wie heeft of kent er afstammelingen van concorde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

wie heeft of kent er afstammelingen van concorde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 16:55

op mijn manege rij ik nu een concorde het is een super leif en braaf beest Lachen vooral het springen doet hij graag en goed ! jammer is dat zijn hals veelste kort is hij heeft bijna een hals van een fjort! zijn er meer afstammelingen die dat hebben? of heeft hij t van zijn moeder?


Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:32

Ik heb een stuk of zeven Concorde's gehad, en op dit moment heb ik er twee op stal staan, ik vind ze over het algemeen wat weinig souplesse en beweging hebben, en vaak wat kort gekoot, maar de meeste hebben wel verstand van springen, maar ook met het springen mis ik toch de losheid en de rek een beetje.
Maar er zijn natuurlijk ook een stelletje Concorde's die dat wel hebben, maar die zullen ongetwijfeld uit betere merries komen.

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:57

Ik denk dat ie dat tekort aan hals wel van z'n moeder zal hebben want alles concorde's die ik tot nu toe heb gezien hebben geen van alle een korte hals. En op de hengstenkeuring zijn er toen concorde tot paard van het jaar werd verkozen ook redelijk wat afstammelingen te zien geweest, ook daarbij vond ik niet dat ze een overdreven korte nek hadden.

Er komen steeds meer mensen met paarden maar steeds minder paardenmensen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:25

Voor mijn gevoel Ruchet doe je Concorde iets tekort met je bijdrage, het is wel degelijk een hengst die een meer dan behoorlijke staat van dienst als ververver heeft. kijk maar eens in de uitslagen van WK jonge springpaarden en tel de Concordes, dat zijn er best veel.

Overigens vertelde mij een doorgewinterde fokker ooit dat niet alle Concordes het "hart" hadden om te springen. Klapten ze er een keer flink in, dan had je weer veel tijd nodig om het vertrouwen te herwinnen. Herkent iemand dat laatste?

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:30

vorig jaar op de stage heb ik 3 maanden een concorde gereden elke daghij liep toen L(op het moment gaat die bijna naar het M geloof ik)
een hengst hij is pas goedgekeurd bij het AES, hier een foto
Afbeelding
echt een super mooi paard!!springen kan die super!!hij is ook ontzettend voorzichtig. verder was die dressuurmatig met rijden wat lui maar dat kan ook komen doordat ie toen een poos niet meer goed was gereden en ook niet op wedstrijd uitgebracht, nu rijd Kees Lips hem al een poosje(die zit er ook op op de foto)
ik vind concorde zelf egt een gave hengst!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:05

Een kennis van mij heeft een paard.. die is Zuidhorn x Concorde.. goed beessie!

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:30

Excuseme schreef:
Voor mijn gevoel Ruchet doe je Concorde iets tekort met je bijdrage, het is wel degelijk een hengst die een meer dan behoorlijke staat van dienst als ververver heeft. kijk maar eens in de uitslagen van WK jonge springpaarden en tel de Concordes, dat zijn er best veel.

Overigens vertelde mij een doorgewinterde fokker ooit dat niet alle Concordes het "hart" hadden om te springen. Klapten ze er een keer flink in, dan had je weer veel tijd nodig om het vertrouwen te herwinnen. Herkent iemand dat laatste?


Dat zijn jouw woorden, ik zeg toch dat ze bijna allemaal verstand van springen hebben, maar ik mis alleen wat souplesse bij de meesten, en ik ben niet de enige springruiter die dat zegt.
Van de zeven Concorde's heb ik er vier naar het ZZ springen gebracht en twee naar het M springen en ook nog eens drie M dressuur,en daarna nog eens leuk verkocht, dus ik mag daar toch wel te spreken over zijn.
Er zijn natuurlijk een heel koppeltje goeien van gekomen, maar zeker ook een stelletje minderen, maar dat heb je toch van elke hengst.

