mijn pony bijt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 18:55

Hallo allemaal
mijn pony bijt soms, en dan geef ik hem een dikke tik, maar dan houd ie z'n kop schuin, en dan doet ie z'n kop schuin, alsof het hem niks kan schelen Scheve mond\ !
de volgende x doet ie het weer, geef ik hem weer een tik op z'n neus, trekt ie er weer niks vanaan, hij reageerd nergens op, hebben jullie nog een tip, of hebben jullie dit pribleem ook??????Ik vind het echt niet meer leuk, zoals Tornado (mijn pony) nu doet Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes mariette

P.S:Hij is voor de rest een schattebout, en heel lief, maar als ie z'n zin niet krijgt dan HAAAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP Misselijk
Misselijk

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
I love Tornado!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-12-06 18:40 ]</font>


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:57

als ik in jouw schoenen stond (en t was dus mijn paard) en hij zou bijten keer op keer zou ik echt een keer mn geduld verliezen en m een trap in zn buik geven. (met de bovenkant van je voet). een tik helpt blijkbaar niet, hij leert het er niet door af. geef hem eens flink op zn donder als hij dat doet. dat gebeurt ook als hij een paard bijt dat er niet van gediend is en die straft t ook eerst minder zwaar af en dan steeds zwaarder.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:05

misschien doe je dit al hoor, maar gebruik je stem. veel paarden reageren daar beter op.
suc6

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:26

Mijn vriendin heeft eens een paard terug gebeten!

ze stond zijn hoef uit te krabben en toen beet hij haar in haar kont. Toen pakte zij zijn hoor en beet er hard in. Hij schrok hier zo van, dat hij zijn hoofd ophoog gooide. Maar daar hing een balk. Daar stootte hij zijn hoofd nogal hard aan. Daarna heeft hij nooit iemand meer gebeten Lachen . Dus idd: harder aanpakken en desnoods een trap onder de buik. Of misschien een springzweepje tegen zijn kop. doet geen pijn, maar maakt wel lekker geluid! (pas wel op je oogjes).

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:37

Ik ben ook voor harder straffen maar met een zweep op het hoofd Boos! Frusty
Sorry maar daar ben het niet me eens.
Gewoon zoals de rest zegt goed op zen donder geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:38

dan moet jij (Prima) je vriendin maar es vragen om met een zweep op jou kop te slaan, dan zullen we nog es kijken of het geen zeer doet.
Ik snap wat je bedoelt maar je moet geen RIJ-hulpmiddelen gebruiken om te straffen dan snapt hij het niet meer.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 00:32

Een vroegere verzorgpony beet naar iedereen die langs zijn stal kwam. Een keer ben ik onder zijn boxdeur gaan zitten, een ander liep langs. Op het moment dat ie wou bijten heb ik hem (hij zag mij dus niet en schrok zich te pletter) een spijker (niet zo'n hele scherpe! maar een dikke) omhoog gestoken zodat hij in de spijker beet. (Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat je hem verwondt, maar zorg dat hij zelf in de spijker hapt....)
Daarna.......NOOIT meer gebeten!
Het klinkt misschien heel cru, maar nog erger is het als je eens zo vreselijk door je paard gebeten wordt, dat je naar het zkhs moet.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 00:51

Citaat:
Op 2001-12-06 18:38, schreef Maya:
dan moet jij (Prima) je vriendin maar es vragen om met een zweep op jou kop te slaan, dan zullen we nog es kijken of het geen zeer doet.
Ik snap wat je bedoelt maar je moet geen RIJ-hulpmiddelen gebruiken om te straffen dan snapt hij het niet meer.


Hallo, ik wil ff wat recht zetten!!!! Prima heeft het niet helemaal juist uitgelegd!!!!
Tijdens het aansingelen van een manege pony beet deze me in m'n kont, toen gaf ik een ruk aan de teugels! Hierdoor schrok die pony, en deed dus zijn hoofd omhoog waardoor ie tegen een balk aankwam en daar zo van is geschrokken, dat ie daarna dus niet meer heeft gebeten Lachen Ook heb ik eens in mijn heel jonge jaren ( was 12 jaar!!!) een pony terug gebeten in zijn oor nadat ie een hap uit mijn arm had genomen Boos!

