bakregels en stalregels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

bakregels en stalregels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 00:47

ja en die zijn niet zomaar verzonnen maar het lijkt wel of veel paardeneigenaren daar schijt aan hebben.helaas zijn het vaak de zelfde.
terwijl we allemaal met de zelfde hobby bezig zijn. Verward

ik slik het meest allemaal om de gezelligheid te bewaren op stal maar ik ben blij dat de zomertijd erweer aan komt! *LOL*

zoals:paarden losgooien MET toezicht,welnee gewoon koffiedrinken in de kantine.

zoals:paarden niet ergens ''parkeren'' in de spuitplaats voor uitmesten,welnee ze gewoon de spuitslang laten opeten.

zoals:longeren gaat VOOR losgooien,welnee ze zitten in de kantine en weet niet dat iemand wil longeren.

zoals:rijden gaat VOOR longeren,welnee zonder rondvragen snel gaan longeren met zijn tweeen en twee paarden en dan stug een uur longeren.
de bak is dus geheel bezet.

zoals:even aanharken na longeren,welnee wat is een hark?

zoals:links heeft voorrang op rechts op de hoefslag,welnee gewoon omver gereden worden.

zoals:mest uit de bak opruimen van je paard,welnee kijken welke sukkel het voor je gaat doen.

zoals:deuren sluiten,welnee alles open laten staan.

dit zijn vele voorbeelden,gelukkig maak ik ze niet allemaal mee.

enzovoorts.............

HOE IS HET BIJ JULLIE?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:31

Het is overal hetzelfde hoor .

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:35

Ben ik even blij, ben vaak de enige die rondloopt op 'stal' Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:39

Hahaha, ik ook, maar wat voor troep je dan tegen komt... Haha!.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 02:29

Lovely schreef:
Hahaha, ik ook, maar wat voor troep je dan tegen komt... Haha!.


Whahaha,hoe herkenbaar Haha!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:24

Nou bij mij is het presies het zelfde Haha!

maar ik moet zeggen dat ik me ook vaak schuldig maak aan losgooien en een bakkie chocomelk gaan drinken Bloos

Verder weet ik presies hoe of wat natuurlijk. Ik zat te denken aan een extra stalvergadering, maar die is geloof ik net geweest.

Joh Casanova weet je wat ik altijd doe? Ik troost mezelf met de gedachte dat het altijd de zelfde mensen zijn en dat die ooit ook wel weg gaan Haha! Toch moet ik zeggen dat ik tegenwoordig dit soort dingen voor lief neem sinds ik weer terug van weggeweest ben Clown Echt er zijn ergere dingen waar je je aan kunt storen *LOL*

Maar inderdaad:Nog een paar maandjes en dan heb ik mijn diploma..Ik ga dan lekker naar het land (waar ik de enigste ben) En uren lang ALLEEN rijden in de bossen. Gewoon even geen rekening houden met anderen. Das wel lekker..

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:03

Bij ons op stal is het allemaal heel goed geregeld..
Duidelijk regels, waar iedereen zich ook aan houd:

Zoals alles netjes aanvegen als je de bak uitkomt.. en alle voorbeelden die hier al staan..
Maarja misschien dat het ook wel gemakkelijker is.. want er staan maar 6 pension paarden Haha!

» Never give up on the things that make you smile..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:09

Bij ons op stal hebben we duidelijke regels en 90% van de mensen houd zich er ook aan.
Onderling wordt er ook gewoon overlegt. Bijvoorbeeld vandaag: ik wilde graag in de buitenbak longeren en iemand had haar paarden los staan. Toen heb ik met haar afgesproken dat over zo'n 20 minuten zij haar paarden eruit zou halen. Dan kon ik nog rustig aan poetsen en 'zadelen' en eventueel aan de hand alvast wat instappen en konden haar paarden nog even buiten blijven. Super toch? OK dan!

En dan die paar mensen...voor hun gelden de regels niet
Geen vreemde honden op het erf, maar mensen met grote bek die mogen het wel Verward
Dat zijn ook de mensen die soms gewoon dronken over het erf lopen (of hun familieleden). Jammer dat die mensen het nu moeten verpesten, er hangt verder echt wel een goede sfeer en er wordt ook goed overlegt.

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:27

Ik weet niet of het overal hetzelfde is..maar ik moest een x op de halfinger van mijn beste vriendin passen en die stond toen zegmaar op een stal met een camping.Stond ik daar lekker te poetsen springt er opeens een kind uit het raam van dat woonwagencaravan geval (jah klinkt vaag maja daarlijkt het op:P).Dat is wel heel irritant want die pony schrok zich natuurlijk dood..vraag je of ie het niet meer wil doen negeert ie je gewoon!
naja dat von dik iniedergeval wel heeel irritant!Al die rennende en gillende kinderen steeds op de poetsplaats..

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:39

Ach Casanova, ik ben heel erg handig geworden in op de juiste tijd komen. Kost me wel een stukje nachtrust, maar weet je hoe lekker rustig het dan is? Gisteren nog een paard "gered" dat zich aan het ophangen was. Stond pas een dik uur geparkeerd, weet niet waar de eigenaar was? Ik verlang net zo naar de zomer als jij!!!

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:46

Bij ons valt het wel mee, de regels hangen in de kantine en de staleigenaar let er best wel op. Natuurlijk gaat het niet 100% goed, maar erg veel moeilijkheden komen bij ons niet voor (en er staan 75 paarden in pension Lachen )

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:40

Lovely schreef:
Het is overal hetzelfde hoor .


