Een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 17:41

Zojuist kreeg ik mijn allereerste eigen gemaakte digitale kerstkaart alweer...
Niet zo erg op zich.. maar ja, dan komt dat nummer... All I want for Christmas van Mariah Carey.. Verdrietig
Spontaan krijg ik een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen, omdat ik én een goede vriend verloor het jaar dat dit nummer uitkwam én diezelfde kerst helemaal alleen in mijn uppie door moest brengen.. Huilen

Tevens zijn mijn ouders rond kerst gescheiden, lag mijn zusje met zeer ernstige brandwonden op de IC in het brandwondencentrum, gingen mijn vriend en ik uit elkaar enz.

Telkens als ik dit nummer hoor... denk ik weer terug aan die tijd en hoop ik toch echt dat ik dit niet nog een keer mee hoef te maken..

Het vervelendste vind ik over het algemeen dat als er iets rond de kerstperiode gebeurt, je dat je hele leven rond die tijd weer bij blijft.. Kerst is voor mij een periode dat ik terug denk aan het afgelopen jaar een de jaren daarvoor.. en tja, om heel eerlijk te zijn hoop ik altijd maar dat het volgende jaar beter zal zijn.. Verdrietig

Ik vind de kerstperiode altijd erg fijn, maar wil wel eens dat het echt alleen maar uit blijdschap, geluk en gezelligheid bestaat, maar het valt elke keer weer tegen. Hebben jullie dat nooit?

Klinkt vast erg sentimenteel en zeurderig, maar toch is het helaas zo.. Tja, dit moest ik even kwijt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:46

Ik snap wel wat je bedoelt, ik kan me goed voorstellen, zeker als je al die dingen hebt meegemaakt!

Ik word zelf altijd een beetje verdrietig van kerst en helemaal van de jaarwisseling. Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 17:47

Dat bedoel ik nou juist.. is het niet bedoelt om met kerst het heel gezellig te hebben en lekker gelukkig te zijn? Verward Dat idee heb ik er altijd wel van.. en wat doe ik in de plaats daarvan? Depressief zijn, huilen en heeeeeel veel nadenken. Frusty

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:52

Ik word ook niet vrolijk van de kerst hoewel ik nix ergs of zo heb mee gemaakt. Het is gewoon de tijd denk ik, nou heel veel sterkte rond deze periode!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:01

ik snap wat je bedoelt..
even zopu mijn kerst dit jaar verkeerd vallen amar gelukkig komt mijn zus op tijd trug...
de moeder van mijn zwager is op oudjaarsdag begraven en lag met kerst vorig jaar in het ziekenhuis was heel erg ziek...

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:07

Wat rot voor je Honeybee, ik weet wat je bedoelt.
Een paar jaar geleden lag mn broertje(toen nog 2) in het ziekenhuis. Hij moest iedere keer nieuw infuus en lag er wel 3 weken, Verschrikkelijk.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:42

Tja, altijd ook weer een periode met veel herinneringen, helemaal voor jou dus... Heel veel sterkte deze dagen, en ik hoop dat dit jaar gezelliger wordt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 20:55

Veel sterkte meid......
Ik heb ook het nodige meegemaakt zo rond de kerstperiode, en het blijft toch een rare tijd.
De eerste jaren heeeeel erg somber en verdrietig, maar ik moet wel zeggen: het begint echt een beetje te slijten, ook al kun je je dat nu waarschijnlijk nog niet voorstellen (kon ik nl. ook niet).
Ik hoop dus van harte dat die tijd voor jou ook nog komt.
Trouwens, ik krijg ook altijd tranen in m'n ogen als ik dat nummer van Mariah Carey hoor, maar da's meer omdat ik het zo'n waardeloos nummer vind Knipoog
Veel sterkte, je redt het wel !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:03

Van mij mag het januari zijn, december is ellende. Bij mij staan de feestdagen ook al jaren in het teken van droevenis.

Op de 21e gaan de dagen weer lengen en dan wordt het langzaam weer beter.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:23

suc6 meis!!!!!! Ik voel me altijd zo alleen tijdens kerst...... niet dat ik dat ben maar toch,

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:29

Juist omdat Kerst zo supergezellig en knus moet zijn heb je eerder het gevoel dat er iets 'mist' dan andere dagen volgens mij.
Kerst kan best heel confronterend zijn. Er zijn zat mensen die het liefst een dag voor kerst de dekens over hun hoofd trekken en na 2e kerstdag weer vrolijk opstaan volgens mij.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:31

Herkenbaar...Tot nu toe het grootste drama in mijn leven was rond kerst, kerst is nu voor mij een associatie met droevenis. Zoals ook voor jou. Die liedjes, de kou, kerstbomen, het kan niet snel genoeg weer januari zijn. En dat liedje 'all I want for christmas' is vreselijk, herrinering aan mensen die er deze kerst weer niet zullen zijn...

DeEsJe

Berichten: 53
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:55

Ja ik snap hoe je je voelt, met kerst vorig jaar ben ik me oma verloren, heb nu ook helemaal geen zin in kerst

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 00:09

Een paar dagen voor Kerst vertelde mijn exvriend mij dat hij een ander had en eerste kerstdag zat ik alleen thuis en zag ik hem met zijn nieuwe vriendin thuis komen.

Meid, ik snap helemaal wat je bedoelt. Kerst is waardeloos! Maar soms kan het ook erg gezellig zijn

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:52

Ik heb dat ook met de kerst,2 jaar geleden ging mijn vriend dus ook bij mij weg voor een ander,ikheb nu wel een nieuwe vriend al anderhalfjaar,maar die heeft dus hetzelfde meegemaakt(hoe kun je elkaar vinden)
En ik denk altijd aan me pa die mij al jaren vergeet met kerst,en dan ben ik in januari jarig en dan vergeet hij me ook nog eens Verdrietig
Maar heb wel een hele lieve mams en vriend en broer en oma die mij toch een lekker knus kerst gevoel geven Scheve mond\

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:42

Wat is er dan met je zusje gebeurt? (even offtopic,sorry) en veel sterkte hé!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 13:44

Mijn zusje heeft haarzelf twee jaar geleden in brand gestoken. Ze is van top tot teen verbrand, m.u.v. haar hoofd, haar linkerarm, rechterhand en een stukje van haar rug