerig. Het is MIJN taak om te zorgen dat MIJN katten in MIJN tuin blijven. Ik heb katten voor mezelf en niet voor anderen, die kunnen er zelf eentje nemen. Mijn katten kunnen wel in de tuin komen maar ze kunnen er niet uit, dus zielig zijn ze echt niet, zo kunnen de duiven en kippekuikens van de buren gewoon veilig hun leventje door komen zonder dat ze last hebben van mijn katten. Veel mensen nemen een kat die alleen binnenkomt om te eten en dan is ie weer pleite om ergens anders te scheite. Het is maar net wat voor een instelling iemand heeft.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:21

Fijn he, katten in de tuin...

Niet aardig van je buren om het maar op de natuur te schuiven. Kan me voorstellen dat je er een beetje agressief van wordt.

Zou een schrikdraadje spannen misschien helpen? Haha! Lips are sealed

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:39

_Scarlet_ schreef:
Ik denk niet hetzelfde, maar het is ook niet goed voor dat beest om hem hele dagen binnen te houden. Had jij ideetjes dan, hoe ze die kat bij jouw tuin weg zouden moeten houden?


Wat dacht je van de kat aan een lijntje werkt goed
Iedereen blij

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:56

Cassidy schreef:
Fijn he, katten in de tuin...

Niet aardig van je buren om het maar op de natuur te schuiven. Kan me voorstellen dat je er een beetje agressief van wordt.

Zou een schrikdraadje spannen misschien helpen? Haha! Lips are sealed



Het helpt bij honden dus waarom zou het niet bij katten helpen? Ze kan het altijd proberen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:24

Fijn he zulke buren?
Mijn buren hebben ook een kat, beest is een paar keer hier in de tuin geweest om vissen en konijnen op te eten.
Als wij er niet zijn, zaten de honden toch binnen.
Nu hebben we een kattenluikje voor de honden, dus lopen de honden bijna de hele dag buiten, en de kat bedenkt zich wel een paar keer voor hij de tuin in komt Haha!

Tja ik denk alleen dat je niet echt iets kunt doen, niet zolang de buren hun verantwoordelijkheden niet nemen.

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:21

Ik weet dat ze bij de Intratuin speciale soort van poeder of sprai oid hebt wat katten op afstand houd! Misschien moet je dit proberen?
En anders moet je gewoon op wacht gaan staan met de tuinslang gereed, en lekker spuiten als die k*tkat komt Haha! hehehe Haha!

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:29

Het IS de natuur, die kat kan ook moeilijk 24/7 binnen zitten. Zorg anders dat hij jullie tuin niet in kan (schrikdraadje spannen) of vraag de buren of zij de kat niet in de tuin kunnen houden (gaas op de schutting, naar binnen gebogen)

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 23:33

Uhm ik ben van nature ook een jager Schijnheilig

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:49

pak hem Irish lady...

katten in de stad... hou zo'n beest in je eigen tuin, of neem hem niet als anderen er last van hebben

piraatje
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:00

irish_lady schreef:
Uhm ik ben van nature ook een jager Schijnheilig


Je haalt me de woorden uit mn mond Tong uitsteken

Ik persoonlijk heb van nature een behoorlijke beschermingsdrang, mag ik mijn natuur botvieren op de kat van je buren

Nee effe zonder dolle, de meeste antwoorden ik vind ik echt te gek hoor.

Nee, die kat van je buren heeft geen recht om in jouw tuin, jouw duiven te doden!! Jammer dat je het niet bewijzen kan, anders zou ik er een klacht over indienen, als de buren niet voor rede vatbaar zijn.

Ik snap het zo en zo niet waarom katten altijd dit soort dingen kunnen maken. Stel dat je paard een keer uitbreekt en op het siergazonnetje van de buren staat te grazen en er een paar mooie hopen achter laat, dan breekt de hel los!

Hoe dan ook, je duifjes krijg je niet meer terug
Ik hoop dat je een goede oplossing vindt en je andere duifje nog wat kan genieten Lachen