Knoflook voeren tegen vliegen; wanneer beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Knoflook voeren tegen vliegen; wanneer beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 11:45

Ik wil graag knoflooksnippers bijvoeren tegen de vliegen. Wanneer kan ik hiermee het beste beginnen? Ik weet dat dat het beste in het voorjaar kan, maarja dat omslaat maart april mei en juni dus Verward

Wanneer beginnen jullie daarmee?


lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:21

hey

ik vroeg me hetzelfde af, ben ongeveer 1 week gelden begonnen maar weet niet of dat te vroeg is....hij stinkt iig wel al ontzettend uit zn mond naar de knoflook Knipoog

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!


mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:34

Je moet hier in februari al mee beginnen. Ik geef het ook voor de vliegen en geef het van februari t/m oktober ook omdat mijn paardje last heeft van zomerexzeem.

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:36

Nu beginnen, maar ik geef essentiële olie look en is veel beter dan die schilfers. Je moet maar 1 druppel gevn per week en dan stilletjes opbouwen tot 1 druppel om de 2 dagen.
Je koopt het bij de betere drogisten of apotheken.
Je moet wel een goed merk nemen oa. Sjankara of chi

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:51

Ligt het er niet aan wanneer het weideseizoen begint en of het paard zomerexceem gevoelig is? Ik begin pas einde van deze maand ze gaan eind april/begin mei op het land. Ik geef poeder altijd.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:57

Hoi,
ik ben begin deze week begonnen met knoflook voeren, ik voer ook poeder Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:59

Ik heb ook een hele doos poeder gekocht, maar ik voer het niet meer. Hij stinkt enorm uit zijn mond, en het helpt voor geen meter.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:01

Scum schreef:
Ik heb ook een hele doos poeder gekocht, maar ik voer het niet meer. Hij stinkt enorm uit zijn mond, en het helpt voor geen meter.

Hier nog een kan het verschil niet zien tussen het aantal vliegen op de mijne en de rest die het niet geeft. Maar heb ook nog een hele emmer staan van vorig jaar dus maak het maar op.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:03

carinev schreef:
essentiële olie


En dat bestaat dus niet Tong uitsteken . Etherische olien wel. Essentiele olien is een grove vertaalfout(in het engels is het Essential oils).
Ik ga Dennis binnen kort weer broodjes knoflookolie voeren. Ik kan er gratis aan komen(m'n vader handeld er in en de monsters gooit hij weg of krijg ik).
Als je echte knoflookolie heb staat 1 druppel gelijk aan 8 teentjes!!!!!!!!!!!!!! Zelfs als je niet knoeit stinkt je hele kast er naar, ik bewaar mijn vlesjes dus ook buiten zodra ze aangebroken zijn. Als je een flesje op een de vloer laat vallen hangt die geur er na 10 jaar nog en kan je beter meteen de vloer uit uit jekkeren(op het postkantoor hebben ze een keer een pakje laten vallen waardoor het flesje stuk ging, ik spreek dus uit ervaring!!!!!!).
Maar het is dus zo sterk dat het idioot goed werkt, en het is nog gezond ook Lachen .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:04

Jammer dat je uit de buurt woont, anders mocht je mijn emmer er nog bij hebben. Ik hou het mooi bij mijn Bucasdeken als het om vliegen gaat.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:07

in wat voor vorm voeren jullie de knoflook?
en hoeveel enzo?
wil er ook mee beginnen maar heb op het gebied van knoflook voeren niet zo veel verstand Haha!

Dag lieve mama...

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:14

Ik voer om de dag een druppeltje knoflook olie op een broodje. Je paard gaat enorm stinken naar knoflook maar het helpt wel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:14

Ik heb het ook veel gedaan maar we zagen op stal weinig verschil tussen paarden die het wel of niet kregen...We hebben er verleden jaar speciaal opgelet!
Ze kregen knoflookdruppels (eth.olie) en appelazijn. Het feit dat ze vlakbij water en tussen de schapen stonden hielp ook niet echt.

