Weide op vervuilde grond?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 12:51

Ik heb een stuk land aangeboden gekregen om mijn paarden op te zetten. Midden in het dorp, mooi groot. Waarom er nog niet gebouwd is? Nou, het stuk land is vervuilt.

Is het dan wel verstandig om m'n paarden erop te zetten? Is dat gras niet slechter? Het zijn volwassen paarden, geen jonge dieren meer. Maar ik weet niet of ik mijn paarden daar zonder gevaar neer kan zetten, en ik wil geen enkel risico lopen.

Wie helpt mij....?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:02

Geen idee, mar het lijkt mij toch niet echt gezond...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:11

Ik ben adviseur bodem en dus moet ik daar van weten Haha! .
Weet je welke verontreinigingen er zitten? Als het gevaar voor de volksgezondheid oplevert zou het allang weggehaald zijn. Dus heel erg kan het niet zijn. Wanneer er een kleine mogelijkheid voor schadelijkheid zou kunnen zijn is het als de stoffen opgenomen worden in de wortels, maar dan moet je weten hoe diep de verontreiniging zit.
Probeer het bodemonderzoeksrapport te krijgen. Dan wil ik je er wel mee helpen.
Groetjes petra

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 00:28

Dit heb ik ook gehad, ik stond -voor de verhuizing- bij een vriendin in pension. Zij had een stukje land van de gemeente kunnen huren. Dat is ooit bedoeld als bouwgrond, maar omdat het vervuild was kon er niet gebouwd worden. Ze heeft toen e.e.a. uitgezocht en er een zandland van gemaakt, dus geen gras. Ik zou er dan ook -als ik jou was- geen gras op laten groeien. Het gaat er toch ook om dat ze lekker naar buiten kunnen!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 00:31

ik jou plaats had ik het niet gedaan
wat je misschien wel zou kunnen doen is er een hele lading zand of modder opgooien, en dus geen gras, maar ik weet niet of dat wel van de gemeente mag

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 13:18

Tja, we hebben al een wei, dus voor het alleen naar buiten laten gaan hoef ik het niet te doen. Het is puur zodat ze meer gras te knabbelen zouden hebben.

Ik denk niet dat ik het doe. Ik zal nog even navragen wat er nou precies met de bodem is, en dan zie ik wel. Het zou ook alleen als 'extra' weide zijn, en echt nodig is het niet.