Waarom worden hengstenfoto's nooit vervangen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Waarom worden hengstenfoto's nooit vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:18

Vandaag kregen we de nieuwe hengstenbrochure 2004 van de bond van KWPN hengstenhouders.
Wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag, waarom worden de hengstenfoto's nooit eens vernieuwd Verward
Van sommige hengsten zijn de foto's al meer dan 10 jaar oud.
Zelfs de voorkant van de brochure is nu al een jaar of 3 hetzelfde.
Ik wil wat nieuws!!!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:24

Lia vraagje, kun je die hengstenbrochure ook bestellen? En zo ja, waar precies? heb hem eens ergens gehad, maar wil een nieuwe Tong uitsteken.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:30

ja ik zou hem ook graag ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:33

Misschien via www.bvhh.nl ?
Ik krijg het gewoon elk jaar netjes in de bus, zal wel in een of ander bestand staan Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:33

Ik heb hem vandaag ook binnengehad.
Jurga, neem eens contact op met de bond:
www.bvhh.nl
bvhh@wolmail.nl
O, ik zie net dat Ilindra het al had gezegd Haha!
Ik had me toen eens ingeschreven een aantal jaren terug op de hengstenkeuring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:36

Zie net dat die site wel vreselijk achterloopt Bloos!
In de inleiding hebben ze het over guldens en hengstenhouders worden gemaand op te schieten met de advertentie's van 2003.
Weet nu gelijk waarom de foto's nooit vervangen worden.
Niet echt reclame

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:38

Ik zal eens een mailtje sturen, bedankt!

Zowiezo vind ik dat je elk jaar weer in de hengstenfolders dezelfde foto's terugvind. Zeker van de eigen hengsten die in de sport lopen, zou je haast verwachten dat er wel andere goede foto's bestaan (en wat recenter).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:00

Ik vind dat er ook heel veel slechte foto's tussen staan,
de ere ronde foto van Paddox bijvoorbeeld. Het is een galop foto, maar 2 benen lateraal aan de grond??? Verward
De foto van Oscar gaat ook nergens over.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:07

Ilindra schreef:
Niet echt reclame


Wie is die Rick Jansen in die brochure?

Is dat Rick hier van Bokt.?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:10

Lia die voorkant hadden ze ook al in 1999 Knipoog . Errug oud, en tijd voor vervanging!! Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:19

Wat ik van sommigen weet is dat het heel erg duur is om steeds nieuwe foto's te laten maken.
Ze hebben (correct me if i'm wrong) een contract met fotografen voor bepaalde foto's die ze mogen gebruiken. En dan bedoel ik ook de hengstenhouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:23

Op de site komen ze niet verder vdan de deelnemende hengsten FSP 2001.
Raar dat de hengstenhouders er zelf niets van zeggen, ze moeten er wel elk jaar aan meebetalen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:31

Foto's laten maken kan je net zo duur maken als je zelf wil,
en dan nog, als hengstenhouder moet je wel in dat soort dingetjes investeren om je hengst in de belangstelling te houden.
Ik zelf vind het bijvoorbeeld doodzonde hoe Koss op de foto staat, zo kleurloos, zonder uitdrukking... Daar blader je toch sneller voorbij. Ik weet ook wel dat je een hengst niet op het plaatje hoort uit te kiezen, maar als hij beter in het oog springt zouden mensen zich waarschijnlijker sneller in zijn mogelijkheden verdiepen. Deze hengst zou naar mijn mening voor de rijpaarden fokkerij van meer waarde zou kunnen zijn. (Daarbij is het ook nog een hengst die in de vriendelijke prijsklasse valt.)

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:44

Sjuimpje schreef:
Foto's laten maken kan je net zo duur maken als je zelf wil,
en dan nog, als hengstenhouder moet je wel in dat soort dingetjes investeren om je hengst in de belangstelling te houden.
Ik zelf vind het bijvoorbeeld doodzonde hoe Koss op de foto staat, zo kleurloos, zonder uitdrukking... Daar blader je toch sneller voorbij. Ik weet ook wel dat je een hengst niet op het plaatje hoort uit te kiezen, maar als hij beter in het oog springt zouden mensen zich waarschijnlijker sneller in zijn mogelijkheden verdiepen. Deze hengst zou naar mijn mening voor de rijpaarden fokkerij van meer waarde zou kunnen zijn. (Daarbij is het ook nog een hengst die in de vriendelijke prijsklasse valt.)


Mijn schoonvader werkt op een drukkerij en kwam laatst thuis met de hengstenfolder van (ik meen) Stal Roelofs die zij voor hen hadden gemaakt. Echt en daar stonden mooie foto´s in Kwijl
Een aantal foto´s waren niet echt flatterend voor bepaalde hengsten maar deze werden genoeg gecompenseerd met andere mooie foto´s van dezelfde hengsten.
Foto´s maken kun je zo duur maken als je wilt. Je kunt een profesionele fotograaf inhuren of een kennis met fotografeertalenten of je probeert het zelf. Het een is natuurlijk een stuk goedkoper dan het andere.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:06

Tja sommige hengstenfolders zijn inderdaad aan vernieuwing toe. Sommige hengstenhouders vernieuwen elk jaar hun folder andere niet. Stal Hexagon laat een compleet nieuwe maken en ik verwacht dat die klaar zal zijn tegen 2 april dan is hun hengstenshow nl. Ben benieuwd naar de nieuwe folder. Voorlopig gebruiken ze een iets gewijzigde folder van vorig jaar.

