Op bezoek bij de rechtbank.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Op bezoek bij de rechtbank.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 21:11

Ben vandaag met school naar de rechtbank in rotterdam geweest.

Dat was best wel leuk en er kwamen wel geinige dingen (niks boeiends hoor, paar winkeldiefstalletjes, bijv. van een pak spagetti tot paar dvd's, huisroof en illigalen), maar we hadden een leuke rechter en die legte alles uit enzo.

Dus het was erg interresant.

Wie is ook wel is bij de rechtbank geweest en wat was jullie ervaring (wat voor zaken bijvoorbeeld) en vonden jullie dat leuk.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:32

Ik moet over ruim 2 weken een artikel schrijven over een zaak. Ik weet nog niet naar welke rechtbank ik ga (waarschijnlijk Leeuwarden of Arnhem). Ze zijn in Arnhem alleen een beetje knullig bij de persvoorlichting Scheve mond

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:10

Ik kom er elke dag. Ik werk er Bloos .

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:15

Ik ben er vroeger ook met school geweest. Was erg leuk. Haha! Van een ruzie in een schoenenzaak ( schoenen die door de winkel vlogen ) en een ruzie waarbij iemand via de regenpijp de woning inklom.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:26

Ik was er laatst ook maar dan in Utrecht. Iemand had een mes naar iemand anders in een auto getoond... was best vaag en een man die zijn vrouw geslagen had maar hij ontkende alles met een of andere debiele advocaat die alsmaar liep te schreeuwen en van alles een probleem maakte... zoals je al merk was ik niet erg onder de indruk!!

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 11:14

Het was zonde dat onze klas in 2 groepen was gedeeld, want die andere hadden ook iets met aanramding (diegene was wel onschuldig hoor), maar dat leek mij ook wel leuk.

Ik weet trouwens wel dat ik geen rechten ga studeren, want om dat mijn hele leven te gaan doen lijkt me niks, maar volgens mij kan het ook wel leuke kanten hebben?

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:21

Dat heb ik vroegâh ook een keer met school gedaan. Toen was er een man die voor moest komen omdat hij met teveel alcohol in zijn bloed achter het stuur was gekropen.

Dat bleek de oom van een klasgenoot te zijn Cool en later kwam ik daar als oppas... Scheve mond Waren verder overigens hele geschikte mensen.

=^.,.^=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:43

Ik kom er nog wel eens voor mijn werk, maar dat is meer voor voorgeleidingen dan voor de strafzaken zelf.
Heel af en toe moet ik wel eens getuigen in een zaak.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:13

Ik ben ook met school geweest en tijdens mijn stage op een advocatenkantoor was ik mee met een strafzaak van een advocaat. Heeft erg veel indruk op me gemaakt.

gr

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:45

Ik ben er ook voor school geweest, vondt het erg intressant.
Er was ook een man met een strafblad van 85 )!) pagina´s!

Suusje83

Berichten: 58
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:25

Ik ben er een tijdje terug geweest voor mijn opleiding (geen rechten opleiding, maar ik krijg wel behoorlijk wat recht) en vond het wel leuk om bij te wonen. Maar om daar nou te gaan werken, nou nee. Ik kan mij 2 zaken herinneren, bij de politierechter was dat. Er werden allemaal dingen vertelt die gebeurd zijn (misdragen in verkeer en nog een hele waslijst) maar bij beide zaken kreeg de verdachte "voordeel van de twijfel". Was ik het helemaal niet eens want zo komen ze er wel heel makkelijk vanaf.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:34

Wij zijn met school een keer in Breda naar de rechtbank geweest. Op zich heel interessant, maar het was een nogal confronterende zaak. Ging over incest en verkrachting. Ik vond het erg moeilijk om de hel zitting uit te zitten...