goedkope verstelbare cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

goedkope verstelbare cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 21:28

Ik ben toe aan een nieuwe cap voor trainingen. Ik wil een eenvoudige verstelbare cap. Hoeft niet mooi te zijn, de prijs is het belangrijkste.
Waar kun je een goedkope cap vinden? en welk merk is het?
Hoe bevalt die van HH van 25 euro? Eigenlijk wil ik nog goedkoper, een Lidl of Aldicap zou ook goed zijn.

Irene_

Re: goedkope verstelbare cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:06

Bij de decathlon hebben ze hele goedkope caps, ze zijn nog goed ook. Ook zitten ze erg lekker.
Ik zal de prijs voor je opzoeken. Ook zoek ik er wel een foto van als het kan.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:12

ik werk in een ruitersportzaak en eerlijk gezegt ben ik niet er te spreken over verstelbare caps, de pasvorm is zo vreselijk. de hoeveelheid mensen die er op terug komen is echt te veel.
ik raad dan eigenlijk iedereen ook een niet verstelbare aan.
de pasvorm is gewoon beter, ze sluiten beter over het hoofd en hebben veel minder de kans dat ze achterover of voorover schieten tijdens het vallen.

ik zeg dus en zeker voor trainen waarbij je dat ding dus iedere dag op je hoofd hebt, investeer gewoon in een niet verstelbare.

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:17

Ik had bij mijn verstelbare die ik had, dat hij los draaide.
Mijn broertje heeft nu een verstelbare en die zit erg goed.

Hier de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze kost 14.90, je hebt ze ook nog in andere kleuren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 13:20

Irene, waar koop je die?

Marloezzke. Ik WIL JUIST een verstelbare, een ander komt er bij mij niet in. Nooit geen problemen mee gehad. Dus het is onzin dat die juist slecht zijn. Ik wil gewoon een verstelbare zoals ik altijd heb. Dat is voor mij de beste investering. En juist bij die niet verstelbare caps is de pasvorm beroerd.
Ik heb eentje van Horka gehad, wat een koppijn kreeg ik hier van. Zelfde verhaal met de HH pro plus carbon, die heb ik alleen nog voor wedstrijden in de regen. Terwijl ik met de horka Airstream, de Casco Ecco en de Lidl cap nooit geen problemen gehad heb. De Casco Ecco en de Lidl cap zijn in de loop der tijd gesneuveld. De Airstream is voor wedstrijden. Dus ik zoek gewoon een cap voor dagelijks gebruik die wel verstelbaar is.

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:23

germie schreef:
Irene, waar koop je die?

Je kan ze bij de decathlon kopen.
Zover ik weet zit er een in Amsterdam en in Kerkrade.
Zelf ga ik meestal als ik in Frankrijk ben, als ik bijv. een dagje daar naartoe ga.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:25

De Starter van Harry's Horse (€25,-) is heel fijn en verstelbaar. Wij verkopen die zelf ook en hebben veel positieve reactie op deze cap *LOL*

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:06

Casco? Of is die te duur? (weet dat prijs niet)

DobelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:09

bij de kruitvat hadden ze ook caps, ikzelf heb gewoon een die niet verstelbaar is, heb een paar keer met een verstelbare gereden maar vind het echt een absolute ramp die dingen, ze zitten ook boven je hoofd lijkt het wel, als je op de zijkant van je hoofd valt houd die cap niets tegen (zitten zo hoog op je hoofd zegmaar)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:13

de fouganza cap krijg je inderdaad bij decathlon, deze ligt ook in antwerpen, ik weet niet wat het dichtste bij jou is

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:03

Die cap van Harry's horse zou ik niet kopen want zodra je die ''te klein'' hebt gemaakt dan gaat het klitteband los en dan gaat je cap wiebelen had namelijk het zelfde probleem en ik heb me nu een anderen cap van Harry's Horse gekocht en die is zeer fijn !!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:22

Heb zelf de Harry's Horse starter cap van 25,-. Bevalt echt super goed Ja

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:00

Ik vraag me af of die decathlon- cappen wel goed genoeg beschermen als je van je paard afvalt.
Een mevrouw in een ruitersportwinkel heeft me verteld dat deze helemaal niet goed zijn, en dat je op sommige manege's er niet eens mee mag rijden.(bij mij op de manege rijden er wel kinderen mee)
Opzich zou ik ook wel weer een verstelbare willen, en die van decathlon zijn leuk&goedkoop.
Maar het belangrijkste :

beschermen de decathloncappen wel goed bij een val?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:07

