paarden verkrachter utrecht gaat vrijuit

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luxx

Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

paarden verkrachter utrecht gaat vrijuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 08:44

AMSTERDAM - De 42-jarige ponyeigenaar Fred Herszkowicz uit Utrecht en zijn echtgenote Ria (43) hebben tot hun verbijstering in de stal van hun dieren een zogenoemde paardenverkrachter betrapt. De dader gaat echter

De verdachte, een 65-jarige man van Marokkaanse afkomst uit Utrecht, sloeg toen hij door het echtpaar werd ontdekt vrijwel naakt op de vlucht, maar kon al snel door de politie worden opgepakt. Hij is inmiddels weer op vrije voeten, want seks met een dier is volgens de wet niet strafbaar als er bij het beest geen sprake van letsel is.

Het is voor het eerst sinds tijden dat een verdachte in een dergelijke zaak kan worden aangehouden. Het oosten van ons land wordt al geruime tijd geteisterd door ongrijpbare paardenverkrachters. De dieren worden vaak ook nog eens gruwelijk mishandeld. Ook in dit geval in Utrecht werd in de stal een krukje, stoelpoot en tuingereedschap gevonden.

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:52

Gadverdamme...

*houdt voor de rest haar mond dicht voordat er een hele hoop viezigheid uitkomt*

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:55

Tijd voor een wetswijziging....


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:07

Bij ons staat het iets anders in de krant. Het komt wel op hetzelfde neer.
Ik vind het echt belachelijk.

Het is geen strafbaar feit", aldus persofficier van justitie M. Somsen. "Het gaat om een dier en daarom is het geen zeden delict. Het is geen schennispleging omdat het in de beslotenheid van een schuurtje heeft plaatsgevonden".

En dan vallen mij dus echt de schoenen uit. Ik vind dit niet normaal, wat een kromme rechtspraak hebben wij soms toch.

Ik lees hier trouwens ook een andere naam van de eigenaar. Laten we maar hopen dat dat een foutje van de krant is en dat die man niet twee keer heeft "toegeslagen" heeft.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:06

Ik weet nu ook wel wat ik ga doen als ik zo'n figuur betrap.....

Foto maken en overal ophangen en naam en toenaam erbij zetten....

Als het niet strafbaar is, is het dan ook geen laster..

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:09

niet strafbaar...

ik vind het beschadiging van andermans eigendom... als we dan toch gaan muggenziften op de letter van de wet...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:16

staat ind e telegraaf ene heel stuk

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:19

Pardon, dus sex met een ander mans paard is niet strafbaar?(inbreken) zich op privé terein begeven enz??? naakt lopen enz?

Laat ik hem niet in mijn handen krijgen want dan maak ik me wel strafbaar aan iets!!!!

Boos! Boos! Boos! Boos!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:27

jaik snap der ok neit s van hoor en het gereedschap lag al in de stal dus hijwas meer vna plan inderdaad hij komt op andermans terrein komt aan andermans paarden en loopt naakt rodn strafbaar genoeg toch

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:41

Ja, vreselijk he. Dat je dan zomaar vrijuit gaat. Zo iemand heeft toch op zijn minst een soort van behandeling nodig. Je spoort toch niet als je zoiets doet
Ik moet hem inderdaad ook niet betrappen want dan... Boos!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:47

Hoezo geen zedendelict? ik neem aan dat het geen vrijwillige seks was van de kant van de merrie? (of was het een hengst? Haha! )
Schandalig! Boos! Hadden ze hem op z'n minst moeten pakken op inbraak ofzo. Gemiste kans!


proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:19

Echt nederland ,grote koppen in de krant dat ze een beloning uitloven als de dader opgepakt wordt,hebben ze er 1 is het nog niet erg genoeg wat er gebeurd is.Het was wel degelijk een poging tot... want de stoelpoot en tuingereedschap lagen klaar. Boos! Verward
En dan gek vinden als we eigen rechter gaan spelen nou daar heb ik wel wat straf voor over hoor als ik zo iemand te pakken zou krijgen.
Maar goed misschien gebeurt het alsnog hij is nu bekend. Cheese!


