speekselklier kapot??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

speekselklier kapot??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 18:18

mijn paard heeft vorige week een wond opgelopen onder zijn kaak, nou is zijn speekselklier hierbij kapot gegaan (er zit ergens een gaatje) elke keer als hij eet spuit er speeksel uit de wond die hierdoor dus ook niet kan genezen. Zijn er meerdere mensen die dit bekend voorkomt en hoe is dat bij jullie afgelopen??
als dit binnen een week niet beter is zou hij geopereerd moeten worden, hoe gaat dat verder dan??


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:39

Is dit niet meer iets voor Medisch?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:42

IK zal het verplaatsen naar MD

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:09

Heb er geen ervaring mee. Als ik meer info. ergens over wil bel ik meestal met Pijls en Offereins. Die hebben een gratis tel.spreekuur. Mijn ervaring daarmee is heel positief; zo krijg je toch een beetje het idee van een second opinion. Misschien ook wat voor jou:
Telefonisch spreekuur
Voor algemene vragen over de gezondheid van uw dier is een gratis telefonisch spreekuur, van maandag t/m vrijdag van 12.30 - 13.00 uur. U krijgt dan direct één van onze eigendierenartsen aan de telefoon.
Voor dit spreekuur belt u: 046-4230795

Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 23:14

bedankt dat je hem even heb verplaatst naar medisch, ik snap vrij weinig van dit allemaal maar goed.
Ik heb al contact gehad met dierenarts e.d natuurlijk ik moet de wond nog een week aan kijken en als het niet vanzelf beter is geworden moet hij geopereerd worden in een clinic, nou heb ik meteen nog een vraag hebben jullie nog tips voor een goede kliniek ik namelijk niet altijd positieve reacties over Utrecht wat wel waarschijnlijk het dichtsbij mij in de buurt is (woon in castricum) nog adressen van goede klinieks??

Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 21:17

helaas is de klier na ruim 2 weken nog niet uit zichzelf gaan genezen en zal mijn paard toch naar een kliniek moeten.. Huilen waarschijnljk wordt dit emmeloord. Zijn er mensen die ook wel eens bij Emmeloord zijn geweest??

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:08

Ik ben een aantal keren in Emmeloord geweest en niets dan goede ervaringen! Altijd erg deskundig en vriendelijk geholpen. Weet zeker dat ze je paard daar goed kunnen helpen!
Er is de laatste tijd het een en ander geschreven over ervaringen met klinieken, ook over Emmeloord, misschien de moeite waard om de zoekfunctie eens te proberen!

Beterschap voor je paard en sterkte voor jou!

Nulla tenaci invia est via

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:12

als het je een troost kan wezen, dan denk ik dat je paardje het beste en snelste geholpen zal zijn met een operatie Lachen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 02:32

hopenlijk gaat het goed, maar hoe komt ie dan aan een dergelijke wond joh?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 21:54

hoe die aan die wond komt is nog een groot vraagteken, ik pakte hem vast an zijn halster in de wei en ik zat direct onder het bloed. Ik ben het hele weiland rond gegaan maar heb nauwelijk was kunnen vinden alleen 1 scherp hoekje aan een paaltje maar daar kan je niet een wond me creeren van een paar centimeter diep.. ik heb echt geen idee hoe hij eraan is gekomen.
de onsteking is gelukkig al een stuk afgezakt en hij heeft ook geen koorts meer, helaas is de klier nog steeds kapot en moet ik morge weer de dierenarts bellen. Dan overleggen we met haar over de kliniek, maar ik ben er eigenlijk wel zeker van dat we deze week nog in emmeloord zijn

Bedankt voor jullie reacties en beterschapswensjes OK dan!
over paar weken is hij hopelijk weer de oude

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:08

Houd ons op de hoogte als je wilt!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 21:48

weten jullie eigenlijk of het druk is in Emmeloord in de kliniek of dat je er meteen terecht kan.. heb namelijk geen idee hoe groot het daar is

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:45

www.dierenkliniekemmeloord.nl Het is best groot en behoorlijk aan het uitbreiden op het moment.
Hoe snel je terecht kunt is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe ernstig de situatie is. Als er spoed bij is laten ze je heus niet wachten...
Maar ik begrijp dat je erheen wilt, maar nog niet gebeld hebt voor een afspraak Verward Dat zou ik dan maar eens doen, dan weet je het!

Nulla tenaci invia est via

Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 16:18

de dierenarts zou contact opnemen met de chirurg in emmeloord en die zou dan ook meteen vragen wanneer we terecht konden vandaar...

Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 20:12

het ziet ernaar uit dat de speekselklier toch uitzichzelf is geheeld. De wond is namelijk dicht er komt nergens meer vocht uit en rondom zijn kaak is het ook niet dik Haha! OK dan! ik zal nog maar niet te vroeg juichen want het kan ook zijn dat zijn lichaam een fistol heeft aangemaakt en het speeksel in de goede richting leid, weet ook eigenlijk niet hoe ik daar achter moet komen. Het ziet er in ieder geval goed uit en hij voelt zich kiplekker Cool

Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 18:06

helaas te vroeg gejuicht... haalde hem vandaag uit het land en het was super dik en hij had duidelijk last van de wond ( die er wel goed en schoon uitziet ) heb toch maar even de wond schoongemaakt en toen is het opengebarste, er stond heel veel druk op. toch weer ontstoken want er kwam allemaal gele prut en bloed uit... nadat ik dat allemaal had schoongemaakt begon het speeksel er ook weer uit te spuiten we zijn dus weer helemaal terug bij af Huilen dierenarts gebelt die komt morgen langs om foto's te maken, het kan namelijk zijn dat er een botsplinter in zijn kaak rond zwerfd waardoor het dus steeds gaat ontsteken..
maar kliniek zit er nu toch echt dik in

Lysanne

Berichten: 138
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:44

op de foto's die de dierenarts gemaakt heeft was bijna niks te zien dus hebben we besloten naar de kliniek in Emmeloord te gaan
we kunnen gelukkig donderdag om 11.30 al terecht OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot, Homerup, MarjanB, Miss_Mii21, Mitch_Beauty en 123 bezoekers