Navy = een gevaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 22:22

De laatste tijd begint het me steeds meer dwars te zitten..
Als ik naar buiten ga, moet ik eerlijk zeggen, dat Navy super opgefokt wordt, uit enthosiasme. Heel snel en voorwaarts, dribbelen, snel schrikken, niet stil willen staan, en dan gaan steigeren of rondjes draaien, en op de terug weg, of richting bos is ut helemaal een racertje, dribbelen, dribbelen, dribbelen..
Maar, op zich zit ik r zelf niet eens zo heel erg mee, ben absoluut niet bang aangelegd, en zeg vaak dat ik liever wat pit heb dan een slomertje, waarvan je niet kan merken of ie t nou leuker vind dan in de bak of nie.. Wel veiliger, maar leuker?
Nu is t probleem dat ik niet alleen naar buiten met r kan. Op endurance's is t geen probleem, maar thuis wel. Dus ga ik eigenlijk standaard met een ander, en een enkele keer alleen, om te oefenen, maar dan alleen met iemand ernaast, anders word het wel TE gevaarlijk. Na de zomer ben ik een paar keer met een tinker en een haflinger gegaan. Die haflinger is van een meisje, en van die ouders mag ze nu dus pertinent NIET met Navy erbij buiten rijden, omdat dat te gevaarlijk zou zijn. Ook 2 andere mogen nu absoluut niet meer naar buiten met Navy, en ik krijg vaak reacties dat ze 'een gevaartje' is.
Zelfs onze stalhoudster heeft me gewaarschuwd, en gevraagt of mijn ouders er wel van af wisten dat ik met 'zo'n' paard naar buiten ga..
Heeft iemand tips om te overtuigen dat ze echt wel meevalt? Heb geen zin om als 'onverantwoordelijke' door te gaan..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.



ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:29

Minder krachtvoer heeft soms een verbluffende uitwerking. Ook de manier waarop je een paard rijdt kan veel invloed hebben. Ik wil niet sugereren dat het op jou van toepassing is, ik wil alleen maar redenen aangeven die erachter zouden kunnen zitten. Kijk zelf maar of dit voor jou van toepassing is en zo ja, wat je er eventueel aan zou kunnen doen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 00:01

zo als ik dit lees is jou paardje inderdaad gevaarlijk in het verkeer, zou er dus maar mee oppassen!

wat misschien helpen kan is om buitenritten te maken in een omgeving die je pony niet kent, net als met die endurance dus, want thuis weet je pony de weg wel en kan makkelijker gaan klieren

het is geen echte oplossing, iemand erbij op de fiets die je pony vast houd zou ook kunnen helpen, en dat langzaam afbouwen, of wat hier boven staat minder krachtvoer

maar ik ben het wel met je eens hoor, ik heb ook veeeeeel liever zo'n druk ding onder de kont dan zo'n lief vertrouwd beestje, maar ik maak zelden een buitenrit me hem, is niet vertrouwd omdat mijn pony zich net zo gedraagt als dat jij beschrijft (oke, iets beter wel, maar ik vind het niet vertrouwd, je hebt niet alleen jezelf er mee maar ook andere weggebruikers! lang niet iedereen heeft verstand van paarden en houd dus rekening met ze! en als automobilisten jou eenmaal met die pony gezien hebben gaan ze sneller denken dat alle pony's zo zijn, en dat dus gevaarlijk is met pony's over de weg te rijden, komt alleen maar gedonder van)

vat dit niet verkeerd op, het komt misschien een klein beetje harder aan dan dat ik het bedoel

in ieder geval succes

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 00:03

Voor een buitenrit eerst losgooien en een beetje opjagen zodat ze haar overtollige energie kwijt kan????
En inderdaad, pas je krachtvoer wat aan....zou ook kunnen werken.

Maarja, je zegt zelf er geen problemen mee te hebben alleen de anderen die nu niet meer met je naar buiten mogen....
Ik snap de reden niet zo goed van die ouders, is er wel eens iets gebeurd dan? Waar zijn die ouders bang voor, dat Navy aan de kletter gaat en de rest mee gaat? Je kan ook proberen die ouders duidelijk te maken dat Navy voor jou geen probleem is en dus niet gevaarlijk....
Martingaaltje voor de bestwil van de ander dan maar?????

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nowiexx en 102 bezoekers