Tolando

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Tolando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 10:06

Wie heeft hem al gezien? Hoe is hij jullie opgevallen? Heeft iemand nog afbeeldingen etc?
Ben benieuwd wat jullie van deze hengst vinden en wat voor merrie jullie denken dat goed bij hem past.


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:16

Ben benieuwd of er sowieso wel een veulentje van hem geboren wordt dit jaar.

Ik vond het leuke aansprekende hengst maar niet de opvallendste van de jaargang, dat waren de andere 2 Krack´s.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 14:38

ja hoor daarom dit topic ken merrie welke drachtig van hem is. Ik vondt het zelf ook de minste krack zoon, tuchinsky en trento b spreken mij vele malen meer aan.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:57

ja maar trento en tuchinsky werden pas in 't najaar goedgekeurd terwijl tolando aan het voorjaarsonderzoek deelnam. denk dat je van hem dus eerder nakomelingen kan verwachten
Afbeelding

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:00

Ik heb hem toevallig gister nog bestudeerd. Het lijkt mij wel een interessante hengst. Het is jammer dat hij niet bij onze merries past. Flemming - Krack C - of nakomelingen fokken in combinatie met onze fokmerrie zwakke rug en lendenenpartij. Wij hebben op dit moment twee Kracks staan, het zijn toch wel prachtige paarden hoor!

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:02

Zelf vind ik Tolando eigenlijk één van de betere van de T- jaargang ....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 21:18

jacobien schreef:
Zelf vind ik Tolando eigenlijk één van de betere van de T- jaargang ....

zou je ook kunnen toelichten waarom?


Esprietje
Berichten: 65
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:42

Tolando is bijzonder interessant gefokt. Uit een Rubinstein merrie die zelf Z1 dressuur heeft gelopen. De grootmoeder Barina heeft Z2 dressuur gelopen. En uit de stam komt ook het bekende dressuurpaard Ideaal (v. Doruto) en de goedgekeurde hengst Landeur (v. Grandeur).

Het feit dat hij uit een echte dressuurstam komt maakt hem interessant, maar.....ik krijg van het paard zelf geen kippenvel. Ik heb hem nog maar een paar keer gezien, een keer aan de hand, en dat was weinig indrukwekkend. Onder het zadel doet het geheel ook wat afgepast aan. Op basis daarvan zou ik er nu niet mee dekken. Eerst maar eens even afwachten hoe de veulens zijn.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:51

GribaldiFAN"]
[quote="jacobien schreef:
Zelf vind ik Tolando eigenlijk één van de betere van de T- jaargang ....

zou je ook kunnen toelichten waarom?
[/quote]


UUhhm Ja goede vraag Haha!

Ten eerste vind ik Rubinstein erg mooi bloed en vind hem heel degelijk in z'n bewegingen voor een 4- jarige, Persoonlijk ben ik niet wild van dat draven ala tuigpaard zoals de andere krack's en er ligt een hele goede rug in.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:51

Ik ben vorig jaar bij zijn fokker geweest, toen Tolando zelf in het verrichtingsonderzoek zat. Heb aantal familieleden gezien (moeder, halfzussen van moeder, moedersmoeder Barina, en zelfs háár moeder Olgarina!). Meest gecharmeerd was ik van Barina, kwaliteitsvolle merrie die haar leeftijd niet liet zien. Zij maakte een zeer goede indruk. Haar moeder Olgarina (er was toen feest wegens haar 30e "verjaardag"), had zich ook nog zeer goed bewaard en spijkerhard op de benen. Tolando´s moeder en halfzussen vond ik niet zo bijzonder. Van Tolando´s moeder heeft ook een foto in In de Strengen gestaan, geloof dat hij daardoor best wat dekkingen heeft misgelopen.

Ik ben benieuwd hoe hij gaat fokken, ook ik ben tot nu toe nog niet erg in de wolken van zijn verschijning. Maar de tijd zal het ons leren!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:52

jacobien schreef:
Ten eerste vind ik Rubinstein erg mooi bloed en vind hem heel degelijk in z'n bewegingen voor een 4- jarige, Persoonlijk ben ik niet wild van dat draven ala tuigpaard zoals de andere krack's en er ligt een hele goede rug in.


Bij zijn familieleden (moeder en halfzussen) viel de bovenlijn mij in negatieve zin op. Week en wat lang.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Feanyth, fokfanaat, Manny en 112 bezoekers