Ik voor de eerste keer op een nu brave Fenna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Ik voor de eerste keer op een nu brave Fenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 21:58

Toen ik Fenna ging verzorgen bleek ze nog niet ingereden te zijn, dus ging ik met haar aan de slag. De eigenaar had een zadel en hoofdstel gekocht voor haar, met een rubberen bit. Het inrijden ging echt voor geen meter, in stap ging alles wel maar in draf bleef ze er maar bokkend vandoor gaan. Ben er 3 keer vanaf gevallen en toen kregen we Zhanna erbij.
Gezien het weer kon ik ook niet regelmatig rijden en al gauw bleek Zhanna met (waarvoor we een gewone trens op mijn aandringen voor gekocht hadden) wel goed ingereden te zijn en dat ging super!

Later hoorde ik via de nieuwe eigenaresse van Fuero (meer over Fuero in mijn profiel) dat een rubber bit niet zacht is, maar juist heel gemeen omdat rubber branderig aan gaat voelen. Dus een gewone trens gekocht voor Fenna, en toen xtostarlight langs kwam, precies op de dag dat ik het bit binnen gekregen had heb ik Fenna maar weer eens tevoorschijn gehaald gelongeerd. Xtostarlight geloofde niet dat dit zo'n vreselijk paard was en durfde er wel op, want eerlijk gezegd, ik niet meer echt... Dus zij erop, en, tot mijn grote verbazing. ging het echt super! Fenna was braaf, zowel in stap, als in draf! Ik er ook nog even op, en zelfs dat ging best goed, ondanks mijn angst die Fenna echt wel gevoeld moet hebben... Xtostarlight is nog een aantal keer meer meegegaan en ook met Fenna wezen buiten rijden (ik veilig op Zhanna Knipoog )

Maar nu heeft Zhanna dus een veulentje en moet ik dus wel op Fenna Tong uitsteken Vandaag dus voor het eerst echt zelf op Fenna gereden, in het begin nog wat angstig maar langzaam aan groeide mijn vertrouwen in het paard enorm! Het is echt zo'n enorm lief dier! Wat een bit wel niet kan doen! Dus nu maar eens die buik eraf gaan trainen Knipoog

Let dus aub niet op mijn houding enzo, want mijn grootste zorg was nu vertrouwen krijgen!

Net erop...
Afbeelding

Wat is ze dik Bloos!
Afbeelding

Waarom draaien die oren naar achter Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Ze is wel ontzettend lief, hoor!
Afbeelding

Steeds beter...
Afbeelding

Drafje...
Afbeelding

Tja, als ze de oren niet zelf naar voren steekt dan help ik haar een handje Knipoog
Afbeelding

Ben echt blij dat het zo super goed ging Haha!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:52

Heyhey!

Het ziet er leuk uit, mooie foto's. Als ze de buik een beetje kwijt is wil ik wel geloven dat het beesie er nog leuker en liever uitziet. Ik begrijp dus goed dat ze nog niet zo lang onder het zadel is? Ze loopt leuk! Is het niet verstandiger toch een cap te dragen??? (ookal loopt ze nu nog zo lief met haar nieuwe bit) ... Veel rijplezier verder!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:26

Goed hoor dat het nu goed gaat.

Maar is ze drachtig? *overheen gelezen?* of gewoon heeeeel erg dik Haha!
Die laatste foto Bloos!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 08:56

LEUK Haha! paardje en zal zeker nog mooier zijn als ze wat meer in model is Tong uitsteken , maaruh de martingaal lijkt wel érg strak te zitten Verward (hoop dat het aan de foto's ligt en in het echt niet zo is Verward )

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:35

leuk paardje .. alleen aan de dikke kant dus dat word hard werken Tong uitsteken
Maar mm ff een vraagje. Je zegt dat je bang bent als je op haar meot rijden. Waar is je cap dan ??? Want ja als je een paard niet vertrouwt en zei jou ook nog niet helemaal lijtk me het wel zo verstandig

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:42

Op zich leuke foto's maar ben het inderdaad met de rest eens. Waar is je cap als je bang bent om erop te rijden. Misschien zit het wel niet lekker maar stel ze bokt en je valt op je hoofd dan ben je ook niet blij

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:44

leuke foto's. maar als het probleem het vertrouwen is is een cap ook wel handig. dan zit je al een stuk zekerder.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:36

Zo hee wat een buik zeg. Ik vraag me af hoe lang je daar nog redelijk op kunt blijven zitten zonder dat je er zijlangs van af schuift Tong uitsteken

Fijn dat het al zo netjes gaat met Fenna!
En inderdaad, een cap zou misschien slim zijn, zou ze nog gekke streken uit halen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:53

haha wat een leukerd Tong uitsteken

veel plezier er mee!!
-xx-MAdieke

:+:

