frans op school :?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

frans op school :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 15:34

ik snap mijn leraar frans niet helemaal.
we moeten 5 artikelen in het frans gaan lezen van min. 2 bladzijdes (terwijl we niet een sgoed frans spreken en nog bezig zijn met woordjes leren en zinnen mavo4)
we hebben een blad gekregen waar je de namen van die artikelen moet opschrijven en dat heb ik dus gedaan, dat blad zou ik nog terug krijgen en elke keer zei hij: komt zo.
nu is hij een paar dagen niet op school geweest omdat ie werd geopereerd. ik heb vandaag dat blad eindelijk na veel moeite terug gehad en nu zegt ie dat het morgen af MOET zijnanders staat er een 1.
ik ben zelf niet zo heel goed in frans en weet ook echt niet hoe ik een verslagje moet maken over die artikelen en hij zegt dat het zo simpel als wat is.. (ja voor hem misschien Scheve mond ) ik kan wel janken dit is voor mijn tentamens Huilen ik heb om uitleg gevraagd en dat krijg ik gewoon niet, hij zegt altijd: je zoekt het maar uit... en dat zegt ie tegen alle leerlingen trouwens behalve tegen de gene die echt hoge cijfers halen = hoger dan een 8...

ik snap hem niet hoor... wat moet ik nu doen???? Huilen Huilen Huilen Verdrietig

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:06

Ik neem aan dat je wel weet hoe je een samenvatting moet schrijven?
Maak er een samenvatting van, schrijf eventueel nog een stukje eigen mening erbij. Heeft hij nog gezegd of het in het NL of in het Frans moest?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 16:30

het moet dus in het frans.. de meeste woorden uit het artikel waar ik nu mee bezig ben die staan niet in het woordenboek of met een andere vertaling.
we moeten een samenvatting schrijven, maar die tekst zit ook zo raar in elkaar.. zag ik net dat er stukjes tussen staan die mensen hebben gezegt die staan dus schuingedrukt.. de zin hieronder was 1 van de zinnen die ik eruit kreeg van een vertalingsprogramma.. Verward

Verhuur ons blijven in de oceanen. een oog slag dan de hol marine van twee poulpes.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:46

vraag misschien eens vlug aan iemand van je klas die wat beter overweg kan met de taal

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:46

Geef eens een voorbeeldje van een tekst?

Vertaalmachines moet je gewoon niet gebruiken, je krijgt er altijd heel rare, grammaticaal en idiomatisch onjuiste zinnen uit...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 16:55

Titsia schreef:
vraag misschien eens vlug aan iemand van je klas die wat beter overweg kan met de taal



dat is er maar 1, ik weet alleen niet hoe ze heet en waar ze woont...
de rest hoef ik het niet aan te vragen want die schrijven allemaal maar iets op Verward aan zulke leerlingen heb je ook niet veel he Haha!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 16:58

_Scarlet_ schreef:
Geef eens een voorbeeldje van een tekst?

Vertaalmachines moet je gewoon niet gebruiken, je krijgt er altijd heel rare, grammaticaal en idiomatisch onjuiste zinnen uit...


ik merkte het ja... beetje zonde is dat weer.

'A chaque femme alors, selon ses désirs, de faire le tour de toutes les solutions qui lui sont proposées'

dit is een stukje uit de tekst...
wat ook wel jammer is dat die man geen bijles wilt geven, terwijl ik het hard nodig heb... ik heb ht ook al een aantal keer gevraagd.. maar helaas zonder resultaat.
ik heb wel een tijd van mn tante bijles gehad voor frans maar dat was voor zinnen en woorden leren.. verder kent niemand in onze familie frans ...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:25

owkeej Scheve mond
heb nu 2 jaar g=frans en kan maar 2/;3 woordjes vertalen..
maar dat helpt niet echt want dan word het heel iets anders Schijnheilig dan het het werkelijk is

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:39

Cow_horse schreef:

'A chaque femme alors, selon ses désirs, de faire le tour de toutes les solutions qui lui sont proposées'

Het gaat dus om vrouwen die willen krijgen wat ze willen, volgens mij.
Zou ik de hele tekst voor moeten hebben...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:40

ik heb het er net met mn zus overgehad, ze zit op haar werk niets te doen en gaat even het een en ander vertalen (faxen, faxen en faxen)

van het stukje dat zij heeft vertaald heb ik ook een deel vertaald, en bij mij komt er dus iets heel ander uit dan bij haar. en dit is nu het 4de jaar dat ik frans heb Verward kots kots... mn zus vind die vent van frans erg onredelijk... maar ja wat doe je er tegen die man vind het leuk om leerlingen de les uit te trappen als ze alleen al moeten niezen ofzo !!!

