Hier ooit van gehoort????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Hier ooit van gehoort????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 22:50

Hoi,

Heb hier even een hele rare vraag: Rij sinds kort wedstrijden en heb een beetje een drukke pony nou vertelde iemand ons om voor de wedstrijd een half felsje bier door het water heen te doen iemand hier ooit van gehoord.

Ze zou hier rustiger van moeten worden en minder kijkerig, vind het maar raar, maar misschien heeft iemand van jullie er eerder van gehoord.

Tips graag.

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws


xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:51

ikke neit.. weet alleen dat beir word gebruikt tegen diaree bij paarden..
ben beniwut

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 22:52

Ja ik ook!!

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:53

lijkt mij absoluut niet werken?

ik zelf heb het eerste seizoen van sectolin nervo gebruikt met wedstrijden,was er erg tevreden over Lachen
erna ben ik het gaan afbouwen en nu gebruik ik het niet meer.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:51

Ik denk dat je je pony vermoord..... Bier gaat geweldig gisten op de maag.... Kan nooit goed zijn
Zoek dan een homeopathisch middeltje om je pony rustiger te maken... Dan weet je zeker dat het geen kwaad kan. Probeer het wel eerst thuis eens uit... Homeophatische middeltje verergeren eerst voor ze gaan werken.. Dit is niet altijd het geval maar kan zijn Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:25

Bier lijkt me niet zo'n goed plan, zo vlak voor het rijden. Idd vanwege het gisten.
Homeopatisch is wel een goed idee, maar laat je wel goed informeren!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:36

Persoonlijk zou ik liever voor Bach Rescue druppeltjes kiezen dan voor bier.

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:39

wij gebruiken Valdisper om de hond met oud-en-nieuw rustig te houden en ik neem er binnenkort ook eentje (voor mezelf dan wel) met wedstrijd. Het is eigenlijk voor mensen met examenvrees, zenuwen, maar misschien helpt het ook bij je paard

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:12

Ik heb wel eens gehoord dat men een paard 1 blikje malt bier per dag voert als hij dikke achterbenen heeft.
Heb het overigens nooit geprobeert hoor!
Maar voor de zenuwen lijkt het me een groot fabelverhaal... Zou het niet doen.
Denk eerder aan Passieflora van Dr Vogel of Bachbloessem, of Nervelet van VSM.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:30

Ik heb wel eens gehoord dat een paard wat bier krijgt na veel inspanning. Dat had geloof ik iets te maken met de spieren. Hier het precies zit weet ik niet, als iemand aanvulling heeft: graag. Het paard in kwestie is er trouwens nog nooit ziek van geworden ofzo, dus of het echt slecht is?

...

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:39

Slecht is het niet. Mits het paard niet gelijk hoeft te lopen. Want dan heb je kans op gisting. Als je het na het werk geeft is het wel goed. Goed voor de vacht (bij verharen) en voor de spieren. Het ontspant de spieren, dus heb je minder kans op spierpijn.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:46

ik heb der wel van gehoord dat ze er rustiger van werden.. maar verder ook niet..

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:29

Ik heb ook weleens gehoord dat bier paarden rustiger maakt, ze hadden het dan wel over oud bruin... Of het werkt geen idee ik zou eerder voor rescue kiezen.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:31

Amanda schreef:
Slecht is het niet. Mits het paard niet gelijk hoeft te lopen. Want dan heb je kans op gisting. Als je het na het werk geeft is het wel goed. Goed voor de vacht (bij verharen) en voor de spieren. Het ontspant de spieren, dus heb je minder kans op spierpijn.


Ja dat herinner ik me inderdaad. Nou wie weet van de zomer lekker na een buitenrit, krijgt hij ook met warm weer een lekker koel pilsje Haha!

...

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:55

Niet te koud hoor! Anders heb je weer kans op koliek. Lastige dieren, die paarden Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:00

Er zijn genoeg dingen op de markt die er speciaal voor ontwikkeld zijn. En daarnaast zijn er ook middeltjes die eigenlijk voor mensen bedoeld zijn, die hun werking ook bij paarden hebben bewezen. Hiermee bedoel ik dus ook druppeltjes en pilletjes speciaal ontwikkeld tegen stress. Ik zou niet met zo'n huis-tuin en keuken middel gaan klooien. Zeker niet, zoals hier boven ook al wordt gezegd, als de kans groot is dat dat middel gaat gisten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:00

ik gebruik Nervo Horse tegen het kijkerige gedrag van mn paard

te bstellen bij divoza, druppels kan je 2-4 weken geven, en t is niet normaal wat een verschil dat het maakt OK dan!

ik probeer het steeds na een periode van 4 weken druppels, een tijdje zonder, en ik kan steeds langer zonder die druppels rijden, hij krijgt nu door dat wedstrijden helemaal niet eng zijn!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:19

dacht dat oud bruin gegeven werd bij plasproblemen?

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 21:20

Ja ik wou het ook niet proberen maar dacht misschien heeft iemand hier al eens eerder van gehoord, als ik iets ga gebruiken is het iets uit de paardenwinkel!!!

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers