Speciale band v/h trainen van bovenhalsbespiering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Speciale band v/h trainen van bovenhalsbespiering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 23:31

Een man bij ons op stal had het gezien bij een hengstenhouderij, die had ze hengsten op stal een speciale band aangedaan die van boven smal was en van onder breed, zodat ze meer bovenhalsbespiering zouden krijgen omdat ze vanwege die band hun hals op een bepaalde houding moesten houden.
Ik dacht eerst dat het een luchtzuigband was, maar dat was het niet zei hij.
Wie weet er wat meer over, heb er zelf nog nooit van gehoord.

MrMysterio

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:44

Ik weet niet veel van paarden, maar dit lijkt mij nou niet een vriendelijke methode...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:02

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar het lijkt me nou niet echt de juiste manier.....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:03

ik heb er weleens wat van gehoord en vind het iets belachelijks Boos!

laat een paard op stal lekker paard zijn, en alleen tijdens het rijden zet je hem aan t werk en train je zn spieren

zo zijn er ook mensen die wanneer hun paard bv niet naar rechts wil inbuigen dat paard een hele nacht op stal met hun hoofd naar rechts gebonden vastzetten Boos!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:37

Precies,wat de mensen boven mij al zeggen...Net een bodybuilder die anabolen gebruikt, hebben ook het geduld niet om de spieren rustig te laten groeien.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:30

Is dit echt een band voor het kweken van bespiering, of een band om overtollig vet weg te smelten zodat de ophanging van het hoofd wat slanker lijkt? Kan dat persoonlijk niet zielig vinden hoor...teveel vet op de verkeerde plek gaat namelijk tegen je werken als je dresuurmatig met je paard wilt werken.

Bijvoorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:35

Wacht ff, bedoel je te zeggen dat men die dekens om doet om vet weg te laten gaan????????
Het zou verstandiger als men zich eerst eens afvroeg waarom dat vet daar überhaupt zou zitten??? En als die ontdekking dan is gedaan, maatregelen treffen aan de basis, bij de oorzaak...... ideetje???

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:35

Ik geloof daar ook totaal niet in, vet wegsmelten met zo'n neopreen ding. Werkt bij mensen ook niet, het enige wat verdwijnt is vocht, door het zweten eronder.
En verder ga ik met Lovely mee. Ik denk dat een goede training een stuk doeltreffender is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:39

pff wat verzinnen ze tegenwoordig toch allemaal zeg Boos! t wordt met de dag gekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:51

Nog even en je paard moet met een abroller zijn stal in, omdat het baasje te lui is om een goed op de voerkaart te kijken en navenant te werken????

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:53

ja en massaal aan de slimfast natuurlijk he
en geen suikerklontjes meer maar zoetjes....

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:57

Lovely schreef:
Nog even en je paard moet met een abroller zijn stal in, omdat het baasje te lui is om een goed op de voerkaart te kijken en navenant te werken????


Nee joh, je maakt gewoon een loopband over de hele vloer van de box
Als je hem dan ook nog bijzet hoef je helemaal niets meer te doen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 02:59

bijgezet in de stapmolen

of noem ik nu weer iets wat allang gebeurt Lips are sealed

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 03:00

Renske20 schreef:
:)* bijgezet in de stapmolen

of noem ik nu weer iets wat allang gebeurt Lips are sealed


Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 03:01

k was er al bang voor ja, als ik het al kan bedenken, zullen er vast wel mensen zijn die het allang uitvoeren Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 08:07

Vet dat tegen je gaat werken? Ziek
Dat is voor mij helemaal nieuw, wellicht omdat ik geen vette paarden heb.

Wb de band,
ik denk dat iedereen wel kan bedenken dat je spieren hoort te ontwikkelen dmv zorgvuldige training en niet door forcering.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 08:59

Ik weet niet of de topicstarter met de necksweat de band bedoelde op spieren te kweken. Ik weet wel dat de necksweat bij Quarter Horses en Paint Horses wordt gebruikt om de ophanging van het hoofd slanker te laten lijken, en dan voornamelijk in de Halterring.