ach ja en les geven kan die ook al niet.. Boos! stomme vent!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:42

_Scarlet_"]
[quote="Cow_horse schreef:

'A chaque femme alors, selon ses désirs, de faire le tour de toutes les solutions qui lui sont proposées'

Het gaat dus om vrouwen die willen krijgen wat ze willen, volgens mij.
Zou ik de hele tekst voor moeten hebben...
[/quote]


haha dat zal ik je maar niet aan doen Haha! Knipoog in ieder geval aardig en bedankt dat je me een beetje wilde helpen.. **roosje geven**...
ik maak er wel wat van.. en desnoods maak ik een briefje voor uitstel van de opdrachten Haha!, sneaky maar ja.. is voor mijn eigen bestwil..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:43

Cow_horse"]
[quote="_Scarlet_"][quote="Cow_horse schreef:

'A chaque femme alors, selon ses désirs, de faire le tour de toutes les solutions qui lui sont proposées'

Het gaat dus om vrouwen die willen krijgen wat ze willen, volgens mij.
Zou ik de hele tekst voor moeten hebben...
[/quote]


haha dat zal ik je maar niet aan doen Haha! Knipoog in ieder geval aardig en bedankt dat je me een beetje wilde helpen.. **roosje geven**...
ik maak er wel wat van.. en desnoods maak ik een briefje voor uitstel van de opdrachten Haha!, sneaky maar ja.. is voor mijn eigen bestwil..
[/quote]
Ach, mij maakt het niet uit, heb dit jaar toch al voor m'n 6e jaar Frans Tong uitsteken

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:43

ga eens gaan spreken met de directie, niet zeggen van: hij kan geen les geven
maar gewoon zeggen, dat je nisk begrijpt van frans, dat je leraar het niet uit wilt leggen, en vragen of er mogelijkheid is dat je bijles krijgt,
voor dat stukje tegen morgen...succes!!!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:44

Misschien kun je Koortje even een PB-tje sturen? Die spreekt volgens mij vloeiend Frans!
Succes!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:48

dutske schreef:
ga eens gaan spreken met de directie, niet zeggen van: hij kan geen les geven
maar gewoon zeggen, dat je nisk begrijpt van frans, dat je leraar het niet uit wilt leggen, en vragen of er mogelijkheid is dat je bijles krijgt,
voor dat stukje tegen morgen...succes!!!


we hebben het met al veel meer leraren op school gehad, mn mentor, de directie...
maar wat hun zeggen is: jammer dan.
mn mentor zei dit: ja ik zal een smet hem praten (let op dit zei hij al een paar maanden geleden) en het is nooit gebeurd... we hebben zelfs geprobeerd om met de leraar frans zelf te praten, maar die wees ons de deur.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:53

ow, dat maakt het veel moeilijker
ik denk dat je nu maar 2 keuzes hebt
1) je probeert je er door te slaan en hoopt dat je volgend jaar een andere leerkracht hebt
2) je verandert van school
alleen is die 2 de keuze niet zo gemakkelijk...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:55

keuze 1 ook niet dit is mn laatste jaar op school... Verward
ik ga me er idd maar verder doorheen proberen te slaan, niet makkelijk maar ik hoop dat het gaat lukken die laatste 8 weken op school Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:59

oh, nog moeilijker dan
misschien ergensop ibnternet zon cursussen bibestelen, dat je thuis kan studeren,
of kun je nergens een avondcursus frans doen?
anders zou ik het echt niet weten
veel succes!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:28

Dat mag dus helemaal niet, tentames en tentamenwerk moet je weet ik veel hoe lang van te voren op krijgen, dat mag niet in een paar dagen.
Ik zal er gewoon over klagen en anders het laks bellen

22 Januari verwachten we ons kleintje

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:16

_Scarlet_"]
[quote="Cow_horse schreef:

'A chaque femme alors, selon ses désirs, de faire le tour de toutes les solutions qui lui sont proposées'

Het gaat dus om vrouwen die willen krijgen wat ze willen, volgens mij.
Zou ik de hele tekst voor moeten hebben...
[/quote]

niet helemaal Scheve mond

eerder: Het is dan aan elke vrouw om, volgens haar eigen wensen, de oplossingen die haar aangeboden worden, te overlopen.

Ik ken niet zo veel van jullie opleidingsniveaus, maar ik geloof dat als al die teksten in zo'n stijl geschreven zijn, het een beetje te hoog gegrepen is van die leraar.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 22:26

haagsemeid:
ik heb nog nooit van het laks gehoord wat is het precies??

Leentje:
we moesten tijdschriften uitzoeken, hij vind het allemaal niet moeilijk dus gaat ie er maar vanuit dat wij het ook niet moeilijk vinden.
uit die tijdschriften moesten we 5 artikelen zoeken van minstens 2 pagina's. dit waren de enige die er in stonden.. ons opleidingsniveau is niet zo hoog, we krijgen woordjes uit werkboeken die we moeten leren en daarbij wat grammatica, we hebben nog niet eens alles gehad! hij komt ook vaak aanzetten met teksten waar woorden in staan die we nog nooit hebben gehad enz. enz. het gemiddelde van dee klas ligt ook lager dan een 5!!!... we krijgen ook nooit de tijd om iets te leren en soms moeten we binnen 1 dag een heel hoofdstuk gaam maken (van 30+ opdracten), als we dan zeggen dat we ook nog ander huiswerk hebben zegt ie: dan laat je de rest maar liggen frans is belangrijker en anders kan je nu de klas uit of je krijgt gewoon een 1 op je rapport/ of cijferlijst die dan 2 x mee telt :S

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:29

Laks is een soort van uh, ja hoe zeg je het onderwijs inspectie die op tentames en eindexamen let.
Je school, moet zich namelijk aan bepaalde regels houden en tentames moeten zowiezo een week van te voren worden vermeld en niet later.

22 Januari verwachten we ons kleintje


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:30

zeggen ze echt allemaal he, mijn vak is belangrijker...

Geen idee hoe dat bij jullie heet, maar ik zou es langsgaan bij de directie, het hoofd, whatever en de opdracht voorleggen. Dit is echt te zwaar.
Heb je dit aan je ouders voorgelegd? Vinden zij het ook te zwaar etc? Als je ouders achter je staan en op papier zetten dat ze het niet eens zijn met de opdracht, heb je missch nog een kansje om er NU onderuit te raken, maar dat lost het eigenlijke probleem niet op, daarvoor zul je hogerop moeten Scheve mond
In elk geval veel succes Ach gut

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 00:14

Haagsemeid schreef:
Laks is een soort van uh, ja hoe zeg je het onderwijs inspectie die op tentames en eindexamen let.
Je school, moet zich namelijk aan bepaalde regels houden en tentames moeten zowiezo een week van te voren worden vermeld en niet later.


deze waren 2 weken van te voren vermeld, maar ja die vent gaf mij en een paar anderen de gegevens niet, wat hij dus elke keer beloofde... uiteindelijk hebben we ze dus een paar dagen van te voren gekregen...
en nu geeft hij ons mooi wel de schuld ervan... Verward

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 00:16

leentje schreef:
zeggen ze echt allemaal he, mijn vak is belangrijker...

Geen idee hoe dat bij jullie heet, maar ik zou es langsgaan bij de directie, het hoofd, whatever en de opdracht voorleggen. Dit is echt te zwaar.
Heb je dit aan je ouders voorgelegd? Vinden zij het ook te zwaar etc? Als je ouders achter je staan en op papier zetten dat ze het niet eens zijn met de opdracht, heb je missch nog een kansje om er NU onderuit te raken, maar dat lost het eigenlijke probleem niet op, daarvoor zul je hogerop moeten Scheve mond
In elk geval veel succes Ach gut


tsjaa directie en meerdere leraren op aan gesproken, maar meneer is een beetje egoistisch ofzo?? ik hoorde trouwens ook weer allemaal verhalen over hem rond gaan.. wat een creep die man...
mijn ouders staan wel achter me, maar wat zegt mn moeder net: ben je nog bezig? ga je zo naar bed? ik: ja ben nog bezig ik ga naar bed als ik klaar ben... zij: okee is goed trusten...

nee daar heb je ook veel aan, en mn pa gaat over op een ander onderwerp Verward

iig bedankt Lachen
ik ga het morgen ook zeker tegen hem zeggen..Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook en 124 bezoekers