Jeuk door verharen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Jeuk door verharen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 23:02

Is het normaal dat paarden door het verharen jeuk krijgen? Als ik Kore dr dekens eraf doe en haar ga poetsen, loopt ze sinds 2 dagen wat te bijten. Als ik haar daar dan krab gaat dat lipje helemaal strak van genot, en gaat ze zich op haar voorbeen kriebelen! Lovers
Vorig jaar had ze dit zover ik me kan herrineren niet. Ze heeft nergens bultjes, schuurt niet, en ziet er verder gezond uit. Gewoon door het verharen?


Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:07

Denk het wel... mijn pony heeft ook super last van jeuk... en hij is ook onwijs aan het verharen!
Hij heeft ieder jaar schuurplekken als hij begint te verharen, dus het zal wel.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:10

Ntuurlijk krijgen ze daar jeuk van. Allemaal die losse haartjes die in de vacht zitten. Je moet die van mij eens zien als ik met een rosborstel flink erdoor ga. Hij staat echt te genieten en drukt de hals zo mogelijk nog vaster tegen die borstel aan.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:35

mijn pony gaat dan die haren eraf schuren
steeds maar hopen dat haar mooie manen heel blijven...

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:48

Yep komt van het verharen, doet de mijne ook. Wat wel eens wil helpen is om hem even zonder deken in het zand te laten rollen, dan laten veel haren makkelijk los. Daarna natuurlijk wel goed poetsen zodat er geen zand achterblijft in zijn vacht.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:12

ja doen ze hier ook

vooral mn pony, die echt een teddy-vacht heeft

heb je een poetsblok? daarmee gaan er zoveel meer haren vanaf dan met welke borstel dan ook, wedden dat Kore dan echt staat te genieten!
en ze is meteen van de jeuk af, als ik destiny heb gepoetst ligt er zo'n mooi bruin laagje haartjes op de grond, dan quentin nog en ik je ziet heel de grond niet meer!
echt geweldig zo'n poetsblok, al die lange haren zijn er al af bij Q, hij had eerst krulletjes in zn hals als ie had gezweten, nu niet meer Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:45

Ik ken ook pony's die dat doen. Soms staan ze overal tegen aan te schuren Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 13:27

Ik poets Kore dagelijks met een stalen roskam, vind ze heerlijk! Natuurlijk niet al te veel op de harde gedeelten, maar hals, kont en buik zeker wel. Daar komen dan ook altijd hele dotten vanaf!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:46

Ik vind zo'n poetsblok ook geweldig!! Helpt echt goed om alle losse haren (dus jeuk!) weg te krijgen!

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:05

Mijn pony had het op een gegeven moment zo erg dat ze als ik ging uitstappen elke keer stil ging staan en ging schudden! Dat zit niet zo heel erg prettig.... En dat terwijl ik toch echt heel goed poetste!
Maar nu is het bijna over gelukkig. Die poetsblokjes zijn idd wel handig ja

:+: May the horse be with you :+:

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:07

ik dacht ook dat het door het verharen kwam dat ie zo'n jeuk had, maar inmiddels weet ik dat het schurft is Boos!
Een variant die tussen het hout in de stal huist en als het paard in verminderde conditie is (door het verharen) toeslaat.

Ik ben nu een week, 4 prikken, 3 dagen antibiotica en een spuitbus blauw spul verder en het is nog niet over . Hij krijgt nog een week de tijd om beter te worden, dan moet ie naar de kliniek, hoe weet ik niet, want hij gaat de trailer nooit op!

Dus blijf op je hoede met jeuk, het kan meer zijn dan alleen de verharing~!!!!!

Als je plukjes haar ziet vallen i.p.v. losse haren, neem dan snel maatregelen!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:33

Ik hoor iedereen over verharen, maar die van mij verhaard nog helemaal niet?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:00

Hmm of luis of mijt zijn ook mogelijkheden! Dus houd je paardje wel goed in de gaten!


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:32

mn pony heeft er ook last van! ze staat tijdens het poetsen helemaal met dat lipje omdat ze zo'n jeuk heeft. de haartjes vliegen ook in het rond, gelukkig ze krijgt haar mooie zomerkleurtje weer Lachen (ze was geschoren)

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:14

wees alert op haren in de maag. Als ze zich bijten tegen de jeuk , kunnen ze haren binnekrijgen en in de maag kan dat een lelijke bol worden. Om ze regelmatig een eetlepel zonnebloemolie over het voer en eens in de week een eetlepel tarwekiemolie . Dit is voor een soepele huid te krijgen en een vlotte verharing en een doorstroming van de rommel in de maag en darmen. Ze gaan er ook een diepe glans van krijgen.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jane808, Jet, jugito, Lara_, Oehlala, Suzysuze en 69 bezoekers