Bah!!!..ik baal van me leven en mezelf!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Bah!!!..ik baal van me leven en mezelf!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 17:04

ik zal het allemaal maar ff vertellen...

Ja, kmoet het ff kwijt (zit nu op school en voel me oppeens zo klote!!..Ik ben al tijden maar aan het niets doen...school gaat niet lekker, ik doe niets ..Ik zit op het Grafisch Lyceum derde jaar, waar je stage gaat lopen.Nu had ik 15 januari al op stage gemoeten, maar omdat ik (en gelukkig meerdere) niet genoeg % had, moest ik die eerst opkrikken..dat deed ik (een beetje) zodat ik in feb wel op stage mocht..Veel plaatsten waren dus al weg,...en ik heb 2 gesprekken gehad bij bedrijfen, de een was te hoog gegrepen en de ander wilde uiteindelijk geen stagiere,vertelde ze na een week Boos!..Ik ben een heel onzeker mens..en zoek gewoon een plek, waar ik veel kan leren..Ik kan het wel,maar technich weetik gewoon niet zo veel van alle pakkerten af (photoshop, illustrator, indesign..ik maak dingen voor drukwerk..folders, flyers, visitekaartjes en werlk dus veel met indesign(maar ik ben gewoon niet ze snel ermee..Ik ben meer een creatieveling in photoshop met foto's)

Ik moet dus nog vel leren en op stage gaan, maar de leraren hebben geen plek meer, je moet zelf maar wat zoeken..Maar dat is juist het probleem, ik kan niet zo veel..en durf dus niet zo mnaar een bedrijf te zoeken..en denken van ïk ben ik, dt kan ik"Ik was juist blin met school, ze hadden bedrijven waar ze wisten dat er niet zo veel druk op je staat..Nu zit ik zo vast..ik doe elke dag niets, zit maar steeds te bedenken wat ik wil, haal een paar vakken in..Ik ben gewoon een beetje depri...ik ben zo vaak bang dat ik niets word, niet weet wat ik kan en wil doen met me leven..VAAK denk ik ook, bah ik stop er helemaal mee!!..

Ik heb in zo veel dingen zo weinig zin..ik ben gewoon zo dromer, doe niets..weet niet wat ik wil..Ik voel me ook erg vaak alleen heb niet echt goede vrienden..kheb wel een paar mensen waar ik mee omga, maar tog erger ik me vaak..of merk ik gewoon dat het niet helemaal de mensen zijn, die ik leuk vind, en waar ik me lekker bij voel..

Ik woon thuis en heb hier geen vrienden in mijn dorp, mensen waarmee ik omga die wonen in de omg van rotterdam..

Ik wil gewoon veel dingen veranderen..kwil heb al 6 jaar een pony, carlos, waar ik zo veel tijd insteek, maar die tijd wil ik nu ook eens aan andere dingn besteden..kwil graag meer dingen ondernemen, dansen(streetdance), ook wil ik al tijden ene baantje, maar ik durf telkens niet..Boos!

Bah.,..ik wete het gewoon niet meer wat ik wil,.ik huil soms in bed laat..dat ik me zo rot voel..ik doe niets..voel me een mislukkeling..

ik weet niet wat ik wil, moet doen,telkens die gesprekken maar op school thuis..

Ik heb ook een jongen leren kennen..hij is erg jong, maar we hebben iets meer gedaan dan vrienden doen..ik mis hem soms erg, maar als ik voel dat ik iemand nodig heb, dan bel ik hem niet, ik klamp me zo vast aan mensen en vind dan dat ik het zlef moet doen..ik noem ook niet vaak mensen vrienden.

Ik heb op dit moment niet zo vee zin om ergen energie in te steken..

Vaak ben iik zo zenuwachtig gespannen, dat ik helemaal tril..kweet niet wat er me aan de hand is..ik kan nig wel vaal lachen en ben wel vrolijk, maar ik denk gewoon niet aan heel veel dingen, stop ze weg..vooral school..

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:13

Sorry dat ik het zeg, maar geef jezelf eens een schop onder je kont! Maak die ruggengraat van jezelf sterker!
Dit is niet de eerste keer dat zo'n soort berichtje van jou af komt.
Iedereen voelt zich wel eens rot en poedersuiker, maar ja, wat wil je dan? Het gaat niet vanzelf. Voor school moet je werken, en het is logisch dat je het anders niet haalt.
Ik vind dat je pas het recht hebt op klagen als je jezelf maximaal hebt ingezet, en dat het dan nog niet wil. Nu loop je te klagen, maar ja, is het niet logisch dat je het niet haalt als je niets doet?

Als je zo door blijft gaan, blijf je in dat cirkeltje hangen. Je raakt verslaaft aan het geklaag, gejammer en gemekker. Pak jezelf op, en DOE iets! Ga desnoods naar een psychiater ofzo om hier uit te komen. Kom voor jezelf op, wees actief en doe gewoon de dingen die je moet doen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:15

Ga een assertiviteitscursus volgen... daar pak je je onzekerheid ook mee aan en je durft veel meer... Je leert voor jezelf opkomen.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:39

Tja dat is zo op een Grafisch lyceum ik zit in Utrecht en doe ook het 3de jaar.. gellukkig mocht ik metteen in Augustus op stage.. Alleen bij me 1e stage adres ben ik weggegaan en toen had ik het zelfde probleem ze zeiden zoek nu zelf maar iets.. Nu zit ik alweer vanaf December op een nieuwe plek..

En ik ben het wel eens met Carola dat je je zelf een schop onder je kont moet geven moest ik ook doen.. En je moet ook proberen wat minder zelf medelijden te hebben want anders raak je steeds negatiever en word het steeds moeilijker om wel wat leuks te doen..
Dus niet meer alleen maar denken dat je het niet meer ziet zitten en dat het allemaal poedersuiker is maar gewoon niet meer denken maar doen... OK dan!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:44

carola schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar geef jezelf eens een schop onder je kont!


ik ben het hier wel een beetje mee eens, je wilt wat doen DOE dat dan ook!! je kan het heus wel!! en als je niet naar die bedrijven durft te gaan schrijf ze dan een brief!
en ga naar een baan soliciteren naar die ene leuke baan die je zo graag wilt! je kan het best wel!!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:56

Meid, je bent 22! Je zal er toch zelf achteraan moeten. Zoek een stel bedrijven op waar je stage zou willen lopen, maak een brief/e-mail en stuur die naar hun. Ik heb ook op die manier mijn (voormalige) stageplek gevonden. Is niets om je voor te schamen. Zij weten ook wel dat je nog niet alles weet. Zit niet voor niets nog op school.
In het verder leven zul je 't ook groterdeels zelf moeten uitzoeken en kan je niet steeds afwachten tot een ander het voor jou doet of totdat je te laat bent.

Tip: Doe een assertiviteitstraining/cursus tegen faalsangst zodat je wat steviger in je schoenen staat, want met deze instelling kom je nergens.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 20:17

dank je wel ierdereen..Ik vind zeker dat jullie gelijk hebben..Ik heb geen zelfmedelijden, maar baal gewoon van mezelf..durf zo weinig..dat is het..Gewoon DOEN!! en idd ik ga lekker op internet kijken en ze mailtjes sturen, dank je wel!!

Ik ben ook af en toe een zeikerd!! Lachen

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:20

ach, dat zijn we allemaal zo nu en dan....als je er maar niet in blijft hangen geeft dat helemaal niks

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 20:28

haha nee..precies!!..Ik ga gewoon de dingen aanpakken!!..Dat geeft me al snel een goed gevoel over mezelf..dingen zelf regelen..