Lusjes aan anky pad maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Lusjes aan anky pad maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 15:58

Ik heb een anky pad, een hele mooie lichtblauwe Schijnheilig , maar hij verschuift onder t zadel. Het zadel waar ik eerst mee reed niet, maar met dit zadel (dressuur) dus wel. Boos!
En er zitten dus geen lusjes aan, om hem aan je singelstoten en singel vast te maken.
Heeft er iemand ervaring met zelf (lees (schoon)moeder Haha! ) lusjes eraan te zetten?
Hoe kan ik dit t beste doen? Gewoon reepjes stof knippen en die eraan naaien? Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:57

Kan je proberen, ik zal dan wel dikke stof nemen. Heb er geen ervaring mee Knipoog

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:01

Je kunt het beste nylon band nemen of een stukje van een goedkope longeerlijn knippen dit is heel stevig band. Deze zou ik erop naaien met de hand want het is te dik voor een normale machine. De schoenmaker kan dit wel machinaal maar let erop dat je goed uitlegt hoe en waar het lusje moet komen anders heb je allemaal gaatjes in het sjabrak en bij dat suede stofje krijg je de gaatjes haast niet weg.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:32

Ik denk dat je hem het beste kunt verkopen aan mij Haha!
En dan zelf een vergelijkbaar pad kopen met lusjes. Ik denk namelijk wanneer je pad nu schuift, hij het ook met lusjes zal doen, en als je er eenmaal lusjes aan hebt, verkoop je je pad niet zo gemakkelijk meer.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:33

Lydiia schreef:
Ik denk dat je hem het beste kunt verkopen aan mij Haha!
En dan zelf een vergelijkbaar pad kopen met lusjes. Ik denk namelijk wanneer je pad nu schuift, hij het ook met lusjes zal doen, en als je er eenmaal lusjes aan hebt, verkoop je je pad niet zo gemakkelijk meer.

Haha! Haha! Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:39

Lusjes aan je Anky pad!...barbaar Haha!

Zijn er eindelijk dekjes zonder lusjes, wil jij ze er weer aan maken, echt zonde

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 17:41

Lydiia schreef:
Ik denk dat je hem het beste kunt verkopen aan mij Haha!
En dan zelf een vergelijkbaar pad kopen met lusjes. Ik denk namelijk wanneer je pad nu schuift, hij het ook met lusjes zal doen, en als je er eenmaal lusjes aan hebt, verkoop je je pad niet zo gemakkelijk meer.

Jij bent ook flauw... Haha!
Maar serieus, als ik er lusjes aan maak, ligt hij denk ik een stuk beter.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 17:42

essie79 schreef:
Lusjes aan je Anky pad!...barbaar Haha!

Zijn er eindelijk dekjes zonder lusjes, wil jij ze er weer aan maken, echt zonde

Hahahha erg he? Schijnheilig

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:44

Begin dan iig eerst met alleen een lusje voor de singelstoten, dat valt nog niet zo op. En dat zou ook moeten helpen.
Die bovenste lusjes vind ik ondingen en gebruik ze dan ook niet.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 17:45

essie79 schreef:
Begin dan iig eerst met alleen een lusje voor de singelstoten, dat valt nog niet zo op. En dat zou ook moeten helpen.
Die bovenste lusjes vind ik ondingen en gebruik ze dan ook niet.

Ja dat is wel een goed idee ja. OK dan!
Maar hoe maak ik die eraan? Bloos!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:46

Neee, dat is mij teveel gevraagd. Iemand uitleggen hoe je lusjes aan een Anky pad maakt....
Effe serieus nu, dat weet ik dus echt niet.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:51

Euh even vraagje.. als je zadel goed past zou je dekje eigenlijk ook niet moeten schuiven.. Je kunt ook even naar je zadel kijken..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:52

ik denk dat je dat beter door een naaister of schoenemaker oid kunt laten doen.
gewoon winkel binnen stappen zeggen wat je bedoeling is dan zeggen zij wel of het kan ja of nee.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:54

Nee dat lijkt me niet mooi worden hoor. Ik heb zat dekjes voor je liggen met lusjes Haha!
En toevallig, een ankypad is altijd welkom.
Is dat geen gigantisch mooie ruil? Schijnheilig

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:09

Hahah, zonde hoor Tong uitsteken

Kun je niet van een oud ander dekje de lusjes eraf halen en die overzetten op je Anky pad? Dan kun je gelijk zien op welke hoogte ze moeten zitten.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:17

Passionato schreef:
Euh even vraagje.. als je zadel goed past zou je dekje eigenlijk ook niet moeten schuiven.. Je kunt ook even naar je zadel kijken..