En over het laatste, bijna elk paard dat voorzichtig is en dat in een hindernis klapt heeft weer even tijd nodig om vertrouwen te krijgen, ik heb niet direkt het gevoel dat de Concorde nakomelingen te weinig hart hebben.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:11

ik ben helemaal concordefan!!!
heb ontzettend veel concordes gezien en gereden
ik heb zelf een concorde x persian path, zie profiel, lazy
de meesten hebben idd een korte hals, een dikke kont. en een grof, maar niet lelijk grof, hoofd
ook grote oren hebben ze vaak Haha!
ik heb uitzonderingen gezien en echte dressuurtiepjes
maar de meesten waren idd volgens de kenmerken die ik net opnoemde.
qua springen vind ik de meeste supervoorzichtig met een goed voorbeen, een sterke afdruk en ze zijn enorm vlug... tuurlijk zijn er uitzonderingen

Afbeelding

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:48

Ik heb ook een hele tijd een Concorde gereden (gek he, die username van me Tong uitsteken ), genaamd Pino K.
Was een merrie, die als moeder een keurmerrie van Ubis * Uniek had.
Miste ook wat lengte in het lijf, maar was wel een fijn paard. Als iemand haar nog eens tegenkomt wil ik graag weten hoe het met r is, was onwijs gek met r. Ze is nu een jaar of 7, ongeveer 1.62, bruin, weinig wit.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:50

Ik heb op de manege waar ik reed ook een tijdje een Concorde gereden. Een grote ruin met een even groot hoofd Knipoog Overigens een super lief paard waar je heerlijk rustig op kon rijden. Fijne galop, wel erg groot en wat traag, maar zat ontzettend lekker. Ik had hem graag willen kopen, maar hij was net voor mijn neus weggekaapt Knipoog

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:12

kijk nou es goed naar die foto die ik heb neergezet en die crossmonster heb neergezet, allebei concorde afstammelingen, mooi voorzichtig, goed voorbeen!!!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:13

Waar ik stage heb gelopen heeft er eentje gestaan. Echt een super fijn paard om te riijden! Jammer genoeg is hij een paar weken geleden weer weg gegaan...

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:22

Peter Geerink rijdt Larino, das ook een Concorde.

Afbeelding

Das dus Larino, de pappie van mijn paardje Haha!

:+: May the horse be with you :+:

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:32

Excuseme schreef:
Overigens vertelde mij een doorgewinterde fokker ooit dat niet alle Concordes het "hart" hadden om te springen. Klapten ze er een keer flink in, dan had je weer veel tijd nodig om het vertrouwen te herwinnen. Herkent iemand dat laatste?


Ja dit hoor ik ook regelmatig. Maar ondanks dat is het natuurlijk absoluut een zeer goede springvererver. En gebrek aan souplesse is inderdaad vaak kenmerkend voor Concorde-nakomelingen. Ik heb ook nog een tijdje aan Concorde gedacht voor bij mijn merrie maar ben toch van dat idee afgestapt door oa. bovenstaande kenmerken.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:33

Afbeelding

Concorde x styvesant goede keurde hengst zo'n fijn paard in de omgang!

...Dreaming with my eye's wide open...

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:43

over dat vertouwn kan wel kloppen ja!je moet de beestjes met respect rijden en ze dus niet overbluffen!!


ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:33

ja maar over dat vertrouwens dat is bij wel meerdere paarden, mijn paard ( animo ) sprong ook super ( internationaal ) maar tog hebben ze opeen gegeven moment teveel gevraagt en issie heel erg veranderd.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:12

concordes zijn zo gevoelig omdat ze zo voorzichtig zijn , toen ik die van mij net had, had ik een misser op een sprong tijdens de les, door een stuurfout maaide ze de hele hindernis om.... toen ik de hindernis nog een keer sprong werd ik letterlijk gelanceerd want ze sprong alsof er 1.50 stond *LOL*
maar idd door teveel drammen, of teveel fouten vd ruiter, kan het zijn dat ze de stop ingaan
misschien als het vermogen van het paard een beetje overschat word, er zijn zat redenen
ik denk niet dat het aan de durf van het paard ligt, meer gewoon aan zijn eigen voorzichtigheid in combinatie met de 'kunsten' van de ruiter

bekijk alle foto's maar eens goed, de techniek komt heel erg overeen met elkaar
allemaal lappen lucht , goed voorbeen, mooie bascule... en (GROTE :p )oortjes naar voren !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 bezoekers