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 13:18

Tja, ik heb niet eens meer een cap en ik vertrouw die ondingen gewoon niet. Heb er meer last van dan voordeel. En tuurlijk als je op je hoofd valt kan het mis zijn, maar als je je nek breekt ook... Op je hoofd vallen gebeurt niet zo snel, een cap beschermt meer tegen bakrand, takken en hoeven. Ik voel me gewoon veel prettiger zonder cap. Maar wel bedankt voor alle reacties! En ze is idd drachtig, in mei mogen we een veulen verwachten Haha!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:22

Sily schreef:
Maar is ze drachtig? *overheen gelezen?* of gewoon heeeeel erg dik Haha!
Die laatste foto Bloos!


Daar ben ik ook wel benieuwd naar! *LOL* [edit] oeps staat er nu al Haha! [/edit]

Maar wel fijn dat het zo goed ging hoor OK dan!
Fijn dat je nu meer vertrouwen in haar hebt gekregen!

.


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:15

Amable schreef:
Tja, ik heb niet eens meer een cap en ik vertrouw die ondingen gewoon niet. Heb er meer last van dan voordeel. En tuurlijk als je op je hoofd valt kan het mis zijn, maar als je je nek breekt ook... Op je hoofd vallen gebeurt niet zo snel, een cap beschermt meer tegen bakrand, takken en hoeven. Ik voel me gewoon veel prettiger zonder cap. Maar wel bedankt voor alle reacties! En ze is idd drachtig, in mei mogen we een veulen verwachten Haha!


Ik val vaak op m'n rug (niet dat ik vaak val, maar áls) en dan klap ik toch echt (hard) met m'n hoofd tegen de grond...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:26

Na je verhaal vind ik het onverantwoord dat je geen cap draagt. Maar het is jouw hoofd, jou verantwoordelijkheid. En een cap is niet alleen handig voor op je hoofd vallen... wat denk je dat er gebeurt als lieve fenna per ongeluk een hoef op je hoofd zet? Dus je excuus is niet echt goed.
</rantmode>

Voor de rest, je zit netjes, tenen iets meer naar binnen misschien? Lachen

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:50

ziet dr lief uit hoor!! jullie zijn een leuk stelletje samen Tong uitsteken

[i

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:15

Leuk paardje, lekker bolle buik zeg Haha!
Vind je neusriem alleen wel erg laag zitten of ligt dat aan mij Verward

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 18:48

Weet je hoe moeilijk het bij zo'n bol paard is om je tenen naar benen te draaien! Tong uitsteken Maar het is ook wel een heel erg zwak punt van me Knipoog
Neusriem zit idd te laag, maar de gaatjes zijn op. En aangezien het een rond genaaid hoofdstel is kan ik er ook geen gaatjes bij maken. Ben wel al op zoek naar een nieuw hoofdstel maar het moet er 1 zijn met gouden gespen en ook nog eens voor weinig geld, dus voor ik dat ding heb duurt nog wel even Knipoog

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:28

Het is toch zo'n gaaf beest he!! Lovers Zo braaf en lief

En idd heerlijk breed, echt ze zit heerlijk! Foto's zijn super Danielle!!
Wat is het toch een geweldig paard, tja, dat afvallen komt wel als het veulen eraf is, want dit is niet alleen drachtigheid Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:42

Hij's inderdaad wel btje dik .. Tong uitsteken Lijkt me ook wel weer lkkr zonder zadel zitten Knipoog.. Wel grappig paardje hoor.

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 10:24

Zonder zadel zit ze idd echt super lekker! Maar ook meteen weer een stuk breder dan met zadel, zadel dukt blijkbaar toch nog wat vet weg. Maar ach, over een jaar of 2 dan kennen jullie dit paard niet meer terug, zo slank! Haha!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:35

jeetje hoeveel veulens zitten er in die buik? een vijfling? (grapje!!)
Leuk paardje hoor..lekker buijkje..

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:30

Over je cap ga ik niks zeggen. Al snap ik je beredenering niet zo goed.
Maar wel een opmerking over de neusriem. Zit die niet wat aan de lage kant? Of lijkt dat maar zo.
Wel fijn dat ze nu geen "rottigheid" meer uithaalt.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:46

zo, wat een buik Haha!. Maar wel een hele leuke fries hoor .

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:55

Leuke foto's!

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:11

leuke foto's
mooie fries ook, hahah die buik Haha!

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:32

Wat een enorme dikkerd !! Haha *LOL* Maar wel een mooi paardje hoor,ze ziet er lief uit !
En een heel mooi dekje hoor !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers