Wat is het langste?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Wat is het langste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 14:21

Hoeveel dagen achter een kom jij soms niet bij je paard?

Ik heb dan geen eigen paard, Pearl rij is voor iemand anders echt super lieVe mensen..

Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om bijv twee dagen niet te komen..

Ik heb alleen dinsdags geen tijd om te komen maar dan weet ik wel zeker dat haar stal gedaan word!!

Hoe lang komen jullie soms niet bij je paard, of ken je iemand die een hele tijd niet komt, en wat vind je ervan?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:23

Ik kom er elke dag, soms bij uitondering een enkel dagje niet.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:25

ik kom er ook elke dag.. alleen nu ik bijna voor mijn examens zit gaat mijn zusje om de dag om te rijden.. en dan nog ga ik vaak ff kijken..

euhm.. Scheve mond

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:43

pearl_tje schreef:
Ik heb alleen dinsdags geen tijd om te komen maar dan weet ik wel zeker dat haar stal gedaan word!!



Staat je paard dan wel in de wei of paddock?
Ik heb mn paard samen met mn vader en zusje en we komen 2 x per dag, maar hij staat op stal..
Als ie in de wei staat kom ik 1 x per dag, er is nooit een dag geweest dat er niemand komt voor m.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:51

ik kom iedere dag. ik ben 1 keer 1 dagje niet geweest. als ik ziek ben, ga ik em sávond's toch nog even een worteltje geven ofzo.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:52

Elke dag, behalve in sommige weekeindes en in de vakantie een paar dagen.
Mn vriend woont namelijk ver weg, dus daar ga ik dan naar toe. Dan verzorgen mijn zusje en mijn vader de pony.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:54

Door persoonlijke omstandigheden kon ik een paar weken geleden niet elke dag naar m'n paard... Ben er toen 2 dagen achtereen niet geweest: ik weer echter dat ze elke dag een uurtje buiten staat, gevoerd wordt en haar stal wordt gedaan...

Het langste dat ik niet ben geweest is als ik op vakantie ben. Dan kom ik minstens een week niet. Ze staat in de zomer 24/7 buiten en stalgenootjes knuffelen haar dan een keertje extra...


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

tinkerpunto
Berichten: 60
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:55

Ik kom iedere dag bij mijn paard, maar rij niet altijd. Dinsdag en vrijdag staat hij meestal stil. Als ik echt een dagje niet kan laat ik iemand anders van de pensionstalling even naar hem kijken, anderom gebeurt dat ook. Hij staat op een manege dus er is aanloop zat! Vele zijn dol op hem dus aandacht komt hij niet te kort.

Ik hou van tinkers

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:56

Iedere dag. Dennis staat thuis dus ik moet hem iedere dag gewoon verzorgen, zelfs als ik zo ziek ben dat ik amper op m'n benen kan staan(dan doe ik er alleen wat langer over en stel ik zware klussen even uit:P )

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 15:17

Hij word dan los in de bak gedaan door kim een stalgenootje Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:20

in principe elke dag, soms kom ik niet op vrijdag als ik het heel druk heb, maar dan komt haar verzorgster in ieder geval.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 15:21

Kennen jullie mensen die het niet zo nauw nemen met het verzorgen van hun paard..

Die bijv zo een paar dagen niet komen, en wat vinden jullie daar van Haha!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:27

vakantie telt volgens mijn niet mee hé als je weg bent.. ik 1 dagje... 2dagen houdt ik het niet uit ... anders..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:30

pearl_tje schreef:
Kennen jullie mensen die het niet zo nauw nemen met het verzorgen van hun paard..

Die bijv zo een paar dagen niet komen, en wat vinden jullie daar van Haha!


Er zijn hier al veel topics over geweest, ik ken wel een paar mensen die soms een dag of meer dagen achter elkaar hun paard op stal laten staan. Ik vind dat echt niet kunnen, een paard hoort elke dag een paar uur zn stal uit te komen, er valt altijd wel iets te regelen als je zelf niet kan, anders moet je geen paard nemen!
Als je paard in de paddock of wei staat is t een ander verhaal als je dan een keer niet kan..