Weet je wat goed helpt?
Paneren!
Nat spuiten, in zand rollen en de wei op....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:29

essentiele olie en etherische olie worden door elkaar gebruikt. Essentieel staat voor het feit dat de essentie van de plant gebruikt wordt. Niet dat ze essentieel in de zin van onmisbaar zijn. Etherisch staat voor het feit dat de olien licht en vluchtig zijn. Het geurtje wordt gemakkelijk op de wind voortgedreven. Ze benadrukken ieder dus een ander aspect. Geur en inhoud. Vet off topic maar moest ik even kwijt Haha!
Knoflookolie heb je ook bij de paardendrogist. Vies goedje maar honden vinden het meestal heerlijk Vingers aflikken

Niets zo charmant als een paard in her land.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:29

Biepmiep schreef:
Ik heb het ook veel gedaan maar we zagen op stal weinig verschil tussen paarden die het wel of niet kregen...We hebben er verleden jaar speciaal opgelet!
Ze kregen knoflookdruppels (eth.olie) en appelazijn. Het feit dat ze vlakbij water en tussen de schapen stonden hielp ook niet echt.

Weet je wat goed helpt?
Paneren!Nat spuiten, in zand rollen en de wei op....


ha ha grappige benaming! Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:30

Par krijgt knoflookpoeder door haar voer heen.
Volgens de vertegenwoordiger werkte dit beter dan snippers

Moet zeggen dat ik verleden jaar toch echt verschil zag vergeleken emt de andere paardjes dus ga dit jaar weer trouw aan de knoflook Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:45

Ik zie eigenlijk ook niet veel verschil, maar ik hoef het zelf niet te betalen Haha!

Baadt het niet, dan schaadt het niet Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:53

Jaike schreef:
Ik zie eigenlijk ook niet veel verschil, maar ik hoef het zelf niet te betalen Haha!

Baadt het niet, dan schaadt het niet ;)

Las een tijdje terug hier op bokt (graaf graaf in het geheugen) dat het bij landurig gebruik bloedarmoede kon veroorzaken.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:01

gouda"]
[quote="Jaike schreef:
Ik zie eigenlijk ook niet veel verschil, maar ik hoef het zelf niet te betalen Haha!

Baadt het niet, dan schaadt het niet ;)

Las een tijdje terug hier op bokt (graaf graaf in het geheugen) dat het bij landurig gebruik bloedarmoede kon veroorzaken.
[/quote]

Goh dat had ik nog nooit gehoord Bloos!

Hierboven wordt nog gezegd dat het zo gezond is Verward

Wat is het nu, want nu weet ik het ook niet meer Bloos
Ik zeg niets meer Tong uitsteken Knipoog Lips are sealed

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:18

niet schrikken hoor!
Je kunt het gewoon voeren als je maar niet teveel en heel het jaar door geeft. Verdorie kan het topic niet vinden....iemand?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:20


mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:56

Ik geef snippers want zodra er poeder door het voer zit eet ze het niet en snippers gaat goed.
Ik geef wat sóchtends en sávonds door het voer ongeveer 2 schepjes per dag. Er zit zo'n maatschepje bij.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:17

gouda schreef:
effe kijken geloof dat dit hem is: [MD] Knoflook als supplement slecht? Bloedarmoede? bloedarmoede
Ik geef het ook nog steeds hoor geloof er niet zo in. Maar goed alles waar te voor staat is niet goed dus gewoon niet te vaak en teveel.


Beetje raar inderdaad, maar je hebt groot gelijk met je "te" Knipoog

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:22

Ik voer het hele jaar door knoflook. Knoflook zuivert het bloed, wat mij dus niet slecht lijkt.
Nu in het voorjaar voer ik wat foenegriek omdat ze wat last heeft van hooikoorts en knoflook stimuleert de werking van foenegriek, dus is dat mijn reden om knoflook te voeren. Ik heb niet echt het idee dat het erg goed tegen de vliegen werkt...

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:16

ik voer ook poeder maar hoeveel schepjes per dag moet ik dan voeren wil het van de zomer helpen? doe nu 1x per dag 1 schepje erdoor, en nu eet hij zijn voer al niet meer met heel veel enthousiasme Haha! ben bang dat als ik er nog meer doorheen doe dat ie niks meer eet, maar hoeveel schepjes doen jullie er doorheen???

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, IASCrawler, Trendiction en 113 bezoekers