Baseert de mevrouw in de ruitersportwinkel zich ergens op of is dat eigen mening? Want het zijn CE-goedkeurde caps, dus het lijkt mij dat de bescherming op zich goed is, mits de cap goed past en goed blijft zitten.
Er zijn volgens mij nauwelijks aanwijzingen dat de goedkopere caps onveiliger zijn dan de dure. Bij de Duitse test (wel te vinden met de zoekmachine) kwam bv de Lidl-cap heel goed naar voren, en een hele dure juist helemaal niet.
Maar je moet natuurlijk wel zelf controleren dat het goed zit. (En sommige verstelbare caps zitten idd echt boven je hoofd en schuiven dan makkelijk naar achteren, maar dat geldt lang niet voor alle verstelbare caps - of voor alle mensen. En voor andere, vaste caps geldt dat ze voor mij vaak te breed zijn, waardoor ze ook erg schuiven. Ik heb erg veel plezier gehad met mijn Lidl-cap en ik hoop dat ze nog eens terug komen Lachen )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 08:32

Die Decathlon caps zijn allemaal goedgekeurd en dus veilig.
Ik heb er ook één, hij zit prima. Ik vind hem zelfs lekkerder zitten dan m'n Casco New Master. Hij zit wat steviger

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:22

ik baseer mijn verhaal op de hoeveelheid klachten die we krijgen over met name de casco caps.
het is inderdaad zo dat alle caps met het CE keurmerk allemaal even veilig zijn bevonden.
onze ervaring is echter helaas dat heel vaak de pasvorm van een verstelbare cap minder is dan die van een niet verstelbare. is wil niet beweren dat dat altijd zo is.
maar helaas komen er veel mensen terug, ook op aanbeveling van manege personeel. daarom wijs ik er bij deze op.

ik wil hier niet mee zeggen dat hij bij niemand niet goed zal zitten, maar het vraagt wel extra controle.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:03

Decathlon zit niet in het noorden van het land helaas. Dus dat valt af.
Casco heb ik toevalligerwijs wel eens gepast, maar alleen de Ecco zat goed. De duurdere modellen hadden ook voor mijn hoofd geen goede pasvorm. Die met die draaiknop zat helemaal niets, hobbelt op m'n hoofd.
Die van HH heb ik ook even op gehad, maar ik ben er nog niet over uit of die de cap is die ik wil. Ik vind het binnenwerk wat hard aanvoelen, ben bang dat dit pijn gaat doen tijdens het rijden.
Kortom, ik heb nog geen goedkope cap gevonden. Het moet echt een verstelbare zijn. De nieuwe Airstream heeft zo'n draaiknop en die drukt precies op de plek waar ik het elastiekje van m'n staart heb zitten. Dus dat is ook niet helemaal wat ik wil. De oude Aistream zat perfect.
Kruidvat had geen verstelbare caps en alleen in grote maten. Ik heb echt een S-je nodig (55), kindermaatje dus.
Meer tips zijn dus welkom.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:29

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 20:00

Ik hoef geen kleurtjes hoor, kleur maakt mij om eerlijk te zijn niet uit. Zwart of blauw heeft de voorkeur, maar een andere kleur en dan goedkoper zou ook mogen.
Ik weet alleen niet hoe die caps zitten van de paardenconcurrent. Is de pasvorm goed?

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:53

Ik heb een Horka Air Stream(volgens mij, of het is niet Stream maar Team Knipoog ). Die is volgens mij wel goedkoop.
Hij is verstelbaar een zit goed. Maar als je echt een kwaliteitscap wilt zou ik wel een wat duurdere zoeken. Die zijn meestal ook wel wat beter.

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:32

Ik heb hier nog een verstelbare HH cap (57-62 geloof ik) liggen, als je wilt kun je die van me overnemen. Heb de bon (aangeschaft geloof ik herfst 2007) er nog bij. Amper mee gereden, ook niet mee gevallen. Stuur maar een pb mocht je interesse hebben. Heb nu een andere want die HH paste mij toch niet goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:37

Ik heb maatje 55, dus dan past het niet. Bovendien zou ik niet snel een cap van iemand overnemen, je weet toch nooit wat er mee gebeurd is.

DanielleR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:15

Ik gebruik ook een verstelbare cap van Horka. Die zit gewoon heel goed.
Alleen is die niet zo mooi als eentje op maat. De verstelbaren zitten vaak "boven" je hoofd en een op maat zit dichter tegen je hoofd.
Maar ik heb genoeg steun aan mijn cap en hij zit prima.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 14:23

Wie komt er wel eens bij de Decathlon en wil voor mij zo'n cap meenemen?

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:05

Ik kom welleens bij de decathlon, maar ik weet niet wanneer ik weer naar frankrijk ga.