Zelfs in de NRPS hengstenboek van dit jaar valt het mij op dat sommige foto's al jaren dezelfde is. Of dit de schuld is van de hengstenhouders weet ik niet maar van sommige hengsten mag er best nieuwe foto's komen. zo zou ik ook graag een nieuwe foto van Solied zien.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:12

Ik was persoonlijk nogal onder de indruk van de hengsten "folder" van Eurocommerce!!! Geweldig wat mooi! Maar ik denk niet dat iedere hengsthouder zich zo'n mooi boekwerk kan permitteren.....

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:00

Ik denk dat ook een hoop de foto's laten staan om dat er weinig mooier meer zijn te maken.

Ik heb een tijdje terug op excursie bijvoorbeeld Democraat gezien.
Veel rose vlekken (pigment verlies) en toont al op leeftijd (logisch).

Dan kan ik mij indenken, dat ze liever een foto van hem laten staan waarop hij jong en representatief opstaat.

En de een probeert zn paard met een goede foto te verkopen, de ander met een mooi verhaal met veel info.

Zo zag ik er een staan met 1 sprekende foto, en weinig of geen tekst.
En andere met een klein niet indrukwekkend fotootje, maar wel een lap tekst erbij met prestaties, nakomelingen, enz...

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:42

saluut schreef:
Ik was persoonlijk nogal onder de indruk van de hengsten "folder" van Eurocommerce!!! Geweldig wat mooi! Maar ik denk niet dat iedere hengsthouder zich zo'n mooi boekwerk kan permitteren.....

Ik ook!
Maar jeetje wat een k* foto's, slechte momenten, veel te blauw, of juist te digitaal.... Boos!

Maar verder mooi van opzet. Gaan wij ook proberen voor volgend jaar. Bloos

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:30

lieke2"]
[quote="saluut schreef:
Ik was persoonlijk nogal onder de indruk van de hengsten "folder" van Eurocommerce!!! Geweldig wat mooi! Maar ik denk niet dat iedere hengsthouder zich zo'n mooi boekwerk kan permitteren.....

Ik ook!
Maar jeetje wat een k* foto's, slechte momenten, veel te blauw, of juist te digitaal.... Boos!

Maar verder mooi van opzet. Gaan wij ook proberen voor volgend jaar. Bloos
[/quote]
als je tijd over hebt moet je eens de spinnenwebben gaan tellen die in die folder staan Haha!

Bij oudere hengsten snap ik het wle dat ze een mooie foto van vroeger nemen (zo heeft wolfgang al jaren dezelfde foto). maar met een jonge hengst die nog aan t presteren is kan je best een mooiere foto laten nemen.
Verder vind ik de foto's van de wiemselbach ook altijd artistiek van een hoge kwaliteit. daar kan ik ook wel een tijd naar kijken

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:54

mmmm, ik had nog niet naar de spinnenwebjes gekeken... Knipoog

ga eens zoeken naar de wiemselbach, is dat niet van hans horn?

Toch vind ik nog vaak genoeg foto's absoluut niet representatief genoeg voor de hengst, maar blijkbaar denken de heren hengstenhouders daar anders over. Meer van nu hebben we een foto, daar kunnen we de eerste jaren wel mee vooruit Verward

fiehie

Berichten: 365
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:25

saluut schreef:
Ik was persoonlijk nogal onder de indruk van de hengsten "folder" van Eurocommerce!!! Geweldig wat mooi! Maar ik denk niet dat iedere hengsthouder zich zo'n mooi boekwerk kan permitteren.....


Ik vroeg me op de HK gelijk af of het ding wel diende om mee te nemen. Haha!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:58

ik heb het ook eerst even gevraagd of die om mee te nemen waren,
er stonden ook wat ' oude' mannetjes bij zo van , nou nou, dat mag wat kosten! Die hengsten zijn zeker ook niet goedkoop!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:23

Je moet toch toegeven dat een folder met mooie en goede foto's toch beter in het oog springt dan eentje met slechte foto's. Naar wie denk je dat de fokkers zullen gaan. Naar de hengsten die op foto al belovend tonen. Dan gaan ze nog eens naar de hengstenshow bepalen dan hun keuzes.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:56

JaJa foto's zijn duur en de meeste hengstenboeren willen daar eigenlijk geen geld voor uitgeven, dus eenmaal een foto gekocht, dan blijf je die tot in het oneindige gebruiken. Ik wijs ze vaak op het feit dat ze eens recentere foto's moeten nemen, maar alles is zo duur enz enz. Is dan het excuses. De Bond van hengstenhouders gaat zelf natuurlijk voorop, ze hebben al eeuwen dezelfde voorplaat.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:23

Het is niet alleen best duur het valt ook nog wel eens tegen als je ze moet laten maken omdat ze dan gewoon echt niet beter zijn dan de vorige keer en vaak ook omdat je soms de minst slechte moet kiezen.
Toen ik Orbaldo net had heb ik de minst slechte foto uitgekozen omdat de dekadvertentie er echt uit moest.
Voor dit jaar heb ik er 1 onder het zadel en dat is meer een gelukstreffer geweest omdat ik altijd met cap rijd op wedstrijden en deze is toevallig op een show gemaakt en dus met hoedje witte bandage's etc dat geeft al zoveel meer uitstraling.

Ik heb echt uren in de wei gezeten om draffoto's te maken maar ze waren het net niet allemaal dus tot nu toe heb ik ook de minst slechte gebruikt.
Vorige week op de hengstenkeuring heb ik een prof. gevraagd om uitgestrekte draffoto's ik heb er nu bijna 30 en ik geloof dat er maar 2 door mijn selectie zijn gekomen en die zijn besteld.Maar ik vind het echt vreselijk moeilijk hoor!