Twee kampen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:28

BartVB schreef:
Pipo en Sarabande doen op het moment een poging om er via PB uit te komen.


Ik snap het niet, eerst is het altijd dat je je mening hier kwijt kunt, maar als je persoonlijk word krijg je waarschuwingen of ban's oid.
En nu moet er opeens vrede worden gesticht, anders kan men niet meer discussieren? Vreemd..

En die ban begrijp ik ook niet, eerlijk gezegd

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 15:32

Ok, ban wordt opgeheven Lachen Opgelost. Maar dan verwacht ik wel van CGJ dat hij zich of buiten dit topic houdt of op een constructieve manier bezig houdt met het topic ipv alleen maar melden dat ruzie leuk en interessant is. Ik zie echt niet wat dat soort opmerkingen toe voegt aan dit topic.

Miss_Petit, je opmerking was idd een persoonlijke aanval of kwam iig zo over. Je zat direct op wat CGJ poste in te hakken. Wat hij postten ging nergens over maar hij had er wel meteen een hoop vinnige reacties op. Dat was het enige dat Lovely (volgensmij) wilde zeggen. Mensen voelen zich enorm snel persoonlijk aangevallen terwijl men in dit geval probeerde een algemeen punt te maken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:32

Ja maar Miss_petit en ik hebben het vrolijk via pb opgelost, alle storing is wel uit de lucht.

Neemt niet weg dat Miss_petit zich eigenlijk buiten FA houdt omdat ze vermoedt dat haar post niet interessant gevonden worden door de vaste garde (wie dan ook). Dat is best jammer want zo kan ze haar dingen niet kwijt en haar vragen niet stellen.

Miss_petit, ik ben ook geen fokker, ik heb niet eens een merrie en toch mauw ik mee op FA Haha!.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 15:34

BTW ik ga ff douchen en lunchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:35

BartVB schreef:
Miss_Petit, je opmerking was idd een persoonlijke aanval of kwam iig zo over. Je zat direct op wat CGJ poste in te hakken. Wat hij postten ging nergens over maar hij had er wel meteen een hoop vinnige reacties op. Dat was het enige dat Lovely (volgensmij) wilde zeggen. Mensen voelen zich enorm snel persoonlijk aangevallen terwijl men in dit geval probeerde een algemeen punt te maken Lachen


Uh, ja soort van gowiththeflow ja, dat klopt. Maar ik voelde me niet persoonlijk aangevallen hoor, zonet niet en nu ook niet. Deze discussie is voor mij helemaal niet pijnlijk, ik vind het juist een goede gelegenheid om de lucht eens even goed te schonen. Voor Miss_petit was het niet aardig nee, dat klopt Bloos . Maar dat heb je wel eens zo Scheve mond .

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:37

Idd via pb opgelost Lachen

Maar blijf erbij zowas het niet bedoeld, eerder als verduideling waarom sommige mensen niet posten. In mijn geval omdat ik denk dat ik weinig van waarde kan inbrengen.

Was dus eigenlijk meer bedoeld als sneer naar mijzelf Haha!

Lovely, ik zal dan maar vaker posten, ook wanneer ik denk dat het weinig inbrengt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:37

Misschien is het een idee om eens tot het begin van de problemen te gaan.

En dan zeg ik Sarabande en Troef! Volgens mij is het daar allemaal mee gestart. Die twee vonden elkaar niet zo heel aardig. En waar dat probleem lag weet ik niet, dus durf ik ook geen uitspraak over te doen.

Maar ik weet wel dat toen het kampjes gebeuren begon. Je was of voor Troef of voor Sarabande. Onzin natuurlijk maar ik denk wel dat het toen mis is gegaan. Als je het met Troef eens was, had Sarabande het gevoel dat je tegen haar was. Troef had dat probleem trouwens niet, die kon het allemaal redelijk goed scheiden naar mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:40

Oh ja Troef. In mijn beleving was het nogal 50/50 voor troef/sarabande. Beiden hebben dingen bij mij neergelegd over de ander, ook persoonlijke informatie of meningen.
De werkelijke inhoud van die dingen zijn door de mazen van mijn geheugen gezakt en ook uit mijn pb box verdwenen, ik weet het niet eens meer en dat is wel zo rustig.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:40

Na 6 pagina's vervliegende hoop ook maar eens een reactie. Ik ben namelijk zo'n sukkel die op F&A wel eens wat probeert te leren en helemaal simpel wordt van het welles-nietes-we-slaan-elkaar-verbaal-de hersens-in-sfeertje.

