Kerstverlichting buiten.. Iemand technisch hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 14:42

Dilemma; vandaag hebben de klusjesmannen de kerstverlichting opgehangen in de binnentuin. Er zijn drie snoeren die ik aan moet sluiten maar die bunghole van een huismeester heeft natuurlijk alleen maar commentaar (jullie kennen hem wel, hij speelt ook in de muppetshow, 1 der oude mannen op het balkon Haha! ). Nu doe ik het dus lekker zelf. Kan ik de transformators dan in plastic inpakken met gaffertape? Of komt hier dan toch vocht in?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 15:56

Is het speciale buitenverlichting? Dan kan het natuurlijk gewoon buiten. Binnenverlichting is absoluut niet geschikt voor buiten, ook niet als je alles in plastic pakt. Is dat wat je bedoelt? Verward Haha! Bij mij in de voortuin staat een boompje waar ik altijd verlichting in heb. Het snoer loopt door het raam naar binnen en gaat daar in het stopcontact...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 16:26

Het is buitenverlichting en er zijn aansluitpunten buiten maar mijn vraag was dus of je die transformator (kan je ook al aan zien dat het buitenverlichting is) ergens in kan stoppen omdat die transformator dus binnen moet volgens het type plaatje.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 16:40

Geef me een paar dagen de tijd,
wij hebben ze namelijk ook gewoon buiten met een plastic zak er omheen.
Eventjes wachten op de eerstvolgende regenbui en dan weet ik meer *LOL*

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 16:57

Ik heb geen goede tips Haha!
Maar vorig jaar zag ik ergens een heel groot rendier op het dak Haha! echt tof!!
Alleen je moet wel lef hebben om op het dak te gaan staan en niet eraf vallen he Haha!

Niet persoonlijk bedoelt hoor Roos


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 16:59

Wonderen bestaan nog! Kwam er net een muppet bij mij (die ene, die muppet van een huismeester annex postkamermedewerker) waar ik de transformators had gelaten. Hij ging ze dan op een balkje schroeven met een krat erover heen. De kerstverlichting brandt nu dus... Schijnheilig Ik heb hem dus de hemel in geprezen (djeez, man is in de 50 en dan nog moet je ze behandelen als een puppy wat een keer niet op de grond plastte Frusty ).

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 17:01

Ik zie dat je het al hebt opgelost, maar dit was het antwoord dat ik kreeg:

Als het met een waterdichte 220Volt rubberstekker is : JA
Als het met een trafo is: NEE tenzij de trafo waterdicht is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annefleur200, Axxy, ComscoreBot, danneke80, DWitzel, Eineges, Eliana, Hanneke1989, Hanneke_68, hortensia, lrm, maessie, moralian, mvdende, Poety, rozebadeend, Suliko, YandexBot, zuperzmoker en 188 bezoekers