pezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

pezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 18:16

hallo dames en heren.
Ik heb een paard en die heeft voor de 3e keer last van zijn pezen Huilen . Het is een haflinger maar ik heb gehoord dat het een haflinger kwaal is. Is dat zo Verward We gaan maandag naar de arts en dan horen jullie er meer over OK dan! Alvast bedankt. Charissa en zappa(paard!)


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:18

Dit kon je beter bij Medisch plaatsen, maar ik heb al een Mod gePBt voor je Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:26

Verplaatst naar MD.

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 18:28

o kej..srry.
dank je(u)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:46

Volgens mij is het niet rasgebonden.
Hoe was het bij de dierenarts?

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:59

wel rasgebonden ik heb het ook vaker gehoord en mij is toen verteld ze hebben vroeger de oude zwaardere types gekruist met arabieren om een lichtere haflinger te krijgen en daar zijn ze dus later ook op terug gekomen omdat je veel paarden met peesproblemen kreeg

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:29

volgens mij is het ook niet rasgebonden. Er zijn ook andere rassen die last hebben van peeesblessures.
Hoe is het vandaag gegaan bij de dierenarts??

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:38

Hoi,
ik ben niet zo goed in aardrijkskunde maar morgen is in Emmeloord een voorlichting over peesproblemen, het ontstaan ervan, de behandeling en de revalidatie, misschien is dat een leuke en leerzame optie?
Volgens mij is het gewoon in de kliniek, ik ga er iig wel naar toe!

Tot morgen Verward ????


iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:28

Ik ga er ook naar toe, en het is niet gewoon in de kliniek maar in 't Voorhuys - De Deel nr. 20 te Emmeloord. 't begint om 20.00 uur

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 16:35

hallo, sorry dat ik zo laat reageer, maar me internet lag eraf! Scheve mond
me paard was in de trailer over de voorste stang gesprongen(toen we in daar waren!) en ze hoofd zat vast. Gelukkig viel het nog mee...want hij heeft een paar schammetjes bij zijn oog en kneusinkjes. Verward Verdrietig
we hebben ook een aantal medicijnen mee gekregen voor de kneusinkjes en voor de stijfheid!

Bij zijn pezen gingen ze een scan maken en ze zagen niet veel. Maar toen gingen ze kijken hoe die liep(liep slecht!) en ze gingen bloed prikken..en er kwam teveel vocht uit! Verward Verward
hij heeft nu een drukverband om en moet een week rusten.
over een week komt de dierenarts even kijken en dan moeten we verder kijken wat we gaan doen! Lachen Knipoog

OK dan! charissa OK dan!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:01

Mijn eerste reactie bij het lezen van 'voor de 3e keer last van zijn pezen' was, dat je te vroeg weer te veel van de pezen gevraagd hebt. Dus te snel weer echt gaan rijden op te zware bodem.
Het grootste probleem bij peesporblemen is, dat het dier al vrij snel niet meer kreupel loopt, omdat het ontstekingsproces etc dat bij de peesbeschadiging optreedt snel weer opgelost is, maar dat het peesweefsel zelf maar heel traag weer ongerveer de oude sterkte terug krijgt. Maar de meesten denken: 'hij is niet meer kreupel, dus ik kan er weer mee aan de slag.'
En over dat het een rasprobleem is, heb ik nog nooit gehoord, ik ken meerdere paarden met peesproblemen die geen haflinger zijn (en toevallig ook eentje die wel haf is).

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:09

vraag maar naar aan de dierenarts en duh tuurlijk zijn er ook andere rassen met peesproblemen

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:20

Ik denk inderdaad dat je te snel weer bent begonnen Verward

Mijn pony had eens de aanhechting van de pees kapot en ik moest toen 3 maand stappen aan de hand, over de verharde weg!

Toen dat helemaal voorbij was kon ik pas kalm aan weer beginnen met opbouwen, je bent zo een half jaar verder Bloos

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:06

Een peesblessure is inderdaad heel erg vervelend, dit vooral omdat het een erg langdurige blessure is.
Het is namelijk vaak zo dat er aan het lopen van het paard niks meer te zien is (paard is dus niet meer kreupel). Maar als je dan dus naar de pees kijkt is deze nog lang niet zoals deze eruit moet zien, zo gebeurd het dus ongetwijfeld erg vaak dat men alweer met het paard begint te trainen maar de pees er dus eigenlijk nog niet aan toe is, omdat deze nog niet goed geheeld is.
Mijn boodschap voor jou is dus inderdaad ook: vraag goed aan je da de tijd dat je pony rust nodig heeft en begin liever een week te laat dan te vroeg! Verder heel erg veel sterkte want ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend een peesblessure kan zijn! Scheve mond

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:35

MissPPP schreef:
Een peesblessure is inderdaad heel erg vervelend, dit vooral omdat het een erg langdurige blessure is.
Het is namelijk vaak zo dat er aan het lopen van het paard niks meer te zien is (paard is dus niet meer kreupel). Maar als je dan dus naar de pees kijkt is deze nog lang niet zoals deze eruit moet zien, zo gebeurd het dus ongetwijfeld erg vaak dat men alweer met het paard begint te trainen maar de pees er dus eigenlijk nog niet aan toe is, omdat deze nog niet goed geheeld is. Scheve mond


Klopt, dit kwam gisteren op de lezing ook heel erg naar voren!
Hierom wordt er heel veel met herhalingsscans en herhalingsecho's gewerkt. Dan pas kun je goed zien wat er allemaal nog kapot is, pezen zijn erg complex! Lachen

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:10

hallo
jullie hebben inderdaad gelijk hoor.
Mar ik heb dit ook ZEKER gedaan!! *LOL*
we hebben de 1e keer 1 JAAR bezig geweest en toen pas opbouwen!!
en de 2e keer 3 kwart jaar.
en de 3e is nu...mar nu zal het ook wel zo zijn. Scheve mond
maar de dierenarts zei ook dat het wel een gevoelige plek zal blijven.

en me paard heeft hoefijzers maar toen we hem kochten niet, dus hebben we zijn hoefijzers er ook maar GELIJK afgehaald

bedankt voor jullie opmerkingen OK dan!

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 10:17

hallo Haha!

ik ben nog verder geinvormeerd en ze hebben ontdekt dat er in de peesschede vocht zit.
we zijn nu elke dag 2 x aan het stappen en elke dag 2x koelen.
waarschijnlijk komt de dierenats maandag weer en dan kijkuh we wat we moeten doen.

groetjes Charissa en Tong uitsteken Zappa OK dan!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:04

Nou heel veel sterkte en succes de komende periode, want al dat stappen is lang niet altijd even leuk
Maar één ding weet je, en dat is dat je het voor een goed doel doet Haha! Knipoog !!!!

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 20:15

Jaike schreef:
Nou heel veel sterkte en succes de komende periode, want al dat stappen is lang niet altijd even leuk
Maar één ding weet je, en dat is dat je het voor een goed doel doet Haha! Knipoog !!!!


ja idderdaad OK dan!

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 19:17

hallo allemaal ik weet niet of jullie wilde weten hoe het verder was gegaan, maar we zijn bezig mt stappen al in de bak...(want we waren eerst 3weken op ht pad aan ht stappen!)

hij is harstikke braaf...mijn verzorgs vriendin die is er wel af gevallen..
marja...kan gebeuren.

OK dan! xxxxXxXxxxx van me paard en van MiI(charissa) OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, GrapeshotBot, inge_romeo en 33 bezoekers