Boswachters snappen de paardenwereld niet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Boswachters snappen de paardenwereld niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 13:40

Boswachters snappen de paardenwereld niet

Ik ging vanmorgen lekker een bosrit maken met mijn paard.
Nu moet ik eerst even iets uitleggen over het "bos".
Het is door de gemeente pas aangelegd en eigenlijk nog niet af.
Er loopt een aangelegd fietspad doorheen, verder zijn zelfs de wandelpaden gewoon platgelopen gras.
Ruiterpaden zijn er niet officieel, maar door de manege die aan het bos ligt zelf aangereden en hebben er profosorich hoefijzertje op een paaltje bij neergezet Haha!

Nou was ik dus vanmorgen lekker op dat aangelegde fietspad aan het stappen (daarnaast loopt wel een "ruiter"-paadje maar was mega blubberig, modder)
Kom ik een wagen tegen met 2 boswachters erin, stappen ze uit zegt er eentje: "Wil je even stoppen?"
Dus ik ga rondjes om die man heenstappen.
Zegt hij weer: "Stop eens!"
Dus ik zeg: sorry maar ik blijf even stappen, mijn paard is bezweet en er staat best een koude wind, als ik stil ga staan vat hij kou"
Hij weer: "Niets mee te maken ik wil dat u stil gaat staan!!"
Ik: " betaalt u dan de VA rekening"
Zegt hij: "dan had je maar thuis moeten blijven als je nieteens stil kan staan!"
Dus ik zeg mega geirriteerd: " Man wat is er nou aan de hand??!! Waarom wil je zoiezo dat ik stilsta, zeg het nu maar gewoon , kunnen we allebei weer verder!!!"

Uiteindelijk heeft die man dus (terwijl ik bleef stappen ) gezegt dat ik op de ruiterpaden moet rijden en niet op het fietspad mag komen.
(ohja en dat ik de volgende keer een bekeuring krijg, maar dat KAN HELEMAAL NIET... er staan namelijk helemaal nergens bordjes in het bos waar ik moet rijden en dan het verboden is om naast de "ruiterpaden" te rijden, SUKKEL)
Dus ik zeg: "ZEG DAT DAN!!!" en ga vervolgens mijn weg vervolgen en rustig op het "ruiterpad" verder stappen.
Komen ze in volle vaart met die auto achter me aangereden, parkeren de auto voor de brug (zodat ik er niet doorkan) en stappen weer uit, dus ik sla rechtsaf (loopt ook weer een pad) roept er 1 mega geirriteerd: Ga je nu weer over het voetpad?!!!"
Ik:" NEE!! Daar loopt toch ook gewoon een ruiterpad!"

Komen ze weer achter me aan Verward
Parkeren de auto gaan ze allebei op het ruiterpad staan, dus ik zeg: " Man wat wil je nu, ik stap nu toch op het ruiterpad!"
"Nee zegt hij ik wil rustig met je kunnen praten terwijl jij STIL staat!!"
Komt die collega van hem op mijn paard afgelopen om het vast te pakken, dus ik riep tegen die vent dat hij met zijn vuile poten van mijn paard af moet blijven en ga er in volle galop vandoor.

Ik heb ze verder nietmeer gezien, maar tjee wat een rare boswachter zeg, het ging hem er alleenmaar om dat ik mijn paard stilzetten, en omdat ik dat niet wilde (en hij daar dus geen begrip voor op kon brengen) ging hij mij maar een beetje lopen stangen, L*U*L!!

Echt hoor dit is niet de eerste keer dat ik een boswachter tegenkom met een hekel aan paarden! Ik snap dat niet, als je toch boswachter wordt moet je toch respect kunnen opbrengen voor iedereen die van dat bos gebruikt maakt, of ligt het nu aan mij Verward


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:46

Is de schuld van de vrouw des huizes hoor Knipoog

Die is niet lief genoeg tegen hem geweest Tong uitsteken

Idd de grootste onzin dat die daar geen begrip voor kan opbrengen, rare vent.
Heeft thuis niets te vertellen en probeert het dan maar in het bos, dat idee krijg ik er altijd bij, want als die thuis ook zo verschrikkelijk zou zijn ppfff...

