Vandaag in tranen na een zware dag werken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 19:18

Vandaag is de derde dag dat ik inval in een groep 7 waarvan de leerkracht overspannen is. De eerste dag ging heel goed (ik was wel al gewaarschuwd), gister met sinterklaas natuurlijk wel druk, maar gerwoon een zware dag. Vandag waren ze weer nog wat druk bij vrije momenten, ze een aantal keer aangesproken op gedrag, maar bij de gymles dreigde het een zootje te worden. Ze mochten van vorige leerkracht heelveel, zo ook in de toestelberging en heel druk doen. Bij mij dus niet. Heel consequent en rustig gebleven, maar we zaten de halve gymles op de bank. 1 moest aankleden omdat hij toch weer de berging indook, en werd dar weer pissig over.

De anderen lieten zich ook meeslepen en ik vond de sfeer heel vervelend. Heb het er met ze over gehad, maar het werd eigenlijk niet beter. Toen ook nog een vader die verhaal kwam halen (en me toch wel steunde toen duidelijk werd wat het probleem was) en gelijk toen die de deur uit was, hield ik het toch niet meer... He bah!

Gelukkig werd het wel opgemerkt door de andere leerkrachten en die namen de tijd om even na te praten en me te ondersteunen. Een heel fijn team dus!

Maar ja, morgen maar weer verder kijken. En gewoon proberen consequent te blijven. Ik weet dat de andere leerkrachten achter me staan, maar het vreet echt energie zo... Verdrietig Hopelijk morgen een betere dag!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joyce B op 2001-12-06 18:22 ]</font>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:55

Meid, je gaat het helemaal redden.. ik kan me nog goed herinneren dat als er een invaller in onze klas was die altijd zover werd getreiterd, dat die ook meestal overspannen weer het pand verliet..
De beste manier is toch niet te veel van aantrekken, want dan is het niet leuk meer en is de lol eraf. Het is goed van je dat je ze duidelijk maakt wie de baas is. Niet zij, maar jij! Zet 'm op meid, je kunt het wel aan! Lachen

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:56

idd niet toegeven en heeeeeel erg streng zijn, ik zit nu in de 3e en weet heel zeker dat als iemand streng is........ ik mn bekkie wel hou!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:05

Komt vast wel goed Joyce! Op welke school was dit? Maar ik kan het me wel voorstellen, lijkt me moeilijk, zo'n klas vol etters... iig niks voor mij!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:50

Ja het is precies zoals die andere zeggen. Niet aan toegeven, want als je dat wel doet, dan denken ze dat ze "gewonnen" hebben en alles kunnen doen en laten wat ze willen. Als der dan weer een andere invaller(-ster) zou komen zouden ze die nog erger treiteren. Als je ze laat zien wie de baas is dan kunnen ze zich wel gedragen. }> Ik weet dat ik dat allemaal makkelijk kan zeggen maar ik weet zelf (jammergenoeg) nu wel hoe je een leraar weg krijgt. Schijnheilig Maar dat was 5 jaar geleden. Bloos Sterkte

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:42

Volhouden hoor Joyce!! Tsjakka, je kunt het, houd die koters onder de duim! Je laat je toch niet kisten door zo'n stelletje? (ik mis hier een tsjakka-smiley...)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:57

Hihi... begrijp je nu waarom ik niet meer voor de klas sta? Ik vond er helemaal niets meer aan, die rotklassen. Mijn stageschool was nog leuk, mijn eerste invalbaan was nog leuk maar de rest was bagger!

Sterkte en zet hem op! Gewoon consequent zijn en je wint vanzelf!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 20:11

Ben blij met al die ondersteunende woorden!
Gelukkig wordt het me niet kwalijk genomen, en krijg ik veel steun van de andere bovenbouw leerkrachten (zelfs een beetje vaderlijk, meesten zijn 50+ Knipoog ) Het is een voordeel dat het een langere periode is, en ik hoop dat ik af en toe nog eens mag komen uithuilen bij jullie en jullie me dan weer een een hart onder de riem willen steken Schijnheilig
Bedankt, en op naar een nieuwe week!!!