Wie hebben er ook zo'n moeilijk paard/pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Wie hebben er ook zo'n moeilijk paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 23:50

Wie hier op bokt heeft ook zo'n probleemgeval?

Die van mij kan dus echt niet met andere ruinen in een wei Boos!

En het rare is, hij heeft altijd met ruinen gestaan van z'n derde tot z'n tiende en daarna ging het niet meer Verward
Op z'n achtste zijn we verhuisd naar een andere stal en daar stond hij ook gewoon met 3 andere ruinen op de wei. Het jaar daarop stond hij er nog maar met één en die ruin is toen zo erg toegetakeld door een merrie dat deze in een andere wei moest.
Een jaar later was er een nieuwe ruin op stal en die kwam bij die van mij te staan,maar dat was dus meteen foute boel. Die ruin eruit. Een jaar daarna een andere ruin erbij gezet en ook die heeft hij heel ernstig toegetakeld,dus die ruin er weer uit Verdrietig
Het jaar daarop wilden ze het toch nog een keer proberen met een andere ruin en ook die werd letterlijk en figuurlijk door heel de wei getrapt. Met dus nu dat hij alleen maar met merries staat. Hij is zelfs zo erg dat er een wei tussen moet zitten met andere paarden anders gaat hij door het draad Boos!

Ik ben ermee naar de VA geweest om het te laten testen of hij toevallig nog testosteron aanmaakte,maar dat was niet het geval.

Zijn er hier meerder die zo'n paard hebben of is die van mij gewoon een beetje getikt Haha!

Groetjes Knipoog


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:02

Die van mij kan wel met 1 of 2 andere ruinen in de wei, of met merries. Als hij in een groep met merries staat, of een enkele merrie en er staat nog een ruin bij, dan wordt het gegarandeerd vechten....
Hij beschermd 'zijn' merries dan heel erg.
Vreemde is dat hij dat beschermende gedrag ook heeft bij zijn 'maatje', een andere ruin. Dan mag er ook geen ander paard bij in de buurt komen. Overigens is zijn maatje 1.76 en hij 1.46 Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:23

Gelukkig niet zeg, lijkt me balen als je je paard niet lekker overal tussen kan zetten.

Die van mij kan tot nu toe overal tussen, ze wilt alleen wel de baas zijn Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:51

Die van mij kan behalve thuis nergens vast staan, dan trekt ze alles kapot. En vorig jaar reageerde ze zo erg (henstig) op onze ruin (en die snapte er niks van) dat die geirriteerd raakte door haar hitsige gedrag en haar de sloot in jaagde.
Verder kan ze (bijna) niet met andere mensen dan mij omgaan, dus ik moet altijd zelf klaarstaan voor dr, wat training betreft. (alleen mn instruktie kan ik er zo op zetten zonder dat ik er zelf bij hoef te zijn, maar ja zij gaat echt geen bijrijder voor mij zijn Knipoog)

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:27

Mijn paard is gelukkig niet zo moeilijk, de Ijslander van mn zus is dr wel zo een. Hij kan niet met merries, die dekt hij en als ze dat niet toestaan jaagt ie ze de hele dag achterna. En door een beetje grote ego Haha! kan hij ook niet bij alle andere paarden. Hoe klein hij ook is vergeleken met de andere ruinen, hij gaat net zolang door tot ie 'gewonnen' heeft. Alleen met mijn arabier ging het wel, die blijft m gewoon uit de weg, daagt m niet uit en uiteindelijk waren het maatjes op de wei. Maar ja, met de andere paarden uit het weiland ging het niet goed, dus hij staat weer alleen nu. Maar geloof niet dat ie daar echt onder lijdt, hij lijkt zich wel te amuseren in zn eentje. T blijft gewoon een aparte!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:37

d-day is echt asso bij ons, hij heeft zelfs is drachtige arysha door de draad gejaagd met als gevolg: open borst, vlees gescheurd moest genaaid worden. ze is het veulen kwijtgeraakt door de antibiotica die ze toen kreeg.ok d-day moest apart zo jaren tot merrie Nina ontsnapte en die gign bij hem en ze waren dikke maatjes

F

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:53

ik weet wel wij hadden een kleine welsh mountain op de manege staan later deed hij dank aan zijn naam rakker. Hij werd later verkocht aan onze hoefsmit daar staat hij nu met een muilkorf om in de wei! want hij bijt alle dekens kapot en heeft een haflinger een blauw oog getrapt kan je voor stellen beestie van 1.20 trapt blauw oog bij grote maat haflinger 1.50!!
misschien is een muilkort ofzo een oplossing?

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:11

mijn tinker is echt een watje. stelt zich altijd heel onderdanig op eigenlijk. Kan wel bijna overal bij (behalve als ie zelf getrapt wordt maar das nog nooit gebeurd eigenlijk. Gelukkig is hij juist heel vriendelijk en ziet in elk paard een vriendje. Best vertederend soms. Deze zomer heeft ie van een megagrote fries geleerd hoe je elkaar lekker op de schoft moet krabben. Dat probeert ie nu standaard bij alk paard waar hij bij kan uit, makt niet uit of ik erop zit of niet Haha!. Ik vind het heel schattig, maar meneer snapt zelf niet dat niet alle paarden van hem gediend zijn, dus af en toe is dat wel teleurstellend voor hem Lachen

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:58

mijn merrie is echt een trut haha ik kan haar niet bij andere zetten want die slaat ze dan af k heb t een keer geprobeert maar k heb haar er gou tussen uit gehaald want ze had ijzers achter en dat kan niet goed aflopen voor de andere paarden

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:46

Die van mij was altijd zo'n probleemgeval, nu nog steeds wel een beetje maar het gaat al stukken beter.
Ze vind anderen paarden in de wei al stukken minder erg, al moeten ze het niet wagen om in de buurt te komen als ze eten heeft.
Tijdens het opleggen en afhalen van de dekens moet je ook uitkijken o,ja en tijdens het zadelen en poetsen ook.
En tijdens de les blijven ze mooi allemaal uit m'n buurt (weer een voordeel van een "gevaarlijk" paard, ze trapt namelijk graag naar anderep aardjes)
Maar gelukkig was het deze winter stukken minder erg dan de andere winters.

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:28

Bij mijn verzorgpaard staat een paard in de wei die iets soortgelijks doet. Hij heet Jack en is een vrij groot paard en hij is vooral ONWIJS dominant!! Echt heel erg: hij wil alle merries op het land bij hem hebben en geen enkele andere ruin mag er bij komen, want die wordt dan gelijk heel aggresief aangevallen. Het land is bij ons opgedeeld in 5 weien en Jack staat in de wei met 2 merries. Als er een andere merrie een beetje dichtbij de omheining tussen hun weitjes komt staan, hinnikt hij en draaft er showend op af met z'n staart in de lucht. Zodra er een andere ruin te dicht bij de omheining komt, stormt hij er woest op af met z'n oren plat in z'n nek. Ook beschermt hij die 2 merries supererg.
Het is echt heel erg om met een ruin door zijn land te moeten, want dan valt 'ie 'm dus gewoon aan. Daarom kan je ook eigenlijk alleen maar door zijn 'territorium' als je een longeerzweep mee neemt. Dat doet iedereen met een ruin bij ons dan ook. Gelukkig is mijn verzorgpaard een merrie en heb ik dat probleem niet Lachen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Telpeva, Vlindy en 133 bezoekers