Enne wat betreft dat springzweepje; ik sla mijn paard niet met een zweep op zijn kop hoor Maya!!! Ik rijdt niet eens met een zweep Party!!

Een meisje bij ons op stal had een paard met wat sterallures, en hij beet en trapte haar voortdurend!!! Toen heeft ze hem een tijdje geborsteld met een springzweepje in haar hand, en elke keer als ie haar wilde trappen gaf ze hem gewoon een tik met dat zweepje richting zijn been of buik. Zo'n zweepje maakt een kletsend geluid waar ze van schrikken, en geeft weinig of geen pijn bij een paard in tegenstelling tot een dressuurzweep! BTW, je stem verheffen of tegen je paard schreeuwen heeft in mijn ogen weinig zin ( doe het ook wel eens hoor, hem ff flink toespreken) Je kan kan hem beter een tik geven zonder iets tegen hem te zeggen, associeren ze die tik ook niet met jou, en blijf je goede vriendjes met je paard!
Succes ermee Knipoog

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 11:04

Extreme duivel Boos! Trappen in de buik?! Boos! Extreme duivel
Weet je hoe dat voelt? Probeer het eens bij elkaar!
Wat een aantal anderen zeiden is duizend keer beter: terugbijten. Je zou jezelf paardengedrag aan kunnen leren. Kijk wat hij doet en doe dat terug. Verwacht niet van een paard dat hij reageert als mens! Een mens kan wel paardengedrag aanleren maar niet andersom.
Mijn pony was een pittbull maar door negeren, een goed gesprek en zo nu en dan eens een bijt terug is het overgegaan. Je hebt veel meer aan het tonen van respect en leiderschap dan aan machtmisbruik. Als jij je opstelt als leider, zal hij je volgen als een jong puppy...

Sterkte ermee!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:24

ik ben persoonlijk voor de paardenacties...
trapt hij, jij ook trappen, bijt hij, even flink terug bijten.... MAAR NOOIT TEGEN ZIJN HOOFD SLAAN !!
dat is nergens goed voor !!!

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:34

Dat is precies wat ik bedoel Sando! Alleen als hij trapt, kijk uit waar je terugtrapt. De buik is veel te gevoelig voor dit soort acties. Zijn kont (vereist wat lenigheid oke...) is een veel betere plek...
Effect optimaal, lijden nihil, leiderschap ten top.

Doeg!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:42

TERUG BIJTEN IN Z'N OOR!
Helpt altijd.Geeft een paard jou een trap,
oke,trap terug geven.Duwt een paard jou,
terugduwen.Bijt een paard jou? Terugbijten
in z'n oor.Dan is hij het in 1x afgeleerd en weet
wat jij voelt als hij je bijt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:43

Milena heeft mij 1 keer gebeten, en ik haar ook. Daarna heeft ze het nooit meer geprobeerd. Ik heb 'r gewoon keijard in d'r bovenlip gebeten.
Ben verder eerder voor een flinke trap (= paardentaal) dan voor slaan tegen 't hoofd, daar krijg je kopschuwe paarden van.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:03

hahahha, ik lig hier helemaal plat over dat terugbijten. Het zal wel helpen al kan ik me dat niet voorstellen. Als een paard mij bij dan krijgtie of een klap voor zijn kop of geef ik hem een schop. Lig eraan wat het makkelijkste gaat. HIj mag niet bijten. Punt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:07

ik denk dat trappen helemaal niet meer pijn doet, dan als een ander paard hem zal trappen, juist tien keer minder! Dus ik zie niet in waarom niet. (Ik heb nog nooit getrapt hoor, want da's niet nodig).

Wat dat springzweepje betreft Maja, sla jezelf er eens mee, en je zult weinig voelen!

Bovendien als je het met de bovenkant met je voet doet, dan al helemaal niet. Maar ik heb niet zo heel veel verstand van paarden als jullie denk ik, dus misschien zit ik er wel naast. Vandaar dat we ook maar een heel lief paard hebben gekocht!

_________________
En maak van het leven een avontuur, geen routine!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prima op 2001-12-07 12:12 ]</font>

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:07

ja het terug bijten helot ikken ook iemand die dat heeft gedaan bij haar pony hij heeft haar nooit meer gebeten!