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:50

Heb mijn paard in augustus 5 jaar in die tijd slechts 2 x een week niet geweest vanwege vakantie een paar x (denk 4 of 5 x) 1 daagje ziek geweest dan deed mijn vader hem. Ik kom dus echt 7 dagen in de week en heb geen verzorger.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 08-03-04 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:50

ik ben dr ook elke dag, soms een zaterdag of een zondagje niet (maar dan wordt ze altijd sochtends gestapt en smiddag gereden door iemand) Schijnheilig

maar ken genoeg mensen die niet elke dag bij hun paard zijn. maar die delen hun paard of hebben een bijrijder.
ik kan wel inzien dat sommige mensen er niet elke dag zijn, als je bijv kinderen hebt of er is er een ziek. of wat dan ook.

maar ik vind wel dat je verplicht bent aan jezelf om ervoor te zorgen dat je paard elke dag goed verzorgd word en voldoende aandacht krijgt en ook beweging.
anders moet je een aquaruim gaan aanschaffen ipv een paard.

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:50

elke dag, ze staat lekker thuis Haha!
maar een vriendin die mocht mijn pony mee verzorgen en die kwam maar 1/2 keer per week

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:03

Ik heb geen eigen paard Huilen
Maar ik zou er wel elke komen

<b><font color=purple>Het denken zouden we aan de paarden moeten overlaten: zij hebben een groter hoofd Haha!</font></b>

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:15

Ik heb ook geen eigen paard, en dat is voornamelijk omdat ik dus geen tijd heb om er altijd elke dag heen te gaan. Heel jammer, maar wel realistisch...

Ik heb dus een aqarium Haha!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:37

ik ga zo ongeveer 3x per week. heb dan geen eigen paard, maar een bijrijdpaard. het paard wordt door niemand anders gereden (af en toe aan de longe door stalgenootje) maar staat hele dagen op de weide. er wordt voor me gevoerd en op dagen dat ik er niet ben wordt de stal gemest of rechtgetrokken. ben ik nou dan minder goed voor mijn paardje? alleen maar omdat ik wat minder vaak kom? in mijn inziens niet...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:45

LiSSy schreef:
ben ik nou dan minder goed voor mijn paardje? alleen maar omdat ik wat minder vaak kom? in mijn inziens niet...

Ik vind van niet, als je paard maar lekker een paar uur zn stal uit komt!! Denk dat ie gelukkiger is de hele dag op de wei dan 23 uur op stal en een uurtje rijden Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:01

Het langste dat ik zonder mer was, was 2 weken.
Voor de rest maar 1 dag.

22 Januari verwachten we ons kleintje

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:03

ik ken iemand die soms wel een maand niet bij haar paard kwam, ze had een verzorgster voor haar pony en kwam hoogstens 1 keer in de maand ik vond het schandalig, voordat ze die verzorgster had kwam ze 1 keer in de week om de stal uit te doen verder niet.

ik vond het schandalig, ik voerde de pony en zette haar buiten.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:13

Oja nog ff me mening over mensen die lang niet komen, vind ik schandalig. Het is toch je pony/paard, waarom heb je hem anders?

Kijk ben je nou ernstig ziek of dergelijke, dan is het anders

22 Januari verwachten we ons kleintje

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:18

Ik ga ook maar drie of vier keer in de week Lachen .
Mijn pony loopt wel iedere dag een aantal uur in de bak of ze staat een aantal uur op de wei en ze wordt gevoerd en uitgemest.
Ik vind niet dat ik daardoor een slechte eigenaar ben.
Nu heb ik ook een pony die ik er geen plezier mee doe als ik haar iedere dag rij en kan ze ook makkelijk twee dagen stilstaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dassie001, greendragon, SabrinaB en 119 bezoekers