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:38

sflj schreef:
Hoezo geen zedendelict? ik neem aan dat het geen vrijwillige seks was van de kant van de merrie? (of was het een hengst? Haha! )
!


Het waren een merrie en een hengst. Ook dat nog.
Het is waarschijnlijk geen zedendelict omdat ze niet aan het beest kunnen vragen of het vrijwillig was of niet. Verward Bij een zedendelict kunnen alleen maar twee mensen betrokken zijn en geen dier en een mens. Verward
Ik vind dat echt belachelijk. Als ik een reiger neer haal die al mijn vissen uit de vijver heeft gegeten (lees: vermoord) dan ben ik wel strafbaar, want het dier is beschermd en iemand die een pony verkracht die gaat gewoon vrijuit Boos!

Saby_82
Berichten: 18
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:47

Echt walgelijk dit........ Verward
Dat zijn van die gebergtemensen... die pakken daar ook een schaap. Niet te geloven gewoon...!!!!!!!!!1
Zeker tijd voor een wetswijziging.
Die mensen sporen echt niet..!!

Heb respect 4 elkaar

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:56

Echt walgelijk!

Nog even en je gaat vrijuit als je een persoon hebt verkracht. "Er zijn geen beschadegingen". Laten we dat psychische leed even achterwegen, aangezien ze daar hier ook geen waarde aan hechten!!!

VRESELIJK, dat hij gewoon vrijuit gaat!
Zijn zaakje even bewerking of iets dergelijks...
Waarom is de wet zo vreselijk mild hier in Nederland... Boos!
Toch TE ERG VOOR WOORDEN dat hij gewoon zonder iets op vrije voeten loopt!

Hij had hier moeten komen, dan zou ik hem zijn verdiende loon geven.
Maar dan is het opeens wel weer heel vreselijk Rolleyes


Stoom uit je oren Misselijk Lips are sealed Stoom uit je oren Misselijk Lips are sealed Stoom uit je oren Misselijk Lips are sealed Stoom uit je oren Misselijk Lips are sealed

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:11

Ze kunnen hem tech vervolgen op dierenmishandeling Verward
Of willen ze gaan beweren dat die pony het fijn vond Verward

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:30

Tijd voor een castratie van desbetreffende man, lijkt me wel een redelijke straf.... Haha! Knipoog

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:43

Ongelofelijk dat dit kan hier. Zo'n vent is echt zwaar gestoord. Ik zou hem met mijn klompen om z'n oren hebben geslagen!! Kunnen we vanaf Bokt niet een handtekeningenactie o.i.d organiseren of kamerleden met posts bestoken voor een voorstel tot wetswijziging?

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:00

goed idee ik zet mijnhandtekening

luxx

Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 16:27

dit is natuurlijk van de gekke...... kunnen we niet 'iets' doen idd?????
wat leven we toch in een rare tijd, voor je gordel niet omhebben [eigen verantwoordelijkheid; betutteling!] kan je een boete krijgen en voor je papieren niet bij je hebben i.d. auto ook [terwijl ze ál die info zo op kunnen hoesten in hun geautomatiseerde karretjes..].
maar dit mág dus blijkbaar gewoon.... goed voorbeeld ook [NOT!!!!] voor die andere hufters die dit soort dingen doen, scheeld toch een hoop als je weet dat je als je gepakt word je toch niets gebeurd.
om te janken.....
hoe gaat het eigenlijk met pistolen paultje???
leeft die nog?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

luxx

Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:04

Afbeelding

als ze daar dan ook eventjes een beetje haast mee zouden willen maken........

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:40

yup, ik las het ook net luxx...

eerder vandaag dan morgen wat mij betreft


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonnelover, daliance, GrapeshotBot, ingvdh, Jessica_1998, josien_m_, linoleum, Mariska_vD, nikkel, Phonix, Plus_en_Min, Room_Soesje, Selina, SkyLWG, sterregoud, Whizz en 32 bezoekers