....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:07

Nee, negeren! Wat een tip! Daar hebben we de grijze sokken methode weer hoor! Klagen dat het die arme pony pijn doet als hij een trap onder zijn buik krijgt. Nee, gebeten worden door een pony doet zeker geen pijn? Die pony denkt echt niet 'goh wat zielig voor haar". Overigens vind ik terugbijten wel een hele goede tip, dat verstaan ze heel goed. ALs het niet helpt harder op treden, net zo lang totdat hij het niet meer doet.

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 18:34

bedankt voor jullie tips, maar het licht niet zo dat ie als je de box in komt, zo naar je bijt, hij doet heel lief
Ik ken hem nog niet zo heel lang, ik ben z'n gedrag nog een beetje aan het bestuderen
Het is heel erg raar, en als ie bijt, bijt ie ook niet zo heel erg hard, maar gewoon, heel erg raar, als je hem dan wil slaan, doet ie z'n hoofd heel erg raar schuin Verward Verward
Dan gaat hij weer terug met z'n hoofd, laat ie z'n onderlip hangen en dan probeerd ie je met het hoofd schuin te bijten, en dan wil je hem een tik gefen, maar dan sla je op het onderste gedeelte van z'n hoofd, en zo snel kan ik niet bij z'n oor, want dan het ie z'n kop alweer schuin! Scheve mond\ Scheve mond\

Bliep

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:45

als een pony of paard je bijt op een vriendelijke zachte manier (maar dat het wel een beetje pijn doet) kan het ook betekenen als een soort knuffel.
maar als een pony echt hard bijt en je weet zeker dat het niet vriendelijk bedoelt is kan je beter terugbijten of hem een klap verkopen (niet op het hoofd!)

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:49

terug bijten of doen wat je paard niet mag helpt altijd. ik bijt of knijp die van mij ook terug Extreme duivel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wodan op 2001-12-08 07:05 ]</font>

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 19:11

[quote]
Op 2001-12-07 12:07, schreef Desiree:
Nee, negeren! Wat een tip! Daar hebben we de grijze sokken methode weer hoor!


Wie heeft het hier over negeren Verward Volgens mij niemand!!!!

Overigens: Als ik mijn hand omhoog doe alsof ik hem een tik wil verkopen en hij heeft niets gedaan........, dan reageert ie niet eens Lachen Doe ik mijn hand omhoog als ie weet dat ie WEL wat gedaan heeft dan staat ie achterin z'n stal!!! Hij weet dan dus al dat het verkeerd is en verder straffen hoeft dan niet eens meer. Heb ik dus geen stemverheffing, schreeuwen voor nodig en al helemaal geen tik!! Hij begrijpt het maar al te goed Party!!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 19:35

ja natuurlijk begrijpt een paard dat, ze zijn echt niet onnozel ofzo
maar je hebt hem niet echt gestraft, hij heeft gebeten, en jij laat hem schrikken, hij heeft verder nix gevoeld, volgende keer doet ie het zo weer

en dat je je pony niet te veel pijn moet doen, doet het maar eens bij jezelf enzo, vind ik persoonlijk overdreven
en mens voelt eerder pijn als een paard, en hij bijt jou toch ook, dat doet toch ook zeer!

lang boos op hem blijven vind ik ook geen optie, zolang is het geheugen van een paard niet, straffen als ie bijt, en goed!, en daarna weeer vriendjes zijn

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:38

het veulemn van erna (ex verzorgpony) beet mij ook een keer. Dus ik (was toen 14 ofzo) terugbijten, trekt ie zijn kop weg!!!
Mjummie, veulenhaartjes!!!!!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 11:25

Allemaal bedankt voor jullie tips!!!'k Hoop dat ik er wat mee kan!Maar dat denk ik wel! Haha!

Hihihi ik zit nog op de naam van mijn zus!!Ik ben Belinda hoor!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: party-girl op 2001-12-08 10:26 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:31

gewoon terugbijten
helen had een pony sheba en die had haar vader ooit gebeten en haar vader heeft hem toen terug gebeten in zijn oor en daarna heeft het dier noooit meer gebeten

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers