Onderhals -------- luchtzuigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dressage
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 15:30

Het paard waar ik op rijd is een luchtzuiger, alleen bij het bix eten zuigt ze lucht. De eigenaar wil er alleen helaas niks aan doen, dat vind ik behoorlijk poedersuiker........
Nou heeft ze ook een beetje een onderhals, kan dit komen door het luchtzuigen? Het heeft niks met het rijden te maken, aangezien ze altijd 'naar beneden loopt', en nooit haar hoofd of hals er uit steekt.

_________________
Dressuur: Harmonie tussen ruiter en paard.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dressage op 2001-12-06 14:53 ]</font>

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 16:48

ik geloof wel dat het door het luchtzeuigen kan komen jah.. hier op stal staat er ook eentje die luchtzuigt en duie heeft ook een onderhals...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:03

Volgens mij neit hoor! De hoofd-halsverbinding lijkt vaak wat grover, omdat ze zuigen met bep. spieren die daardoor erg sterk en dik worden: die zitten pal achter de kaak (dus daar waar het hoofd in de hals overgaat). Waarom ben je er zo zeker van dat het geen rijtechnische oorzaak heeft?

Dressage
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 17:18

Citaat:
Op 2001-12-06 16:03, schreef Lot:
Waarom ben je er zo zeker van dat het geen rijtechnische oorzaak heeft?


Ik wil niet zeggen dat ik het 100 % zeker weet, maar met het rijden heeft ze nooit haar hoofd op die manier omhoog zodat de onderhalsspieren teveel aanspannen. Tijdens het rijden zie ik nooit dat die spieren 'uitsteken', terwijl als dat ze luchtzuigt, ik dat wel zie.

Een pony die ik eens reed had eerst een gigaonderhals, na een tijd (ongeveer een jaar), ging de onderhals weg, en kwam er een kap op de manen voor in plaats. OP foto's is het verschil heel duidelijk te zien.

Ik weet niet, heeft iemand anders ideeen hierover???