Nee hoor, gelukkig niet Tong uitsteken

Casanova, volgens mij wordt het tijd om je stalhouders eens op e.e.a. aan te gaan spreken, zodat hij dat vervolgens bij betreffende personen kan doen.
Regels zijn er niet voor niets.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:42

Meestal ben ik alleen in de bak maar er is een meid hier daar is het al zover mee dat we niet meer samen in de bak mogen van mijn stiefvader (stal eigenaar) omdat ze lak heeft aan de regels en dat altijd op ruzie uitloopt. Bloos

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:24

Twinklebel schreef:
Ach Casanova, ik ben heel erg handig geworden in op de juiste tijd komen. Kost me wel een stukje nachtrust, maar weet je hoe lekker rustig het dan is? Gisteren nog een paard "gered" dat zich aan het ophangen was. Stond pas een dik uur geparkeerd, weet niet waar de eigenaar was? Ik verlang net zo naar de zomer als jij!!!


vertel vertel vertel.....je maakt me nieuwsgierig Clown

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:54

Bij ons gaat alleen dat voorrang van links wel eens fout... Verder doet iedereen wat ie zelf wil en gaat iedereen z'n eigen gang. Er zijn ook niet echt duidelijke regels verder...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:19

Bij ons gaat alles z'n gangetje, en het gaat best goed zo.
Okee, er wordt niet altijd even netjes geveegd, maar de paarden, noch de eigenaars worden daar minder van.
En bovenal: het is gezellig!


Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:41

jaaaaaa maar dat is het bij ons ook hoor

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:47

Bij ons houd iedereen zich wel aan de regels:
*Spiegels dicht bij losgooien
*Rijden gaat voor longeren
*Longeren gaat voor losgooien
*Mest opruimen van de poets/spuitplaats
*Links heeft voorrang
*Niet massaal in de bak rijden als iemand les krijgt
Plingegene die les heeft heeft voorrang


Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:52

Jeetje als ik dat zo hoor ben ik blij dat we een aparte longeerbak hebben!
Verder ben ik zeer tevreden over hoe het gaat op stal.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:54

1 ding bedenk ik me net, een zware irritatie:
Mensen die de bak volbouwen met hindernissen en ze vervolgens niet opruimen. En daar mag ik dan in gaan lessen... :/

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:03

Gelukkig op stal weinig irritaties. Iedereen kan het goed vinden met elkaar, iedereen is gelijk en iedereen ruimt zijn zooi op. Sommige vergeten wel eens als ze paard hebben opgezadeld om bv ff de strond weg te vegen, maar dat irriteerd mij niet bepaald. Kleine moeite, ff met de veger aan de kant trekken.
Verder wordt er gewoon tegen iedereen gepraat en dus ook over de problemen als ze er zijn Knipoog
En een goede stalhouder die zorgt dat iedereen het naar zijn zin heeft OK dan!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:35

Regels zijn er om ze te overtreden Haha!...

Ik ben echt blij dat ik op een rustige stal sta

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:28

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat mensen zich niet aan de regels houden, gelukkig sta ik bij iemand aan huis met alleen hun paard erbij. En als er iets niet goed is kan dat normaal gezegd worden.
Maar bakregels (op verenigin) schijnen erg moeilijk te zijn, telkens weer wordt ik afgesneden door dezelfde persoon, een keer kan gebeuren, geen probleem, maar 10x per uur vind ik toch wel vervelend. Was trouwens dezelfde persoon die zaterdag ervoor zorgde dat ik in de balken belande doordat zij opeens aan de andere kant van de hindernis stond.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:59

bij ons is het mistens zo erg... zeker met het afgooien van sto, siverse mensen denken dat zei dat nmiet hoeven doen omdat ze een of andere poedersuiker hebben... bijvoorbeeld bang voor muizen op zolder... dag...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:58

casanova schreef:
ja en die zijn niet zomaar verzonnen maar het lijkt wel of veel paardeneigenaren daar schijt aan hebben.helaas zijn het vaak de zelfde.
terwijl we allemaal met de zelfde hobby bezig zijn. Verward

ik slik het meest allemaal om de gezelligheid te bewaren op stal maar ik ben blij dat de zomertijd erweer aan komt! *LOL*

zoals:paarden losgooien MET toezicht,welnee gewoon koffiedrinken in de kantine.

zoals:paarden niet ergens ''parkeren'' in de spuitplaats voor uitmesten,welnee ze gewoon de spuitslang laten opeten.

zoals:longeren gaat VOOR losgooien,welnee ze zitten in de kantine en weet niet dat iemand wil longeren.

zoals:rijden gaat VOOR longeren,welnee zonder rondvragen snel gaan longeren met zijn tweeen en twee paarden en dan stug een uur longeren.
de bak is dus geheel bezet.

zoals:even aanharken na longeren,welnee wat is een hark?

zoals:links heeft voorrang op rechts op de hoefslag,welnee gewoon omver gereden worden.

zoals:mest uit de bak opruimen van je paard,welnee kijken welke sukkel het voor je gaat doen.

zoals:deuren sluiten,welnee alles open laten staan.

dit zijn vele voorbeelden,gelukkig maak ik ze niet allemaal mee.

enzovoorts.............

HOE IS HET BIJ JULLIE?



Hebben wij eigenlijk geen last van, hier is het zo dat als men de regels niet naleeft je na een paar fikse waarschuwingen je boxhuur wordt opgezegd of een verzorger of verzorgster de toegang wordt ontzegd. Misschien moet men dat bij jullie ook eens gaan doen. En spreek de persoon er ook zelf op aan als hij/zij de regels niet nakomt, scheelt je misschien een hoop gezeik. Misschien moet je eens met Aad gaan praten hierover.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jolynne en 109 bezoekers