schimmel of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

schimmel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 23:22

hoi, mijn paard heeft op zijn voorbeen net boven de hoef, allemaal witte schilfers. Het haar laat een beetje los. Ik dacht eerst dat hij misschien zichzelf streek, maar het zit ook aan de buitenkant net boven de hoef. Het zit nu maar aan een been.
hij heeft het wel vaker , maar dan aan beide benen. Ook op zijn voorhoofd zit een plekje. Het is er dan wel en dan weer niet. Als je denkt er groeit weer haar op zijn voorhoofd, dan begint het net weer te kalen en te schilferen.
Ik heb aan schimmel gedacht, maar dan zou het volgens mij meer uitbreiden en ook ons andere paard heeft het niet, terwijl ze veel met elkaar in contact komen.

kent iemand dit, of is het toch schimmel?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:24

Het kan zijn dat de huid erg droog is, dus je kunt voor de zekerheid kijken of je met een scheutje lijnzaad of zonnebloemolie door het voer de schilfers kunt verminderen. Heeft je paard jeuk?
In ieder geval is het niet verkeerd om je paard een paar keer met imaverol te wassen, en ook je poetsspullen te ontsmetten. Mocht het over een paar dagen tot twee weken nog steeds zo zijn, ondanks de olie en het wassen, zou ik er even een kweek van laten zetten.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 00:34

bedankt voor je antwoord. Het paard heeft er geen jeuk aan. Misschien inderdaad droge huid. Het paard is al wat ouder.