En jawel, teveel massa kan in de weg gaan zitten. En dan maakt het in dat geval niet uit of het een spier is of vet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:38

Het moet wel heel veel plaatselijk vet zijn als het in de weg gaat zitten,
lijkt me dan eerder een kwestie van totale overconditie.
Overigens staat in de eerste post duidelijk dat het om een cosmetisch aspect gaat, namelijk dat de hoofd-halsverbinding slanker lijkt. Je houdt jezelf compleet voor de gek als je gaat proberen daar vocht uit te drijven en verwacht dat het rijtechnisch vóór je gaat werken.

(Ik heb zelf overigens een paard met een hals die net zo breed is al bij andere de hele boeg, maar dat werkt echt nog niet tegen me hoor, hij is verder netjes opgedroogt.)

Wat ik uit het bericht van de topicstartster opmaak is dat de dieren een band omkrijgen en hierdoor hun hoofd in een geforceerde positie moeten houden waardoor bepaalde spiergroepen blijkbaar meer opzwellen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:42

Sjuimpje"]
Het moet wel heel veel plaatselijk vet zijn als het in de weg gaat zitten,
lijkt me dan eerder een kwestie van totale overconditie.["quote"]

Niet altijd, maar vaak wel.

[quote="Sjuimpje schreef:
Wat ik uit het bericht van de topicstartster opmaak is dat de dieren een band omkrijgen en hierdoor hun hoofd in een geforceerde positie moeten houden waardoor bepaalde spiergroepen blijkbaar meer opzwellen.


En misschien ben ik bleu, maar zo'n band ken ik dan weer niet.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 10:23

Ik heb het indd over een speciale band voor het trainen (is in dit geval natuurlijk een raar woord) van de bovenhals bespiering.
We begonnen er op stal over, omdat mijn stalgenoot pas een jong paardje heeft gekocht die het sterrekijkers effect heeft.
Maar het is niet omdat we het zelf willen gebruiken, maar het was voor mij en me stalgenoot de vraag wat voor band dat was hoe het er dus uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:25

Volgens mij heet zo'n ding: " goede instructie en gezond verstand" Haha!.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:55

Ik veeg dit soort dingen op de hoop "waar de kennis van de ruiter ophoud, beginnen de inkomsten van de ruitershop"
Mensen die met dit soort hulpmiddelen een paard denken te kunnen "trainen" zijn een stelletje arme sukkels. Er zijn goede hulpmiddelen, die in handen van kundige ruiters goede dingen doen maar ik ken heel weinig kundige ruiters en heel veel "hulpmiddelen"
Er is overigens maar een manier om spieren te trainen en dat is beweging. Statische spanning traint geen spieren. Bedenk dat dit soort zaken grenst aan dierenmishandeling.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:14

Cassidy schreef:
Ik weet niet of de topicstarter met de necksweat de band bedoelde op spieren te kweken. Ik weet wel dat de necksweat bij Quarter Horses en Paint Horses wordt gebruikt om de ophanging van het hoofd slanker te laten lijken, en dan voornamelijk in de Halterring.



En bij de mini's

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:15

En omdat t warm wordt onder die band zou daar het vet weg SMELTEN Verward Dat beest is toch geen pakje margarine Knipoog Nee maar ff serieus, volgens mij is dat je reinste onzin

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:34

dit komt ook heel erg vaak voor in de arabierenwereld!de eerste foto van Cassedy wordt veel gebruikt,daaronder wordt vaak spieritus gedaan,dan dus de rubberen kap erover en dan het paard bijzetten zodat hij lekker gaat zweten...dan zweet hij al het vet araf....zeggen ze dan.....
Die mensen die dat doen zijn natuurlijk knettergek! maar ja die lopen er dus rond en in de arabierenwereld zie je het heeeeel veel!