Scheurtje in leren laars,valt dat te maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Scheurtje in leren laars,valt dat te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 00:45

Vandaag tijdens het poetsen van mijn laarzen zag ik dat er in de ene een scheurtje in het leder zat..De scheur zit op de achterkant van de laars, aan de onderkant van die 'strip'. Binnenin zag ik een stukje plastic zitten en het scheurtje zit dan precies aan het uiteinde daarvan..Vrees dus dat dat de boosdoener is geweest....
Ik ben nu wel erg benieuwd of iemand enig idee heeft of dit te maken valt..Zoals het er nu uitziet kan ik ze beter niet gebruiken omdat ik vrees dat ze dan verder gaan scheuren..
Helaas volgende week tijd om naar de schoenmaker te gaan,maar misschien dat jullie enig idee hebben?

Alvast bedankt!


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:05

Als het echt op de balein zit, lijkt het me lastig worden.... Ze moeten het toch stikken.
Overigens heb ik de baleinen uit mijn leren laarzen laten halen, en geen problemen mee gehad. Als de balein eruit is zal het zeker wel gemaakt kunnen worden.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 01:14

Oh,heeft die 'strip' ook nog een naam,wist ik niet Knipoog Hij zit echt op het midden van de ballein,onderaan..Maar zakken de laarzen niet in,als deze eruit worden gehaald?

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:58

Ligt eraan wat voor laarzen je hebt, ik heb nu petries, en dat zijn sowieso al van die kachelpijpen Haha! Die zakken niet.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 10:53

Whahaha Haha! Ik weet niet eens precies wat voor merk ik heb...Equin ofzo?


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:50

Ik had dat met m'n vorige laarzen ook.
heb toen nog wel een paar keer gereden ermee, omdat ik niet eerder naar de schoenmaker kon.
de schoenmaker had er bij mij een stukje leer op gezet.
de balleinen kan je er trouwens ook uittrekken als je dat wilt (had ik niet gedaan), om te voorkomen dat ze er tijdens het rijden uitglijden als het nog kapot is onderin.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:54

bij mij steekt hij er iedere keer uit en stop hem dan weer terug. Moet ze eigenlijk ook naar de zadelmakerij brengen (zijn ook dun aan de binnenkanten) maar ben te lui. Misschien kunnen ze er idd een stukje leer overheen stikken zodat hij er niet meer uit prikt.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 13:37

Ik denk dat ik de balleinen er toch niet uit laat halen..Dan zou ik een laars met en een zónder hebben..Daarbij zijn ze helemaal op maat gemaakt en het lijkt mij dat die balleinen toch wel een klein beetje een functie hebben...Mijn laarzen zijn dan ook niet echt van die 'kachelpijpen'zoals supertje mooi omschrijft Haha! Dus ik vrees dat ze dan in gaan zakken...Bedankt voor jullie reacties, ik trek van de week maar even oude chaps aan..(als ik ze nog kan vinden Scheve mond )
Ben iig blij dat er iets aan te doen valt...Was al bang dat ze afgeschreven waren. Een lapje leer eroverheen dus, bedankt! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers