Gisteren theorie examen Orun cursus gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Gisteren theorie examen Orun cursus gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 14:28

Vorig jaar oktober ben ik begonnen met de Orun Basis instructeurs cursus.
Gisteren hadden we het theorie-examen. Gelukkig had ik een dikke week vakantie zodat ik elke dag flink aan de studie kon. We hadden van onze cursusleider een paar proefexamens gekregen om te zien wat er ongeveer verwacht werd, nou, dat loog er echt niet om!
Gelukkig was het examen minder moeilijk dan ik had verwacht, maar nog pittig zat!
Er waren vragen bij die ik zo kon beantwoorden , vragen waar ik toch even over na moest denken en 2 vragen die ik echt niet wist. Verward
Nu maar wachten op de uitslag. Deze krijgen we eind maart.
Ik hoop dat ik het in 1 keer haal! Met een voldoende ben ik al tevreden!!

Nog meer bokkers die ook het examen hebben gedaan gisteren?? En hoe vonden jullie het?

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:08

Hey,

Ken jij Nienke Tromp en Wendy Klazenga dan misschien ook?? Die deden die opleiding nu namelijk ook... Maar ik hoop voor je dat het super goed is gegaan!!!

Groetjes Hester

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:12

Geen examen gedaan, maar ik duim wel voor je, dat je een voldoende hebt Knipoog !

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:15

Een goede vriendin van mij heeft gisteren examen gedaan. ze volgde de cursus in Dronten.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:31

ik hoop dat je hem goed gemaakt hebt Lachen
nu vast wel spannend, dat wacchten...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:39

Ik duim mee hoor! welke vragen wist je niet?

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:40

Vriendin van me heeft gisteravond ook examen gedaan! Haha!
Simone heet ze misschien ken je haar wel Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:42

zou jij mij zo een theorieexame eens willen mailen......... ben benieuwd wat ik van de theorie bak....... Haha!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 20:07

ukkie schreef:
Vriendin van me heeft gisteravond ook examen gedaan! Haha!
Simone heet ze misschien ken je haar wel Knipoog


Ha ha, Simone ken ik wel ja, dat ben ik zelf............maar je bedoelt vast een andere simone.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 20:09

Nimber schreef:
Ik duim mee hoor! welke vragen wist je niet?



Ik moest het begrip "hoefmechanisme" omschrijven, ik kwam niet verder als het woord straalkussen. Meer wist ik niet meer stom he?

En ik moest drie punten noemen waarmee je rekening moet houden als je een gebroken lijn rijd tussen twee hindernissen. Ik wist alleen nog dat er dan minstens 4 galopsprongen tussen moeten zitten. Die andere twee wist ik niet meer op dat moment.....

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 20:10

gijsenkim schreef:
zou jij mij zo een theorieexame eens willen mailen......... ben benieuwd wat ik van de theorie bak....... Haha!


Dan moet ik de vragen voor je overtypen. Help me onthouden, dan doe ik dat binnenkort voor je.

Groetjes, Simone

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:17

O, ik dacht dat je ze digitaal had.......... je hoeft ze niet over te typen hoor...... vind ik wel heel lief van je,maar das teveel werk Haha!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 20:27

gijsenkim schreef:
O, ik dacht dat je ze digitaal had.......... je hoeft ze niet over te typen hoor...... vind ik wel heel lief van je,maar das teveel werk Haha!


Als je ze graag wilt hebben is het geen probleem hoor! Ik typ heel snel..... Bloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:32

als je er zin in hebt zou ik het heel fijn vinden ............

Bedankt

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:43

gijsenkim schreef:
zou jij mij zo een theorieexame eens willen mailen......... ben benieuwd wat ik van de theorie bak....... Haha!


Theorie is een eitje voor jou, GK, was het voor mij ook Knipoog
Als je al wat meer ervaring hebt zijn het echt simpele stampvragen. Als je een onvoldoende voor je theorie weet te scoren, heb je er echt niets aan gedaan en bezit je wel erg weinig basiskennis.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:50

Simmie schreef:
Ik moest het begrip "hoefmechanisme" omschrijven, ik kwam niet verder als het woord straalkussen. Meer wist ik niet meer stom he?

En ik moest drie punten noemen waarmee je rekening moet houden als je een gebroken lijn rijd tussen twee hindernissen. Ik wist alleen nog dat er dan minstens 4 galopsprongen tussen moeten zitten. Die andere twee wist ik niet meer op dat moment.....

Die eerste wist ik ook niet, volgens mij had ik die vraag ook. Springen deed ik niet, dus had ik geen vragen over Haha!

Ik had toen een 6, terwijl ik dacht dat ik het echt bagger gemaakt had Tong uitsteken

Moet alleen nog een herexamen rijden doen, aangezien ik echt een flink ***paard had, wat ik dus eigenlijk had kunnen weigeren achteraf gezien

Zodra ik een her kan doen doe ik dat, maar verder dan de 1e fase ga ik echt niet, ga mennen doen Haha!

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:59

Misschien kan je hier op bokt de vragen plaatsen?
Een soort boktquiz Haha!
Kijken hoe de basiskennis hier is....
Ik hoop in ieder geval voor je dat je het gehaald hebt !

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 23:06

Fitzroy"]
[quote="gijsenkim schreef:
zou jij mij zo een theorieexame eens willen mailen......... ben benieuwd wat ik van de theorie bak....... Haha!


Theorie is een eitje voor jou, GK, was het voor mij ook Knipoog
Als je al wat meer ervaring hebt zijn het echt simpele stampvragen. Als je een onvoldoende voor je theorie weet te scoren, heb je er echt niets aan gedaan en bezit je wel erg weinig basiskennis.
[/quote]

Nou, ik zou niet zeggen dat het een eitje is.
Ik mag van mezelf wel zeggen Bloos! dat ik redelijk wat ervaring heb (met paarden en lesgeven in springen en dressuur). De vragen zijn soms wel dingen die je gewoon in je hoofd moet stampen (zoals de rijkunstige begrippen enzo), maar dat zijn het echt niet allemaal!
Ik heb wel zeker goed geleerd, Slim maar een eitje vond ik het examen echt niet!
Maar goed, mensen verschillen nu eenmaal..............

Ik zou zeggen Fitzroy, doe het examen nog een keer, zomaar uit de losse hand, kijken of het inderdaad nog steeds een eitje is.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 23:07

sioux schreef:
Misschien kan je hier op bokt de vragen plaatsen?
Een soort boktquiz Haha!
Kijken hoe de basiskennis hier is....

Als daar interesse voor is wil ik dat wel doen.


Ik hoop in ieder geval voor je dat je het gehaald hebt !


Dank je, ik hoop het ook!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:30

Simmie, ik zei al dat het simpele stampvragen waren. Er moest zeker gestampt worden, maar ik denk dat ik ook een heel eind gekomen was zonder stampwerk.

Maar goed, ik hoef het examen niet meer te doen, die 10 voor theorie op mijn lijstje stond best aardig Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:32

liberty schreef:

Moet alleen nog een herexamen rijden doen, aangezien ik echt een flink ***paard had, wat ik dus eigenlijk had kunnen weigeren achteraf gezien



Waarom mag je een paard weigeren? Je hebt toch gewoon de paarden te rijden die je toegewezen krijgt?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:06

Met het hoefmechenisme bedoelen ze dat bij het neerzetten van de hoef er bloed uit de hoef gevoerd wordt en bij het optillen weer terugstroomt in de hoef.

Bij de gebroken lijn moet je er rekening mee houden dat je zeg maar rechtdoor moet rijden totdat je in het midden voor de volgende hindernis komt en dan pas wenden. Dus in 2 gelijke stukken verdelen (hmm, ik heb het niet echt duidelijk omschreven he). Ik kan de tekening uit het boek nog zo in m'n hoofd zien..

Fitz, je mag een paard ook niet weigeren. Het is de taak van de cursusleider om aan het begin van de cursus een deelnemer erop aan te spreken als zijn/haar paard niet geschikt is voor de cursus en dat er naar een ander paard gezocht moet worden.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 14:37

[quote="Scum"]Met het hoefmechenisme bedoelen ze dat bij het neerzetten van de hoef er bloed uit de hoef gevoerd wordt en bij het optillen weer terugstroomt in de hoef.

Ja, zoiets had ik er wel van gemaakt, maar volgens mij is het meer dan alleen dat. En juist dat "meer" wist ik effe niet meer op dat moment.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:39

mijn stage begeleider geeft die cursus in oud-gastel

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:53

Simmie"]
[quote="Scum schreef:
Met het hoefmechenisme bedoelen ze dat bij het neerzetten van de hoef er bloed uit de hoef gevoerd wordt en bij het optillen weer terugstroomt in de hoef.

Ja, zoiets had ik er wel van gemaakt, maar volgens mij is het meer dan alleen dat. En juist dat "meer" wist ik effe niet meer op dat moment.


Nee hoor, dat is het. Bij die examens hoef je echt puur het antwoord op de vraag te geven en er rondomheen vertellen heeft niet zoveel nut. Volgens mij heb je hier gewoon een punt op gescoord. OK dan!
Hoewel... je zou er nog bij kunnen vertellen dat een goede bloedtoevoer voor de hoeven natuurlijk beter is, maar zelfs dat lijkt me hier niet nodig. Je bent gewoon vet geslaagd! Knipoog