ervaring met Tea Tree?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

ervaring met Tea Tree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 20:22

hai,
mijn paard heeft erg last van schuurplekken op de plekken van mijn been, het hoofdstel, singelstoten en haar deken. Ik heb al veel mensen om raad gevraagd en smeer het nu in met uierzalf, maar nou zei een kennis laatst dat zij dat bij haar paard ook had en hiervoor Tea Tree gebruikte. Een zalfje voor een gevoelige huid dat bij haar paard ontzettend goed werkte. Ik heb het vandaag gekocht en er meteen op gesmeerd, dus nu is het afwachten, maar ik wilde weten of er meerdere mensen zijn die dit gebruikt hebben en of ze enig resultaat zagen. Ik hoop verder dat het nu gaat werken, dan kan ik het voor degene met hetzelfde probleem misschien aanraden Tong uitsteken
groetjes Kim

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:02

ik heb prima ervaring met tea tree olie bij mijn paard, ik heb het nu ook in zalf. Hij geneeste er heel mooi op!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:31

Tea tree hebben wij zowel op stal als in huis. Als wij een wondje hebben, smeren we het erop. Bij de paarden precies hetzelfde. In de zomer houdt het de vliegen weg. 10 druppels tea tree, 10 druppels lemon grass en 10 druppels eucalyptus. Dit met een 1/2 liter water mengen en je heb een anti-vliegenmiddel.
Tea tree ontsmet en houd de wond soepel en het geneest veel sneller en heel mooi.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:18

ik sluit me aan bij phiabink, het is gewoon ontzettend goed spul

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 14:00

ok bedankt voor jullie antwoorden allemaal!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:06

pas op! ik had eerst de olie varaiant die ik gebruikte tegen zomerecxeem, maar toen ik het spul zelf in een wondje kreeg brande het ontzettend!

ik gebruik het niet weer!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:56

missnynke schreef:
pas op! ik had eerst de olie varaiant die ik gebruikte tegen zomerecxeem, maar toen ik het spul zelf in een wondje kreeg brande het ontzettend!

ik gebruik het niet weer!


Je heb Tea Tree en Tea Tree. Je moet dan wel de echte hebben. De echte is een heel klein flesje met 14 ml erin. HET BRAND ABSOLUUT NIET!!!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:19

ik heb gewoon de goedkope tea tree van de reformwinkel en niet die peperdure van de Silverlinde, maar die prikt ook niet hoor.

Maar misschien ben je er allergisch voor, dat ben ik voor bach rescue druppels, daar ben ik een keer volkomen van geflipt, durf ik mijn paard dus ook niet te geven......

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:45

Welk merk is die goedkope van de reformwinkel?
Ik gebruik zelf ook niet die van de silverlinde maar: Chi.
En die is ook erg goed.
Ik gebruik het echt heel erg vaak voor mijzelf of mijn pony.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:18

Waar kan je tea tree kopen?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:16

ik had dat prikspul gekocht bij de kruitvat meende ik

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:22

Body-shop heeft de echte. De echte is ook duur. Je doet er heel lang mee, dus ik weet niet meer wat ik er voor heb betaald.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:32

Citaat:
Welk merk is die goedkope van de reformwinkel?


*kijk op de tea tree balsam ligt voor m'n neus*

ook Chi...en stinken dat het doet Scheve mond

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:26

smurf schreef:
Citaat:
Welk merk is die goedkope van de reformwinkel?


*kijk op de tea tree balsam ligt voor m'n neus*

ook Chi...en stinken dat het doet Scheve mond


Die Chi is niet die hele goedkope hoor, hij is wel goedkoper dan de Silverlinde meen ik.
Maar je hebt ook van die onbekende merken, al zou ik het ook nooit bij de kruidvat kopen.
Soms staan die flesjes in het licht en als ze dan geen bruin flesje hebben, is dat niet goed. Als ze n.l. aan warmte, licht en zuurstof blootstaan zijn ze snel aangetast.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:20

als het brand is het pure etherische olie. Dat is het zelfde als de goedkope variant. alleen de goedkope variant is verdunt met olie. dus als je pure etherische olie hebt moet je het altijd met een neutrale olie

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:07

Ik heb verschillende gebruikt: Jacob Hooy,Volatile, Erica, maar heb nu halve liters van Cruydhof Haha! , omdat ik er voor mijn praktijk veel mee werk. Echte etherische olie herken je altijd aan de Latijnse naam die op het etiket MOET staan en de mededeling: 100% etherische (of essentiele) olie. Tea Tree is met de Lavendel (uiteraard ook de echte etherische) de enige olie die je WEL rechtstreeks op huid of wondje mag aanbrengen. Bestrijdt bacterien, voert vocht en pus af en verdooft: doe maar eens een drupje op het puntje van je tong, dan voel je dat meteen (wel even door de smaak heen.. Bloos . Voor de liefhebbers: stuur een mailtje naar info@natuurlijkinbalans.nl, dan stuur ik een word documentje over tea tree en wat je er nog meer mee kan doen (stal/hok ontsmetten) Ik weet nl niet hoe ik een documentje mee moet sturen naar een pb Blond
groetjes,
Josefien

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:27

Josefien schreef:
Echte etherische olie herken je altijd aan de Latijnse naam die op het etiket MOET staan en de mededeling: 100% etherische (of essentiele) olie.


Goede tip. Tegenwoordig zit in veel producten voor mens en dier teatree.
Ook wordt het op veel plekken verkocht. Geen idee wat de echte was, nu wel!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:57

Het is een verbandtrommeltje in een flesje!!!
Mijn man heeft een aantal jaren geleden een ongeluk gehad met een slijpschijf. Hij had een hele diepe snee in zijn neus, zijn bovenlip was zowat in 2en en 4 tanden waren aan gort. Ze hebben in zijn lip 3 hechtingen gedaan, de rest is niet gehecht. Op zijn bovenlip had hij ook nog een kras. Hij zag er zo gezegd niet uit. We hebben op alle wonden tea tree gedaan en de wonden waren volgens de geleerde zeer snel en heel mooi genezen. Je ziet geen litteken op zijn gehechte lip en de snee op zijn neus was zo diep dat je daar wel een litteken ziet.

Tea tree helpt meteen als je door een mug wordt gestoken. 1 druppel en de jeuk is meteen weg.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:57

Ik heb een flesje van het Kruidvat, dat zal dan wel niet "de echte" zijn, maar voor de kleinigheden waarvoor ik het gebruik is het goed zat.

Olie op open wonden staat me totaal niet aan, of het nou prikt of niet, dus dat doe ik niet.

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:36

tea tree heet dan wel etherische olie, maar het is zo vluchtig, dat het de naam olie eigenlijk niet mag hebben. Als je een druppel tussen je vingers wrijft is het zo weg (dus nooit een flesje open laten staan.. Haha!)
Nog even over dat olie in open wond: veel mensen smeren uierzalf wel in open wonden, dat lijkt iets natuurlijks, maar is hardstikke chemisch. Ik wist dat vroeger ook niet, dus hup, wondje? uierzalf erin (die gele). Nu werk ik met tea tree en dat werkt veel beter. Overigens kun je op een wond of snee die net dicht is ook lavendel etherische olie smeren, gegarandeerd geen litteken! Pling

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:47

Ik heb er gekocht in de Liddl, goedkoop en erg goed spul! (tijdelijke verkoop)