Maar ja, volgende keer wel alvast gaan rennen als je zijn auto aan ziet komen denk ik he Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:53

Was het dan zo vreselijk geweest om even 1 minuutje stil te staan zodat de boswachter z'n zegje kon doen.
Jij bent te gast in dat gebied waar die boswachter het beheer over heeft, die heeft dus alle recht om even wat tegen je te zeggen.
Nu heb je het hoogstwaarschijnlijk voor een heleboel andere ruiters die ook gebruik willen maken van dat gebied helemaal verpest, je bent tenslotte niet alleen op de wereld.
Mischien is het behalen van een ruiterbewijs een idee, dan weet je tenminste hoe het wel hoort.
Groeten,
Liesbeth

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:54

Sily schreef:
Is de schuld van de vrouw des huizes hoor Knipoog

Die is niet lief genoeg tegen hem geweest Tong uitsteken


Heeft thuis niets te vertellen en probeert het dan maar in het bos, dat idee krijg ik er altijd bij, want als die thuis ook zo verschrikkelijk zou zijn ppfff...



Whaha,precies dat idee krijg ik ook altijd bij 'zulk soort' ( Knipoog )mensen.
Erg vervelend,wat sily zegt,volgende keer er vandoor gaan nog voor ze zijn uitgestapt Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:56

Liesbeth schreef:
Was het dan zo vreselijk geweest om even 1 minuutje stil te staan zodat de boswachter z'n zegje kon doen.
Jij bent te gast in dat gebied waar die boswachter het beheer over heeft, die heeft dus alle recht om even wat tegen je te zeggen.
Nu heb je het hoogstwaarschijnlijk voor een heleboel andere ruiters die ook gebruik willen maken van dat gebied helemaal verpest, je bent tenslotte niet alleen op de wereld.
Mischien is het behalen van een ruiterbewijs een idee, dan weet je tenminste hoe het wel hoort.
Groeten,
Liesbeth


Zoals ik lees heeft ze netjes uitgelegt waarom ze niet stil kon gaan staan, en een minuut met een nat paard in een koude wind gaan staan?
Ikzelf begin er niet aan maar als jij zo beleefd wilt zijn ga je gang

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:58

Ik kan me eerlijk gezegd best indenken dat een niet-paardenkenner het heel onbeleefd vindt dat jij niet even stil wilde staan om met 'm te praten. Dat hij je op het ruiterpad wees is ook niet meer dan terecht.

Ik sluit me aan bij Liesbeth, behalve de opmerking over het ruiterbewijs want de grootste varkens hier in de regio hebben een ruiterbewijs en rijden 't bos aan gort, terwijl ik het zelf niet heb (en ook nooit ga halen) en me netjes aan (fatsoens)regels houd.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:03

Sonja schreef:
Ik kan me eerlijk gezegd best indenken dat een niet-paardenkenner het heel onbeleefd vindt dat jij niet even stil wilde staan om met 'm te praten.


Ja dat kan ik ook, maar dat heb ik ook met hardlopers, die joggen ook altijd door als je wat vraagt Haha!
Maar ik vind dat als je het netjes uitlegt, zoals zij zo te lezen gedaan heeft, zo'n man zich er ook wel wat bij kan voorstellen.

Zelfs mijn knullige niet paarden familie stappen door als ik zeg dat het dier anders kou vat....is emt mensen hetzelfde en paarden kunnen nou eenmaal *niet allemaal* op de plaats doorjoggen Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:12

Sily schreef:
Maar ik vind dat als je het netjes uitlegt, zoals zij zo te lezen gedaan heeft, zo'n man zich er ook wel wat bij kan voorstellen.

Zelfs mijn knullige niet paarden familie stappen door als ik zeg dat het dier anders kou vat....is emt mensen hetzelfde en paarden kunnen nou eenmaal *niet allemaal* op de plaats doorjoggen Tong uitsteken


Daar denkt zo iemand waarschijnlijk totaal niet over na, en die vindt het denk ik zwaar overdreven. Persoonlijk sta ik overigens ook gewoon stil, ook als het paard nat is. Als haar gezondheid al zo precair is dat ze van 1 minuut ziek wordt, had ik er uberhaupt niet op moeten gaan zitten en haar nat moeten rijden Haha!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:14

Tjongejongejonge...dat klinkt als een 'small men syndrome'!
(kleine mannen die graag willen laten zien hoeveel macht ze hebben).
Ongelovelijk zeg...Je zegt toch waarom je blijft stappen! das toch niet onbeleefd. Hij was gewoon geirriteerd dat je niet deed wat hij zei, stilstaan..dat je verder dan wel doet wat hij zegt, op het ruiterpad rijden, ziet ie niet meer.
En Liesbeth, ik heb bij mijn ruiterbewijs geleerd dat je gebruik mag maken van het fietspad, wanneer dat veiliger is en er geen officiëel ruiterpad is, mits je natuurlijk de fietsers niet dwarszit. Dus cinz, je mag je ruiterbewijs gaan halen hoor, maar het meeste komt gewoon neer op goed verstand. Niet stilstaan is onbeleefd, maar ik zou ook voor mijn paard kiezen in dat geval.
En dan nog de laatste situatie: twee mannen proberen je staande te houden, ik vind dat tamelijk bedreigend, ze komen al geirriteerd over...Logisch dat je wegvlucht...(over het ruiterpad tien?? Haha!)
Weet je wat ik zou doen? Vandaag nog die boswachter proberen te bereiken, om erover te praten. Idd zodat je het niet verpest voor de rest en dat wanneer je em de volgende keer tegenkomt je niet weer hoeft aan te galoperen! (hoewel galoperen best leuk is!) Anders kan je nooit meer lekker rijden daar..Als jij die eerste stap zet, denk ik dat er al een hoop opgelost is..
suc6 ermee! OK dan!

(tenzij het natuurlijk écht een onredelijke ambtenaar is... Scheve mond )

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:19

Die lui zijn niet goed wijs.

Zelf ben ik eens achterna gezeten door zo'n mega grote Traktor met van grijparmen eraan. Nou dan wil je paard wel lopen hoor. Ik reed gewoon over een ruiterpad, en die traktor ging tussen de bomen door mij achtervolgen. Op een gegeven moment, ben ik maar gestopt om hem te vragen wat ie nu wilde. Ik heb em even duidelijk uitgelegd dat ie op deze manier het paard de stuipen op het lijf jaagt. Het leek wel een horror film. Maar goed het scheen dat ik, wel 10 of 20 meter op een zandpad had gestapt waar ik niet mocht komen. Nee, he he,... ik zag die gozer bezig met bomen slepen dus ik ging dat grote gevaarte uit de weg. Maar nee, dat was niet juist, .............

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:28

Hmm nou ze heeft gewoon uitgelegd waarom ze niet stil kon staan...daar moet ie het maar mee doen, ze luisterde toch verder naar hem...ze ging stappen op het ruiterpad, dan moeten ze niet blijven zeuren. Trouwens in volle vaart achter haar aan rijden, nee dat is vriendelijk
Stel dat je een paard hebt wat daar niet tegen kan, wegvliegt en je er misschien wel afgooit.

Dan kun je zeggen dat ze dan niet buiten moet gaan rijden, maarja zo kun je wel aan de gang blijven natuurlijk.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:40

Ach mijn paard slaat bij het zien van een boswachter spontaan op hol Schijnheilig (ze is goed voor me been en houd wel van een stukje scheuren)
Ik heb een scheuft hekel aan die bosmensen want wij als ruiters zijn de enige die moeten betalen om het bos in te mogen maar we hebben ook de meeste beperkingen..
Onze paden worden slecht onder houden en als je er echt niet meer door kan en een ander pad neemt heb je weer zo'n bosjesman achter je aan..
Dat is in elk geval mijn ervaring in het bos..
Kan me er ook aan ergeren dat als ik over een fiets of voetpad ga omdat het ruiterpad te slecht is ik aangehouden word..
Maar al die loslopende wandelaars mogen wel over het ruiterpad Boos! ..

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:45

Maar al die loslopende wandelaars mogen wel over het ruiterpad Boos! ..[/quote]

Wat dacht je van al die fijne mountainbikers??? Ze hebben nu in het bos van pijnenburg nieuwe routes gemaakt voor die fietsers, maar de sukkels hebben een heleboel van die paden laten kruisen met het ruiterpad. Kom jij dan aan in een lekker galopje.............

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:48

Belachelijk!
Als ik jou was zou ik het adres van hun opzoeken, en eens een paar artikeltjes uit paardenbladen knippen, waarin staat dat je met een bezweet paard nooit mag stilstaan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:52

Ik vind het ook echt belachelijk van die boswachters. Ze zaten met z'n 2en gewoon te zoeken naar een aanleiding en die konden ze niet vinden. Ook had die L*L geen enkel recht om jouw paard vast te pakken! Ik vind het dan ook heel goed dat je weggegaloppeerd bent! Goede actie van je!
Ik zou wel even een melding maken echter bij de politie van hun wangedrag. Ook omdat er nog geen officiele ruiterpaden zijn aangelegd, je zonder problemen je aanpast en op het ruiterpad gaat lopen en ze vervolgens NOG blijven zeiken.
Ook de doorgang verhinderen door de jeep ervoor te zetten was werkelijk stijlloos. Je had redenen om je bedreigd te voelen.