Er wordt hier nu een unieke gelegenheid geboden om eea uit te praten, maar ten eerste gebruiken sommigen die wel veelvuldig genoemd worden (joehoe! Anna42, waar ben je?) deze niet. Ten tweede worden anderen die als "aanstootgevend" worden ervaren geband. Kan iemand mij uitleggen wat dan nog het nut van dit topic is? Hoe kun je iets ophelderen als bepaalde "key elements" niet deelnemen aan de discussie en anderen domweg gediskwalificeerd worden?

Verward

Edit: ban is alweer weg & helft van argument dus ook... Grrr... sneller leren typen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:44

Het valt mij op dat de onderwerpen van de topics op FA kennelijk niet breed genoeg zijn. Meestal wordt het een onderonsje van een klein aantal users die op een bepaald niveau met elkaar omgaan. Daardoor kan ik me voorstellen dat het grootste gedeelte van bokt er geen ruk aan vindt en dat is eigenlijk heel zonde.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:46

Ik ben bevoorbeeld erg springgericht.
En ook meer thuis in die bloedlijnen.

9 vd 10 keer gaat het over dressuur en dressuurpaarden.

Terwijl bijvoorbeeld dat hele evnewichtsverhaal, ook van groot belang is van springpaarden.

Ook bij een springpaard zit de motor van achteren Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:49

Pipo schreef:
Misschien is het een idee om eens tot het begin van de problemen te gaan.

En dan zeg ik Sarabande en Troef! Volgens mij is het daar allemaal mee gestart. Die twee vonden elkaar niet zo heel aardig. En waar dat probleem lag weet ik niet, dus durf ik ook geen uitspraak over te doen.

Maar ik weet wel dat toen het kampjes gebeuren begon. Je was of voor Troef of voor Sarabande. Onzin natuurlijk maar ik denk wel dat het toen mis is gegaan. Als je het met Troef eens was, had Sarabande het gevoel dat je tegen haar was. Troef had dat probleem trouwens niet, die kon het allemaal redelijk goed scheiden naar mijn idee.


Het enige dat ik op deze fantasie kan antwoorden is bekijk de berichten van toen. Het domme dat ik toen gedaan heb is me nooit tegen deze aantijgingen die een jaar lang via Hippics doorgingen verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:51

Kom op Sarabande...... dus jij hebt nooit iets over Troef gezegd. Jij hebt nooit een negatief woord over hem gezegd?

Steek niet zo je hoofd in het zand. Niet het slachtoffertje gaan spelen wat nooit iets verkeerd doet. Jij bent ook mens hoor, maakt ook weleens verkeerde beslissingen, dat doet iedereen!

Bah wat schijnheilig zeg!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:53

Laat maar zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:56

sarabande schreef:
Laat maar zien


Na een maand zit mijn pbbox vol. Daarnaast is dat iets van een jaar geleden als het niet langer is. Maar waarom ontken je dit soort dingen?

Je laat jezelf zo kennen, iedereen weet dat jullie problemen hadden! Jij hebt mij dingen verteld, Troef heeft mij dingen verteld. Van beide ga ik het hier niet herhalen, dat vind ik dus onsmakelijk.

Maar je neemt weer de slachtoffer rol, ipv gewoon eens toe te geven dat je ook dingen hebt gezegd! Ik vind het echt schijnheilig dat je nu doet alsof er nooit iets is gebeurd!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:02

Gelukkig voel ik me op geen enkele wijze aangevallen in dit topic en heb ik toch het idee dat we ooit nog eens ergens kunnen gaan komen.

Zoals al eerder door Sal en Pipo is aangegeven, als je het eens bent met Anna, dan wordt je aangevallen door laat ik het dan maar Sarabande kamp noemen.
Daar ik met geen van beide partijen ruzie wil, heb ik FA uiteindelijk gelaten voor wat het was. Dat vind ik nog steeds heel jammer

Ik heb het gevoel dat ik van beide kampen iets zou kunnen leren, alhoewel de fokkerij visie van Anna mij blijft intrigeren. Het zou een lange post gaan worden als ik uit ga leggen waarom dat voor mij zo is, dus doe ik dat maar niet.
Dat wil heus niet zeggen dat ik het met Anna 100% eens ben en ook niet met het andere kamp.

