Kat likt vlooienspul weg

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Kat likt vlooienspul weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 23:56

Ik heb net een uur geleden even mijn kat (eigenlijk poes) een vlooienkuur gegeven. Op de verpakking stond dat ik dit op de huid tussen de schouderbladen moest aanbrengen. Dit heb ik dus netjes gedaan.
Nu komt ze net mijn kamer binnenlopen en heb ik gezien dat ze het helemaal uitgelikt heeft.
Nu vraag ik mij dus af of het schadelijk kan zijn dat ze het heeft binnen gekregen, zeker omdat ze maar 1 nier heeft.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:00

Een kat kan niet tussen de schouderbladen komen,
het is wel zo dat dat vlooienspul een beetje 'uitloopt' wellicht dat het maar lijkt alsof ze er aan gelikt heeft?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 00:09

Mijn kat kan dat blijkbaar wel.
Het is niet uitgelopen, omdat ik duidelijk natte halen op de vacht kan zien. Het is echt uitgelikt.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:27

Als een kat likt, droogt het gelijk op.
Ik denk echt dat jij het vettige vlooienspul ziet wat nu dus uitloopt.
Bij onze katten ziet het er ook altijd zo uit.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 00:32

Maar als een kat iets weglikt, blijft dat spul toch een beetje achter, waardoor het niet gelijk opdroogd?

Het ziet er wel gelikt uit, haar haren zitten namelijk nu in een scheiding.

Jammer dat ik me digi niet heb, anders had ik het wel even snel kunnen laten zien.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 01:16

Ze gedraagt zich nu ook heel erg raar, loopt van de stoel naar bed, dan naar haar mandje, blijft daar 1 minuut liggen en kruipt dan onder het bed.
En nu weer terug naar haar mandje.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 05:26

De buurkat heeft dat ook een keer gedaan. Die heeft de hele dag lopen schuimbekken, maar er verder geen last van gehad. Als je twijfelt kan de da je wellicht meer vertellen. Lachen

Kerstmuts

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 07:28

Bij dat vlooienspul zie je juist die natte uithalen, bij het aflikken niet. Als ik die van mij "behandeld" heb lopen ze ook de hele dag met die vegen op hun vel rond... Wat die scheiding betreft: dat haar is nat, maar het vel eronder beweegt. Normaal gesproken bewegen de haren netjes met de huis mee, om het zo even te zeggen. Maar als het nat is, blijft het haar wat meer liggern... Weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen Scheve mond

Zoals Sjuimpje al zegt kan een kat vrijwel niet tussen de schouderbladen komen. Daarbij staat er op de verpakking ook dat je het aan moet brengen tussen de schouderbladen, in de nek of op de kop. En bij de laatste 2 kan ie er absoluut niet aankomen Lachen

En net wat Guinevere zegt: wsn zou je kat dan wel zijn gaan schuimbekken of zo, onrustig zijn vind ik niet echt een alarmerend teken... Ze drinkt zo te horen ook niet veel...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 08:46

Hmmm, misschien was ik gisteren een beetje aan het ijlen Haha!

Ze loopt niet te schuimbekken, drinkt gewoon normaal en is even 'vrolijk' als voorheen.
De volgende keer weet ik wel beter, dan zorg ik dat ik het wat hoger opbreng, op haar nek dus.

Maar in ieder geval bedankt allemaal!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:53

Beter te bezorgd dan niet bezorgd, toch..?

Was even aan het brainstormen... Wilde spray voorstellen, maar dan heb je des te meer kans dat ie het oplikt... Maar een vlooienband, is dat niets?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:16

Je kunt ook Program proberen. Da's een suspensie die je door het voer heen mengt en 1x per maand moet geven. Dit spul is heel erg veilig!

Helaas doodt het geen volwassen vlooien, maar het zorgt ervoor dat de vlooien zich niet kunnen voortplanten. Vlooienplagen worden zo dus voorkomen. Mocht je kat veel last hebben van volwassen vlooien, dan kun je daarnaast een Capstar-pilletje geven.

Program is ideaal (omdat het van binnenuit werkt) voor bijvoorbeeld dieren die een gevoelige huid hebben, dieren met een vlooienallergie, dieren die veel geknuffeld worden en dieren die veel zwemmen...


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 09:22

Voor een vlooienband ben ik persoonlijk bang voor, omdat zij dagelijks lekker naar buiten gaat. En ik denk dat ze met een vlooienband makkelijk ergens achter blijft haken. Ook zou het dan makkelijker zijn voor mensen om haar beet te pakken.
Het lag gewoon aan mij, ik denk dat ik het beter op haar nek had kunnen doen, ipv op de schouderbladen.

Chubby, mijn kat heeft helemaal geen last van vlooien, maar ik doe het om te voorkomen. Misschien is een pilletje ook een oplossing, maar dan moet ik bij mij DA informeren of ze dat wel mag, omdat zij maar 1 nier heeft.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:31

Hoi,

Program is erg veilig en kan geen kwaad bij nierafwijkingen... Juist om vlooien te voorkomen is Program erg geschikt. Naast het voorkomen van vlooienplagen heeft het ook een gunstige werking op het voorkomen van (en genezen van) schimmelinfecties (alhoewel dat voor jou misschien niet echt van belang is, toch misschien leuk om te weten Lachen )...


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:42

@Chubby: is dat spul gewoon bij de dierenwinkel te krijgen? En kan het echt door de brok, of moet er vlees bij? Werkt het ook tegen teken?

@Kusia: die 2 van mij lopen dag en nacht buiten, maar die hebben een vlooeienband en een halsband om. Voor diefstal hoef ik niet bang te zijn, het is maar een gat Lachen Maar juist vanwege dat gat heb ik ze een halsband omgedaan. Nu is het tenminste duidelijk dat het niet om een wilde kat gaat, daar loopt het hier nogal eens slecht mee af... Maar ik snap je angst wel hoor, heb het zelf ook een beetje...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:47

Hoi,

ja, je kunt het ook bij de dierenwinkel kopen. Voorlopig nog onder de naam Program, binnenkort als "anticonceptie voor de vlo" oid. Haha!

Tegen teken helpt het niet, maar de werkzaamheid tegen vlooien van minimaal 4 weken is wel gegarandeerd en dat kan de concurrent van het vlooienspul in de nek niet meer Bloos


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:56

Mijn vlooienband garandeerd 2 maanden + werking tegen teken Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:51

Ik heb ook gewoon die druppeltjes en dat werkt goed. Bommel likte het de 1e keer ook op. Ik breng het nu wat hoger in de nek aan, waar ze idd niet bij kan.
Sjuimpje, Bommel kan ook degelijk tussen de schouderbladen komen. Ik denk wel meer katten. Nasty kan dit overigens niet, maar dat heeft een andere oorzaak.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:57

Wij hebben frontline. Dit kun je kopen bij de DA. Het is verkrijgbaar in pipetjes of in een soort van sproeier. Lachen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:36

Wij hebben van die pipetjes... Dat werkt heel goed vind ik!
Dat druppel je ook tussen de schouderbladen. Mijn kat komt daar echt niet tussen om te likken hoor!!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, daiswees, GoogleAdsense, Invisible, nimbletje, XxMariellexX, YandexBot en 42 bezoekers