De hond is de betere mens

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:03

Als deze heren hun werkgebied nu eens zouden verleggen naar de dobbeplas en het delftse hout ipv de balij, kunnen ze zich bezig gaan houden met irtritante hondeneigenaren die hun hond buiten het hondebos vrolijk achter paardjes (Die zich wel netjes op het ruiterpad begeven) aan laten hollen met alle gevolgen vandien (want opvoeden en onder apel houden ho maar). Denk dat dat een veel verstandigere invulling van hun dagelijkse werkzaamheden is dan het pesten van ruiters die zich naast niet officiele en onzichtbare ruiterpaden in de balij begeven (waar verder niemand zich aan stoort).
De beste man had zijn vraag misschien iets anders in kunnen kleden, dan had je waarsch anders gereageerd. Ik zou even een briefje aan staatbosbeheer sturen die over dit gebied gaat en even het voorval voorleggen en vragen of ze als ze willen dat je van dat geweldige ruiterpad gebruik maakt ook een dusdanig pad aan willen leggen eender het delftse hout en de dobbeplas en dat je dan met liefde gebruikt maakt van dit voor ruiters bestemde pad.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:04

Wat een idioten zeg... brief schrijven zou inderdaad een optie zijn.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat boswachters niet alles van paarden af weten, ik bedoel, een fiets of een brommer/auto kan je wel gewoon in één keer stilzetten :/

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:15

Hebben Lenn en ik ook ooit gehad. Stelletje machtsmisbruikers

Wij waren ook naar de bossen. En ook die bossen waren in aanbouw. De ruiterpaden waren volgestort met puin, grote pollen en waren echt zeer ongelijk. Lenn en ik wilde daar absoluut niet over rijden. Zelfs in stap was het te gevaarlijk.
Dus wij de rode-paaltjes route maar gevolgd (buiten het seizoen). En dus ook de boswachter tegengekomen. Lenn had d'r paard pas net en toen kon die echt niet stilstaan. En die boswachter: zet je paard een stil. Lenn: dat gaat niet, hij kan niet stil blijven staan. Ja en dat ging ook zo nog een tijdje door natuurlijk. De boswachter was bijna zelf op het paard geklommen om hem wel eens even stil te zetten Boos!
Maar goed, wij hadden dus wel een bekeuring gekregen.

Stelletje *(@&#$%. Ik hoorde later ook, dat die boswachter echt een grote *piep* is.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:17

Nog ff iets. Ik vraag me af of boswachters ook iets doen aan fietsers/mountainbikers/brommers en (cross)motors op ruiterpaden Stoom uit je oren

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:44

Een tip voor iedereen hier: geef je echte naam en adres niet door. Want dan krijg je een bekeuring.

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:54

Ach... als jij gewoon even een half minuutje naar hem geluisterd had, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:59

Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo wat nou het supergrote probleem is om even een halve second stil te staan en als ik het verhaal zo lees kan ik me voorstellen dat die boswachter zich iets geprovoceerd voelde...

Europe is our playground

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:16

Ben ik ff blij dat ik nog nooit een boswachter tegengekomen ben! Volgens mij hebben ze die hier ook niet. Ik rij nl niet overal op de ruiterpaden. Das nl 1 doodsaaie route. Die maar 1 kant op gaat. En sinds er een x een paard door een brug gezakt is (die met nat weer toch al spekglat zijn) zie je mij niet meer over zo'n brug gaan...

Daar komt nog bij dat de kwaliteit van de ruiterpaden echt bagger is! Veel kuilen, nog meer molshopen en allemaal modder.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 17:26

manic schreef:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo wat nou het supergrote probleem is om even een halve second stil te staan en als ik het verhaal zo lees kan ik me voorstellen dat die boswachter zich iets geprovoceerd voelde...


Sorry hoor maar als die man zo graag machts spelletjes speelt laat hem dat dan lekker thuis doen bij zijn vrouw!
Ik leg hem duidelijk en zeer vriendelijk uit WAAROM ik niet stil wil staan en als die man daar geen begrip voor kan opbrengen vind ik hem echt een *piep* van een boswachter! Met zijn opmerking: moet je maar thuis blijven! Belachelijk, grrr ik wordt er weer kwaad om als ik eraan denk! Boos!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:29

Wellicht beter om volgende keer een halve seconde stil te gaan staan om te zeggen dat liever niet stil staat in verband met de kou..? Scheelt waarschijnlijk een hoop (wederzijdse) frustratie...

Europe is our playground


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, criollo_yess, FCSA, Googlebot, MissWeenie, StalNollie, Telpeva, Vagabondo en 80 bezoekers