Om het beestje dan nog maar eens bij naam te noemen, ja ik erger me kapot aan CJG, vooral zijn stekerige oneliners Boos!
Ik erger me kapot aan steken over en weer in het kamp Boos! , je hoeft het niet eens te zijn met elkaar, maar waarom zo Verward Ik denk dat veel dingen gevoed worden door oa de niet constructieve postings van CJG en het roepen van niet constructieve dingen over en weer, nergens voor nodig toch

Mijn visie blijft dat je van iedereen veel kan leren en je eruit moet halen wat voor jou werkbaar is en niet gaan katten op dingen waar je het of niet mee eens bent, of wellicht niet eens begrepen hebt. Haha!

Als laatste wil ik melden dat ik nooit scheldpebees van het kamp Anna heb ontvangen, laat staan van Anna zelf, die ik overigens heb leren kennen als een kundig en integer persoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:10

Ik vind CGJ een van de weinige mensen met humor. Het is een beetje cynische humor af en toe, en dat bleek al eerder dat niet iedereen daar tegen kan. Ik kan het zelf goed hebben.

Het is een beetje jammer dat sommige topics verzanden in een slow-chat, waar CGJ idd vaak tussen zit. Maar dat vind ik een bijzaak in vergelijking tot de andere dingen die hier spelen, en volgens mij is zo'n slow-chat voor een mod (weet ik uit ervaring) ook met een druk op de MH-knop heel makkelijk op te lossen.

Ik heb nooit rechtstreekse hate-mail ontvangen, heb wel een aantal dingen onder ogen gekregen die door andere mensen, waaronder Pipo (als we toch namen gaan noemen) verstuurd zijn over een aantal bokkers.

Dat heeft zich echter al weer lange tijd geleden afgespeeld. Ik ben zelf niet zo'n haatdragend persoon, meningen over mensen kunnen nou eenmaal veranderen en elk verhaal heeft meestal 2 kanten, dus voor mij is het niet zo'n punt. Maar blijkbaar is niet iedereen er zo makkelijk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:16

Wat mij tegenstaat aan het Anna42-kamp is dat er een bak arrogantie van af straalt waar je naar van wordt. Zodra je je kritisch opstelt mbt wat er beweerd wordt, dan word je eigenlijk als een halve zool behandeld en dat kan heel erg ergerlijk zijn. Het zou prettiger zijn als er niet zo neerbuigend gedaan zou worden. Daarbij zou dat misschien begrip over en weer kweken. Niemand heeft altijd helemaal gelijk, ook Anna42 niet. Het lukt hem altijd wel om zijn eigen kromme dingen recht te praten en vice versa. Opzettelijk verkeerd interpreteren van wat een ander naar voren brengt, gebeurt ook.
Adriana kan deze houding ook erg goed ten beste geven en dat is met name een bedenking mbt haar moderatorschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:18

Zep schreef:

Ik heb nooit rechtstreekse hate-mail ontvangen, heb wel een aantal dingen onder ogen gekregen die door andere mensen, waaronder Pipo (als we toch namen gaan noemen) verstuurd zijn over een aantal bokkers.



Sommige mensen praat ik wel over tijdens een pbsessie. Doe jij dat nooit?

En sommige mensen die komen mij zo de strot uit, dat ik zelfs geen positief iets erover kan zeggen. Meestal hebben die mensen het daar helemaal zelf naar gemaakt.
Ik heb zelfs laats aangeboden aan iemand om een cctje te sturen als het weer over haar ging. Ze mag van mij rustig weten hoe ik over haar denk namelijk.
Maar laten we eerlijk zijn Zep, jij praat zeker alleen maar heel positief over mensen?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 16:20

Weer wat mensen gesproken en nu komt ook weer het hele 'ban van troef' verhaal boven uit de diepe krochten van mijn brein. Kan me iig nog erg goed herinneren dat 'Emmen' (Greetje, Joshua, etc) daar bovenop zat en dat enorm onterecht vond. Vervolgens werd die woede op Sarabande gericht (zo kwam het iig op mij over) want die zou Troef uitgedaagd hebben.

Ik weet niet of er inmiddels duidelijk is wat er toen echt is gebeurd maar hier nog een keer mijn kant van het verhaal.

In die tijd kreeg ik wat PBs doorgestuurd van een Bokker (geen Gribaldifan, geen Sarabande) van Troef die meldde wel even bij Gribaldifan langs zou gaan met een paar maten om haar een lesje te leren. Inclusief huisadres en alles.

