Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sandra.k schreef:Een vervoersverbod komt er alleen bij ziektes als MKZ, varkenspest etc. Niet bij rhino. En of het nou rhino is of iets anders/nieuws: je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Amsterdam ligt toch ook echt in N-H, weliswaar niet op waai-afstand van ons maar toch...dichtbij genoeg: wedstrijden, trainingen en wat dan ook op andere plekken (waar dus ook mensen van weetikveelwaar komen) zijn nu extra risico
GoedVetMan schreef:Om 12.30 heb ik contact gehad met De Heer R van Wessum. Ik heb mij laten vertellen dat hij dierenarts is bij de bereden Politie van Amsterdam. Zijn antwoordt op mijn vraag over dit onder werp, wat ik graag met iedereen die het lezen wil, wil delen was als volgt.
Het is waarschijnlijk Rhino maar dat is nog niet met zekerheid te zeggen. Zijn visie over Rhino is, kan worden over gebracht van paard op paard, of als je bijvoorbeeld door urine gelopen hebt, en direct naar een andere stal gaat. Elk jaar komt het voor, dus paniek is terecht maar ook weer niet want het kan overal en nergens zijn. Drie van de vier overleden paarden waren al problemen mee, en met dit erbij hebben zij hun laten inslapen. Met de vierde zijn zij nog bezig.
Groetjes Peter.