wie van jullie rijdt er wel eens op een maisveld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 20:18

want ik mag dus op een hoog liggend maisveld gaan rijden, is echt droog ( geen blub ) alleen er steken nu nog allemaal van die stokjes uit (heel kort) en die boer ploegt dat van de week nog om, maareh, kan ik Toscar daar nu al op longeren? Wil hem namelijk wat beweging geven en in de wei is het kei nat en blubberig... en hij trapt dan het gras kapot, en ik wil dus even weten of het verstandig is... want zijn die stokjes niet gevaarlijk?
Verward



Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 20:54

Ikjdwel eens tijdens het buitenrijden heel stiekem een rondje over het maisveld,maar het hangt er vanaf of het dikke stokjes zijn..lijkt me niet echt goed, is denk ook ook erg zwaar, zeker als het net geploegd is!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:04

Ik zou het niet doen, veel te gevaarlijk met die uitstekende stokjes, hij kan zich daar vreselijk aan kwetsen en je kan vrij diep inzakken in een maisveld!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:11

Lijkt me niet echt goed voor zo'n gevoelige hoefzool...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:12

lijkt me niet verstandig die stengels zijn echt scherp als je erop komt te staan dus ook voor je paardje. gewoon ff wachten tot het omgeploegd is als ik jou was

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 21:17

ja, leek mij ook, maar misschien kon het toch... maar we zullen netjes wachten!
Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:19

wanneer onze bak te nat is om fatsoendelijk in de rijden ga ik idd het stoppelveld in.

niet een maisveld waar de maisplant nog opstaat Schijnheilig

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 12:08

uiteraard zijn het stoppels... Schijnheilig
van zo´n 5 centimeter...
ennuh, ik zeg het die boer wel ff....
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 14:17

Ik heb gisteren nog op zo'n maisveld gereden. Volgens mij kan het wel,hoor. Het is niet gevaarlijk als je je paard op een "baan" zet, ik bedoel dat je rijd tussen twee rijen stoppels. Voltes enzovoort zou ik niet doen op een stoppelveld maar gewoon rechtdoor een galopje gaat wel goed. En ze zakken er juist niet zo diep in omdat er veel afval van de bladeren van de stengels op de grond liggen. Ik zou het wel zeker niet doen als het omgeploegd is!!! Daar zakken paarden in weg en dat is heel belastend voor de pezen. Je paard kan er ook een gesprongen ader van oplopen waardoor ze een tijdje mank kunnen lopen (heeft Odessa gehad door in een modderige wei te lopen)

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 14:26

Hoi.

Ik heb het vroeger ook vaak gedaan, en als je een paard met harde hoefen hebt gaat het supergoed. Vooral als je gaat longeren zoals je zegt. Dan trapt hij alles plat na een minuut of tien!
Alleen als die boer het geploegd heeft is het echt niet fijn rijden meer hoor!
Dan wordt het gelijk een zachte prut-zooi!


Succes. Gr Frank.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 14:27

kijk maar eens naar de military in boekelo... daar racen die enorm dure paarden met een noodgang over net gemaaide maisvelden... dat lijkt mij toch een bewijs dat het wel kan.

ik deed het altijd om gindo's rugspieren te trainen...het is namelijk wel behoorlijk zwaar...

kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 15:15

Volgens mij kan het wel. Ik doe dit ook wel eens en ik merk niet dat de paarden er last van hebben. Ze vinden het juist prachtig mooi, zo'n uitgestrekt stuk. Ook longeren heb ik daar weleens gedaan, dat was eigenlijk niet zo geweldig.
als het veld pas geploegd is zou ik er een tijdje niet opgaan want dan is het juist erg zacht en zak je er echt diep in. Dat is niet zo'n succes.
Ik heb het weleens gedaan met een paard dat een behoorlijke tijd niet gereden was en dus echt ontzettend druk was. die kon daar zijn energie goed kwijt en deed na ongeveer 15 minuten maisland weer heel gewoon.
Ik zou zeggen probeer het gewoon, misschien heeft je paard er wel helemaal geen last van, misschien wel, daar kom je snel genoeg achter. Mijn paarden kunnen er wel tegen. (ze hebben vrij harde hoeven)

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 15:17

toscar is een haflinger met harde hoeven, dsu ff proberen...
Haha!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:57

Citaat:
Op 2001-12-07 14:27, schreef LiSSy:
kijk maar eens naar de military in boekelo... daar racen die enorm dure paarden met een noodgang over net gemaaide maisvelden... dat lijkt mij toch een bewijs dat het wel kan.

Hmm..daar had ik nog niet aan gedacht. Is idd waar, end e paarden hebben er daar ook geen last van. Heb zelf de afgelopen jaren ook elk jaar op het militaryterrein gereden en Cyrus ging er bepaald niet langzamer van(nou hebben we het ook over een gevoelloze welsh cob..)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:23

Eind oktober hadden wij een dressuurdag op een maïsveld. Blijkbaar wordt het bij ons vaak gedaan op een pas geoogst maïsveld rijden!
Ik ben er eigenlijk ook niet zo voor, maar als je ingeschreven bent kan je moeilijk anders. Mijn paard heeft er in ieder geval geen last van gehad.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 15:59

haha, waarom zou je niet op het maisland mogen rijden? Zo slecht is dat echt niet hoor! T zijn geen watjes! (nouja, die van mij is een watje eerste klas, maar die geeft er ook nix om)Bij ons is de bak nu ook stinkmodder (is bijna weer goed) en ik ga ook elke dag op het maisland trainen. Heb daar lekker de ruimte. Rijd een stuk beter als de bak al haalt het het niet bij de binnenbak.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 17:36

OKEY, morgen beginne met rijden,... *LOL* (eindelijk...)

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:05

Mja, en die stoppels zijn inmiddels toch wel een beetje zachter geweorden met al die regen enzo Verward
Ik rijd ook gewoon op het maïsland hoor!
voltes draaien kan ook wel, je met het alleen niet te veel doen. en een beetje een vlak stuk opzoeken enzo.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 12:01

Ik zou maar uitkijken op een maisveld, ten eerste is het niet te vertrouwen en je pony kan er kreupel van worden.

-xx-

Sanne

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 19:35

ben vandaag ff een stuk er op geweest, nou tussen de stoppels is goed te rijden, alleen meneer begreep in het begin nog niet zo dat hij er tussen moest blijven... Haha!
maar reed best goed, alleen heb alleen maar rechte baantjes er tussen gereden, ach op zich is het alleen voor de dgen dat ik minder tijd heb (2 dagen per week) om hem ff wat beweging te geven! want 2x per week naar de ponyclub, en op vrijdag ga ik er dan zefl heen ... en zaterdag/zondag kan ook/ of lekker buitenrijden...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nezumichan en 44 bezoekers