Daarop heb ik Troef inderdaad een permanente ban gegeven (nadat hij ook al enorm vaak gewaarschuwd was). Een meningsverschil hebben is ok, logisch zelfs op een forum, al helemaal als het om Fokkerij gaat. Ruzie hebben? Ook best zolang je dat niet op Bokt uitvecht. Mensen bedreigen en enorm in de privacy sfeer gaan zitten rommelen door huisadressen te publiceren? Dat gaat mijn echt VEEEEL en VEEEEEEEL te ver. Op dat moment heeft Troef echt alle credits die hij had enorm verspeeld. Als iemand Bokkers gaat bedreigen op zo'n directe manier dan kunnen ze linea recta opzouten.

Het verhaal was daarna dat Sarabande Troef op zo'n geniepige wijze had zitten treiteren dat zij (net) niet gebanned werd en Troef wel. Dat is maar ten dele waar. Sarabande was Troef idd aan het treiteren maar dat was andersom net zo hard het geval. Sarabande idd op een wat 'vrouwelijkere' (sorry) manier dan Troef bezig maar ze waren alle twee tegen elkaar bezig. Het is echter zeker niet zo dat Sarabande (indirect) heeft gezorgd voor die ban. Troef ging veel en veel te ver met z'n huisadres actie en de algehele manier waarop hij bezig was op het forum.

Het lijkt er nu op dat de ban van Troef Sarabande nog steeds aangerekend wordt. IMO is dat nogal enorm flauw. Als er iemand schuld heeft aan de ban van Troef dan is het Troef zelf.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:21

Wat mij verbaasd is dat er nog geen reactie is van Anna...

Ze is hier al meningmaal positief en negatief besproken.
Een reactie van haar kant zou misschien verduidelijking geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:22

Ah ja, maar Troef bounced back en bokt weer vrolijk mee, toch?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:22

Dat heb ik nooit gemerkt van Adriana, Lovely. Ik vind eigenlijk dat ze betrekkelijk weinig reageert in die topics. Vind jij dan dat ze arrogant overkomt ofzo?
Is misschien ook iets om uit te praten want sinds ik gisteren hier in dit hele gebeuren ben terrechtgekomen (ik lees nooit forumzaken) heb ik wel meer kritiek op het moddyschap gehoord.
En het is niet de bedoeling om er meerdere vetes bij te maken dacht ik Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:22

Miss_Petit schreef:
Wat mij verbaasd is dat er nog geen reactie is van Anna...

Ze is hier al meningmaal positief en negatief besproken.
Een reactie van haar kant zou misschien verduidelijking geven.



Anna is druk en is niet online geweest. Dus weet niets van dit spektakel af!

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:26

Ik zat al enkele maanden de onderwerpen (vooral FA) te lezen op bokt zonder zelf te reageren. Op een bepaald moment komt er een onderwerp over het al dan niet fokken met een OCD merrie. Niemand wou er mee fokken en er werd gesteld dat het een nutteloos topic zou worden. Ikzelf heb dan gepost dat ik er wel mee zou fokken en gaf er dan ook de reden mee waarom. Ik krijg dadelijk de wind van voren van bepaalde mensen en zinloze opmerkingen maar tot een discussie komt het niet. Het is natuurlijk gemakkelijk om mensen/ideeën af te breken maar daar mag in mijn ogen dan ook een reden voor gegeven worden (dat is toch het doel van een forum dacht ik). Ik kreeg ook dadelijk enkel PM waarin medebokleden mij al waarschuwden dat het zinloos was om op de reacties in te gaan. Blijkbaar is dit dus de manier van werken op dit forum. Ik heb mezelf dus weer beperkt tot het lezen van de onderwerpen aangezien ik geen zin heb in nodeloze opmerkingen en afbrekende kritiek zonder dat er tegenargumenten worden gegeven. En het klopt alles wordt hier dadelijk zo persoonlijk genomen.

Van mij mag X op het forum zeggen die hengst(en) is(zijn) goed en die slecht en op het forum kan ik daar mee meelopen (om geen reacties te krijgen) maar als het sperma betaald moet worden bepaal ik nog altijd zelf welke hengst ik gebruik. Het is daarom ook dat ik niet snap dat bepaalde (groepen) mensen zo hun mening wensen door te drammen zonder een discussie te willen aangaan maar wel dadelijk persoonlijk beginnen worden en het liefst van al u belachelijk willen maken.