Ik hoor van meerdere mensen dat het anky pad schuift, ook al ligt het zadel goed.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:22

Lydiia"]
[quote="Passionato schreef:
Euh even vraagje.. als je zadel goed past zou je dekje eigenlijk ook niet moeten schuiven.. Je kunt ook even naar je zadel kijken..


Ik hoor van meerdere mensen dat het anky pad schuift, ook al ligt het zadel goed.
[/quote]

Die van mij schuift niet Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:22

Lydiia schreef:

Ik hoor van meerdere mensen dat het anky pad schuift, ook al ligt het zadel goed.


Van mij onder andere. Ik vind ze heel mooi, maar bij mijn paard schuift 'ie toch echt. En dat vind ik gewoon zonde van mijn geld. Ik heb de mijne dus ook verkocht en heb er een prachtig dekje van Equiline voor in de plaats gekocht. Die schuift tenminste niet! OK dan!

Toos paardloos

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:33

Bij mij niet.. ik ben eigenlijk blij dat ze nu dekjes hebben zonder die irritante lusjes. Ik had ze bij het springen al wel vaak gezien ,en nu eindelijk de dressuurversie ervan. Bij mijn zadel kan ik ze niet eens bevestigen (alleen die met klittenband mete en hoop gewriemel) omdat ik maar een zweetband heb. Ik ga ze dus van mijn andere dekjes afknippen denk ik, ik vind het alleen een beetje zonde om af te knippen.
Ik heb de laatste keer dat ik een dekje kocht wel heel erg lopen twijfelen tussen de stubben en de anky, maar omdat die van stubben nog dik 20 euro duurder was, ben ik toch voor die van anky gegaan. Bevalt me wel erg goed moet ik zeggen! Vooral zweetopname etc.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:15

Haha! Ik had al dezelfde flauwe gedachte als Lydiia *LOL* Dus mocht het echt niet gaan, dan ben ik gewillig voogd Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:28

ik heb ook van de week eentje in de winkel gekocht,eerst een om te proberen Haha!
dus onder mijn zadel gelegd,zoals die moet liggen,en schoof die beetje naar achter,ik afgestapt en hem juist te ver naar voren gelegd,erna schoof die nog wat,en na het rijden keek ik en lag die precies goed Haha!
ik leg hem dus nu altijd wat te ver naar voren.

ik ben er dus wel harstikke tevreden over Lachen

verder was ik er ook aan aan het denken om gewoon kleine lusjes erop te laten naaien,maar ik kijk het nog eventjes aan.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 12:18

beautyfull_mickey schreef:
ik heb ook van de week eentje in de winkel gekocht,eerst een om te proberen Haha!
dus onder mijn zadel gelegd,zoals die moet liggen,en schoof die beetje naar achter,ik afgestapt en hem juist te ver naar voren gelegd,erna schoof die nog wat,en na het rijden keek ik en lag die precies goed Haha!
ik leg hem dus nu altijd wat te ver naar voren.

ik ben er dus wel harstikke tevreden over Lachen

verder was ik er ook aan aan het denken om gewoon kleine lusjes erop te laten naaien,maar ik kijk het nog eventjes aan.

Zo ga ik t ook maar eens proberen, bedankt!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:39

Ik heb zelf ook een Anky pad, en rijd ook met een dressuurzadel.
Als je de pad goed in het zadel trekt en goed naar voren legt, en daarbij nog eens goed aansingelt, moet dat dekje gewoon blijven liggen. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad!
Probeer het eerst even voordat je er lusjes aan maakt, want als het niet nodig is, is het toch wel zonde! Succes!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:45

ik zou het niet doen!die pads horen juist goed te blijven liggen!leg je m wel ver genoeg naar voren?
en anders raad ik je aan gewoon een mooi dekje met lusjes te kopen, ben bang dat het misschien niet mooi gaat worden en dat zou toch zonde zijn!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:54

misschien dat je zadel niet helemaal goed licht.en daarom je opad gaat schuiven.
je mag hem natuurlijk ook altijd aan mij verkopen, haha

Kiekeboe


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, RenateHidden, S_Figo en 82 bezoekers