Morgen begint deel 2 van mijn levensverandering!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Morgen begint deel 2 van mijn levensverandering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 01:18

Ik heb besloten dit jaar mijn leven eens even drastisch aan te pakken.
Het ging nergens heen, en daarbij zat me het meeste dwars dat ik mezelf dwars zat. Ik was niet tevreden met mezelf en vond hierdoor niet de energie om andere dingen in mijn leven aan te pakken.

De eerste stap is gezet op 1 januari 2004. Toen ben ik gestopt met roken en dat ben ik nu nog steeds. Veel mensen vragen aan me "Ben je nog steeds gestopt met roken?" alsof ik weer ga beginnen. Nee ik ben niet gestopt met roken, ik ben nu officieel een niet-roker Haha!

Maar stap 2 begint dus morgen. Het dieet en afvalplan. Eerst 10kg eraf en dat moet gelukt zijn zo rond mei. Dan beginnen we met het bewegingsplan (joggen) Ik heb mijn lunch voor morgen op mijn werk al klaar gemaakt. Sla met tonijn uit blik met mayonaise, kaas, ui en gekookte eieren. Voor de mensen die nu gek opkijken; ik doe Atkins dieet Haha!

Er moeten minimaal 30kg af. En het gaat me lukken ook OK dan!

Hierna komen de volgende 2 stappen. Op mezelf wonen en een nieuwe baan Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:20

Wat knap dat je gestopt bent met roken!! Ik ben er ook serieus over aan het nadenken, kan wel leukere dingen bedenken van dat geld wat ik eraan uitgeef...Wil alleen niet echt lukken,dat stoppen..

Succes met je overige plannen,maar als je al kunt stoppen met roken,moet dat helemaal peanuts zijn! Knipoog

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 01:24

Stoppen met roken is voor mij veel makkelijker dan stoppen met schranzen Haha! Ik was absoluut verslaafd, rookte een pakje per dag. Maar omdat ik echt wilde stoppen was het heel makkelijk. Want je kan er heel lang en moeilijk over doen, maar het enige wat je zelf moet doen is gewoon niet meer roken. Dat is 3 weken lang soms wat pittig, maar daarna steeds minder. Op een gegeven moment gaat de rook van anderen zo ontzettend stinken dat je niet eens meer wilt roken.
Ik heb tijdens die stop-fase wel mezelf laten gaan in mijn andere verslaving: eten. Ik ben dan ook 4kg aangekomen. Ik heb mezelf hier geen beperkingen opgelegt. Eerst van het roken af en daarna maken we pas de volgende stap.
Ik kan nu aan de lijn gaan en ben absoluut niet bang dat ik hierdoor weer wil gaan roken.
Je kan eigenlijk alles als je het maar echt wilt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:31

Succes OK dan! Geweldig: Ik hoop echt van harte dat 't je gaat lukken. Nog beter , 't moet gewoon gaan lukken.!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:03

Succes! Echt heel erg goed van je! OK dan!
Ik zou abs een voorbeeld aan je moeten nemen, moet alleen die stap eerst in mijn hoofd nemen en ophouden met elke keer uitstelsmoesjes te verzinnen!

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:16

Ik ben ruim 10 jaar gelden op precies dezelfde wijze gestopt met roken (na veel mislukte stoppogingen) en mis heel af en toe het roken nog steeds, maar die eerste cigaret...neem ik dus nooit meer.

Daarna op dieet gegaan, in ruim 2 jaar tijd met veel hangen, wurgen, hongeren en tandenknarsen 36 kg afgevallen. Verschillende dieten achter elkaar, ook begonnen met Atkins, daarna ongeveer 500 kcal per dag. Tot ik daarvan ook aankwam. Toen maar eens twee weken niet gegeten, kwam weer aan, van alleen kraanwater en koffie zonder iets, grrr. Inmiddels kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Ik denk dat ik maar eens een voorbeeld aan je neem.
Heel veel succes!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:16

zucht zucht......wat ongelooflijk knap van je!!
Roken moet ik nog steeds mee stoppen en met joggen begin ik deze morgen (toevallig). Zit al klaar in mijn "jogkleding". Gelukkig hoef ik iets minder kilo's als jij nl. 2 tot 2,5, maar die kunnen je netzo ongelukkig maken als die 30 kg. Geen enkele broek zit lekker meer of kan hem net niet dichtkrijgen...bah.
Wens jou heel veel succes maar volgens mij sta jij zeer sterk in je schoenen

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:33

Goedzo, stoppen met roken lukt het best wanneer je het gewoon doet! Geen gezeur, geen geminder, gewoon stoppen!
Zelf heb ik dat 15 jaar geleden ook gedaan, zomaar opeens was ik het zo zat. Ik rookte zowat een pakje shag per dag.
Ik heb sindsdien niet meer gerookt maar wel gemerkt dat ik nog steeds moet opletten. Pas op een feestje vroeg iemand me een sjekkie te draaien en voor ik het wist had ik (volledig op de automatische piloot) het ding aangestoken en in mijn mond gestoken! Boos!
Dat doe ik dus ook niet meer, ze draaien hun eigen sjekkies maar!

En met eten had ik misschien mezelf wel restricties op moeten leggen, ik ben toen 15 kg aangekomen, en heb het er nooit weer afgekregen Verdrietig

Succes met het blijvend stoppen en ik hoop voor je dat dieeten bij jou beter lukt dan bij mij!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:42

Hartstikke goed dat je zo met jezelf bezig bent. De eerste stap is al geslaagd en ik twijfel er niet aan dat de rest je ook gaat lukken. Doorzettingsvermogen heb je in ieder geval! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:44

OK dan! Je klinkt zo vastberaden dat ik zeker weet dat de komende drie stappen je ook gaan lukken. Go Go GO!!!!!!!!

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:00

ja inderdaad dat vind ik ook, want als je echt iets wil, dan lukt het je ook, meid, ga er voor! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:05

Nou Esme, heel veel succes ermee gewenst! Dat dit afvallen net zo goed mag gaan, als het stoppen met roken. Je bent idd heel wat van plan, maar het zijn realistische doelstellingen. Heel veel succes, en hopelijk kun je volgend jaar in 2005 terugkijken, en zeggen, ja ik heb bereikt wat ik wilde Lachen

Succes ermee, en ga ervoor!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:10

Nou Esme, knap van je hoor dat je gestopt bent met roken Tong uitsteken
Nee echt super dat je nu een officiele niet-roker bent..

En die kilo's eraf lukken je ook wel hoor.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:33

Hey, dat zijn zeker wat veranderingen!
En dan jij jezelf al een echte niet-roker kan noemen. Ik blijf mezelf een gestopte roker noemen Haha!
Verder ben ik sinds december ongeveer 7kg afgevallen.

Ik ben dus eigenlijk (misschien een beetje onbewust) met hetzelfde bezig als jij. Alleen ga ik het huis nog niet uit.

Heel veel succes met alle veranderingen, ik hoop echt dat het gaat lukken!
Binnenkort weer es bioscoopje? Schijnheilig

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:45

Dat zijn aardig wat veranderingen.

Heel veel succes OK dan!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:56

Nou als je dat allemaal lukt heb ik respect voor je! Veel succes. Ben ik eventjes blij dat ik nooit begonnen ben met roken en al jog (zo af en toe) Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:46

You go girl OK dan!
Al wat gehoord van die HATwoning?

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:45

Een hoop veranderingen zeg! Knap van je hoor! OK dan!
Succes ermee!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:15

ik heb bewondering voor je
zelf zit ik ook altijd tegen mezelf te zeuren dat ik af wil vallen, ik doe ook mijn best, maar het wil echt niet altijd lukken
heel veel succes!
ik hoop dat je nieuwe leven je bevalt (vast wel toch *LOL* )

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:31

Heel erg veel succes Esme! OK dan!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:18

Hmm... stoppen met roken... heb ik ook gedaan. Van de ene op de andere dag besloten nooit meer een peuk aan te nemen. Nog steeds gestopt, al een dikke maand!! (best een beetje trots Lachen ) Wel goed dat je zo gemotiveerd bent! Heel veel succes en ik weet bijna zeker dat je nieuwe leven je goed gaat bevallen!!!!!)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:35

Toppie! Goed zo en ook goed dat je het hier opschrijft kunnen anderen en jezelf er aan houden. succes

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:19

Jeetje, knap hoor!!

Even een beetje offtopic, maar ik moest zo lachen om een uitspraak van mijn vriendin: "Zijn die peuken #$@!! alweer duurder!! Ik kan wel een lening gaan afsluiten (ze is 15 Cool )!!" En ja, je raadt het al: ze is ook gestopt, al 2,5 week Knipoog Haha!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:26

Meid: OK dan! Hardstikke goed! Als je naast je dieet ook nog gaat bewegen komt het helemaal goed. Zorg dat je die positieve energie houdt, daar zit je kracht

=^.,.^=

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:30

Super van je!!
Ik hoop (denk) dat het gaat lukken!
Ik moet ook op dieet eigenlijk.. Scheve mond